En nog een alles in 1 systeem, nu van Klarstein

Gestart door ArneSmits, 24-01-2017 16:20 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Hay

Weet ik want daar heb ik dit aparaat gekocht 8)
Je reageert op een draadje van januari 2017

Jacques

Citaat van: Hay op 05-06-2018  22:55 uWeet ik want daar heb ik dit aparaat gekocht 8)
Je reageert op een draadje van januari 2017

Dat is geen probleem.

Snotje

Easybrew is nu goedkoper dan de Klarstein.

Heisenberg


Heisenberg

Ze zijn allemaal identiek. Brewmonk, Klarstein, Arsegan Easybrew... Ik heb vanmiddag de Brewmonk opgehaald.



harrydevos

Hallo,
Gisteren de Klarstein 50 Ltr besteld op electronic star website, leuke korting en mooie prijs. even afwachten en dan dit weekend een BIPA brouwen.

Richard3

Citaat van: Heisenberg op 04-07-2018  16:55 uZe zijn allemaal identiek. Brewmonk, Klarstein, Arsegan Easybrew... Ik heb vanmiddag de Brewmonk opgehaald.




Toch een vraag hierover. Klopt het dat de brewmonk, verkrijgbaar bij Brouwstore, als enigste dubbele nokken op de moutkorf heeft? Dus in hoogte verstelbaar
Ik heb dit nergens anders gezien bij andere leveranciers van (identieke) brouwketels.

https://www.brouwstore.nl/brew-monk-alles-in-een-brouwsysteem

Heisenberg

Citaat van: Richard3 op 02-11-2018  08:19 uToch een vraag hierover. Klopt het dat de brewmonk, verkrijgbaar bij brouwstore, als enigste dubbele nokken op de moutkorf heeft? Dus in hoogte verstelbaar
Ik heb dit nergens anders gezien bij andere leveranciers van (identieke) brouwketels.

https://www.brouwstore.nl/brew-monk-alles-in-een-brouwsysteem

Ik was gisteren bij de brouwstore. Hij had net een volle pallet nieuwe Brewmonks binnen gekregen. En ja, inderdaad, de nieuwe Brewmonk heeft dubbele nokken en een iets groter display.
De Brewster-beacon heeft dat ook. Ik denk dat de Easybrew ook nog wel zal volgen...
http://www.brewolution.com/index.php/en/brewster/brewster-beacon

De Brewster-beacon heeft ook geen kraantje meer maar in plaats daarvan een peilglas. Verder een bodemfilter, zodat je de ketel gewoon leeg kunt pompen, zonder te whirlpoolen en zonder hopspider of iets dergelijks te hoeven gebruiken.

Richard3

Thanks!
Maar zeker geen mooie actie van bijvoorbeeld 10% korting, zodat ie in de buurt komt van de easybrew?

Heisenberg

Citaat van: Richard3 op 02-11-2018  08:30 uThanks!
Maar zeker geen mooie actie van bijvoorbeeld 10% korting, zodat ie in de buurt komt van de easybrew?
Nee maar er zit wel een andere wortkoeler bij. Je hoeft niet zelf te gaan lopen prutsen met koppelstukken etc.
Ik zie net dat bij Braumarkt de Easybrew € 389.00 kost. Als je de slangkoppelingen erbij moet aanschaffen ben je duurder uit.

Succes ermee!

Richard3

Citaat van: Heisenberg op 02-11-2018  08:36 uNee maar er zit wel een andere wortkoeler bij. Je hoeft niet zelf te gaan lopen prutsen met koppelstukken etc.
Ik zie net dat bij Braumarkt de Easybrew € 389.00 kost. Als je de slangkoppelingen erbij moet aanschaffen ben je duurder uit.

Succes ermee!
Bij Braumarkt nu met een actiecode de 30 Easybrew voor 359 euro, staat op de site. Bovendien hebben ze laatst een code gestuurd voor 10% op het gehele assortiment.
En aangezien ik geen vaste klant ben bij brouwstore vind ik het niet gepast om te bellen en te vragen naar korting.

Heisenberg

Citaat van: Richard3 op 02-11-2018  14:14 uBij BM nu met een actiecode de 30easybrew voor 359 euro, staat op de site. Bovendien hebben ze laatst een code gestuurd voor 10% op het gehele assortiment.
En aangezien ik geen vaste klant ben bij brouwstore vind ik het niet gepast om te bellen en te vragen naar korting.
hahahahaaaaaaa, daarom had ik dat gauw weggehaald, je hebt gelijk...

Hay

Die dubbele nokken zou ik ook graag hebben.
Ben er toch over aan het denken om die er zelf op gaan te maken.
Vriend van mij zit in het rvs, zal is vragen of hij dat kan.

Heisenberg

Citaat van: Hay op 02-11-2018  17:32 uDie dubbele nokken zou ik ook graag hebben.
Ben er toch over aan het denken om die er zelf op gaan te maken.
Vriend van mij zit in het rvs, zal is vragen of hij dat kan.
Ja, ik ook. Ga op mijn werk eens navragen of iemand ze er op wil lassen....

harrydevos

Mijn bestelde Klarstein is binnen! Helemaal happy en heb alles klaargezet voor dit weekeind een BIPA te brouwen! Have Fun allemaal!

Heisenberg

Citaat van: harrydevos op 05-11-2018  19:56 uMijn bestelde Klarstein is binnen! Helemaal happy en heb alles klaargezet voor dit weekeind een BIPA te brouwen! Have Fun allemaal!
Effe wachten met schroten hè!!! hahahahahaaaaa

Ik zou hem eerst uittesten of ie niet lekt etc...

harrydevos

Citaat van: Heisenberg op 05-11-2018  20:40 uEffe wachten met schroten hè!!! hahahahahaaaaa

Ik zou hem eerst uittesten of ie niet lekt etc...
Inderdaad!  ;D Gisteren een temp. controle gedaan (deze klopte aardig met mijn digi en de dobber thermometer) , de pomp ging goed en niets lekte. verwarmen ging ook goed en ik hoorde de elementen schakelen. het menu doorgelopen. even gekookt. enige opmerking is dat de inhoudsstrepen in de ketel niet klopt met de werkelijke inhoud.
Nu ik dit weet, neem ik het aan als een leidraad, maar weet ik straks wel wat de verdamping is.
Uit vorige posts her en der in dit forum wordt er gesproken over 4 Ltr/hr verdamping.
ik ga dit a.s. weekeind testen en laat het hier weten. :brouwen:

Maar bedankt voor de tip!

Heisenberg

Citaat van: harrydevos op 06-11-2018  09:40 uInderdaad!  ;D Gisteren een temp. controle gedaan (deze klopte aardig met mijn digi en de dobber thermometer) , de pomp ging goed en niets lekte. verwarmen ging ook goed en ik hoorde de elementen schakelen. het menu doorgelopen. even gekookt. enige opmerking is dat de inhoudsstrepen in de ketel niet klopt met de werkelijke inhoud.
Nu ik dit weet, neem ik het aan als een leidraad, maar weet ik straks wel wat de verdamping is.
Uit vorige posts her en der in dit forum wordt er gesproken over 4 Ltr/hr verdamping.
ik ga dit a.s. weekeind testen en laat het hier weten. :brouwen:

Maar bedankt voor de tip!
De juiste inhoud kun je uitliteren hè? Gewoon een maatkan vullen (ik heb er een van 5 liter) en kijken waar je uitkomt. Ik werk met een slangetje aan mijn kraan. Slangetje langs de pijp omhoog laten lopen. Daarlangs een stuk schilderstape. Na elke 5 liter toegevoegd te hebben zet ik een streepje. Erg handig, zo kun je de inhoud van de ketel aan de buitenkant aflezen. Meer dit idee:



Succes man!

Heis.

 :degroeten:

Heisenberg

Citaat van: Hay op 02-11-2018  17:32 uDie dubbele nokken zou ik ook graag hebben.
Ben er toch over aan het denken om die er zelf op gaan te maken.
Vriend van mij zit in het rvs, zal is vragen of hij dat kan.

Zo kun je zien dat ook de producenten erover nadenken. Zag het de eerste keer bij de Brewster Beacon. Deze heeft wel meer aardige extra opties.

harrydevos

Hallo allemaal,
gisteren mijn 2e brouw gedaan in de Klarstein 50 Ltr, alles ging goed en verliep voorspoedig.

Tip; ik heb een metalen theezeefje gebruikt om over de overlooppijp te zetten zodat er geen granen/vliesjes door de overstort naar de pomp meekomen.

Ter info nog enkele opgemeten gegevens;
4 Ltr/uur verdamping op 2200 W
2,5Ltr inhoud onder het aftapkraantje.
8 Ltr inhoud onder de maischkorf.

Groetjes

NaahedetleJ

Heeft de laatste versie van de Klarstein Munschenk ook dubbele nokken?
Hij is nu weer in de aanbieding voor 299,00. (dit verschilt per dag bij Electronic star).

beermenke

Citaat van: NaahedetleJ op 30-01-2019  08:39 uHeeft de laatste versie van de Klarstein Munschenk ook dubbele nokken?
Hij is nu weer in de aanbieding voor 299,00. (dit verschilt per dag bij Electronic star).
Denk deze niet, ik verwacht oudere voorraad omdat er nieuwere versies zijn.
Is trouwens geen geld, extra nokken maak je gewoon door er schroefjes met moertjes in te maken.

NaahedetleJ

Bedankt voor je reactie! 
Jij hebt dit gedaan dus met een metaalboor en dan Welke bouten en schroeven.
Heb normaal niet zo'n probleem met klussen, maar om dit in een nieuwe ketel te gaan doen vink nog wel een dingetje 😂

Chilobrachys

Ik zou dan voor een takel systeem gaan ipv boren in een nieuwe ketel.

NaahedetleJ

Gebruik jij een takel Mathijs? Of alleen de nokken... jij hebt de Easybrew toch?


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.