Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: En nog een alles in 1 systeem, nu van Klarstein  (gelezen 58216 keer)

Offline Chilobrachys

• Senior lid
  • Land: nl
Re: En nog een alles in 1 systeem, nu van Klarstein
« Reactie #250 Gepost op: 30-01-2019 23:10 u »
Gebruik jij een takel Matthijs? Of alleen de nokken... jij hebt de easybrew toch?

Ik gebruik alleen de nokken bij de easybrew, ik zit wel te kijken of ik ergens op een veilige manier een takel kan bevestigen.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline piotr

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #251 Gepost op: 01-05-2019 13:36 u »
Ik ga komend weekend voor het eerst brouwen met Klarstein. Mijn eerste brouwsel wordt een Weizen. Voor het koelen heb ik een platenkoeler gekocht.

Vraag: laat ik het wort mbv zwartkracht via het kraantje door platenkoeler lopen of gebruik ik de pomp hier voor?
Vraag 2: laat ik het gekoelde wort nog een keer door een filter (kaasdoek) gaan?

Thnx !

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #252 Gepost op: 01-05-2019 21:33 u »
Ik ga komend weekend voor het eerst brouwen met Klarstein. Mijn eerste brouwsel wordt een Weizen. Voor het koelen heb ik een platenkoeler gekocht.

Vraag: laat ik het wort mbv zwaartekracht via het kraantje door platenkoeler lopen of gebruik ik de pomp hiervoor?
Vraag 2: laat ik het gekoelde wort nog een keer door een filter (kaasdoek) gaan?

Thnx !

Deze vragen hebben geen betrekking op de brouwautomaat als zodanig maar op het gebruik van een platenkoeler en kaasdoek...

Je kunt beter een nieuw topic te starten. Of nog beter om de zoekfunctie te gebruiken.
Dan vindt bijvoorbeeld het topic Platenkoeler schoonmaken

Voor je tweede vraag verwijs ik onder andere naar het topic Eerste Brouwsel. (Sterke Blonde) en het topic
Eerste keer brouwen met wat klungelmomenten...