En nog een alles in 1 systeem, nu van Klarstein

Gestart door ArneSmits, 24-01-2017 16:20 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Peterrr

6 mails verder geen antwoord, vandaag 3 telefoonnummers geprobeerd...
Niets

BLUB

Citaat van: Harro Melenboer op 02-06-2017  17:47 uZenk joe verry mug voor de info  :biersmile:

Joor welkom  :brouwen:  (not un problem foor Sjak)


 :degroeten:

BLUB

Harro Melenboer

Heb met deze ketel vandaag een simpele pils gemaakt.
1500 W voor het maisschen lijkt genoeg vermogen en ging goed.
koken op 2200 W ging ook goed.
Rendement tov mijn vorige ketel (Weckketel van Brouwmarkt) lijkt ook flink verbeterd.
Temperatuur nu ook stukken beter te beheren.

Ja, ben er tevreden mee. Hopelijk blijft deze ketel goed werken de komende tijd.
 :biersmile:

Hay


BLUB

Ik kook op 2000 Watt, rollende kook  :brouwen: :brouwen: :biersmile:
 

:degroeten:

BLUB

Ferry1978


EvdBroek

Citaat van: Ferry1978 op 06-06-2017  23:35 uBegin augustus  weer leverbaar
En dan zonder kinderziektes??

Peterrr

Vreemd,

Ik had 6 weken geleden besteld voor de ketel die in mei geleverd zou worden.
Kreeg 4 mails of ik mijn geld niet liever terug wilde.
De datums werden steeds naar later verplaatst.
Op mijn mails dat ik graag de ketel wilde werd niet gereageerd.
Wat voor mail krijg ik vanochtend...
Dear PayPal user 369,99 euro is being send tot your bank account.

Ik hou er mee op...

Grt Peter


(Bulldog besteld )

Djaib

Ik had na lang wikken en wegen ook maar besloten hem bij electronic-star te bestellen, een week of 3 geleden. Daarna volgde al snel de 1e mail met verschuiving van de leveringsdatum, kort daarna een 2e met de mededeling dat de leverdatum onbekend was en of ik daarom binnen 2 weken wilde laten weten of ik het bedrag retour wilde :huilen:

Terwijl ik naar alternatieven op zoek was kreeg ik een verzendingsmail en gisteren stond plots de koerier voor de deur met mijn brouwketel  :weetniet: :brouwen: Beetje vreemde communicatie daar bij electronic-star, maar ik ben blij met mijn ketel!

Hoorn

Deze ketel heeft inmiddels al 4 merknamen. Het voordeel is dat hij steeds goedkoper wordt en bij steeds betrouwbaardere winkels wordt aangeboden. Nu door Brouwmarkt onder de naam Arsegan EasyBrew-30 (https://www.Brouwmarkt.nl/easybrew-30-automatische-brouwketel-wortkoeler-arsegan.html). Door de Pre order afgeprijsd van € 369,50 naar 329,50 (dit keer met wortkoeler). Het is naar mijn inziens een exacte replica van de originele ketel 'Guten' (zie display). Kortom, het lijkt mij een interessante ketel voor deze prijs. Ik denk er zelf nog even over na of ik hem ga bestellen, aangezien wachten (levering eind oktober) niet mijn sterkste kant is.

Peterrr

Ze nemen in ieder geval een ruime marge qua levering...

Lezen ze ook dit forum?  ;)

grt peter

Hay

Citaat van: Hoorn op 04-07-2017  10:11 uDeze ketel heeft inmiddels al 4 merknamen. Het voordeel is dat hij steeds goedkoper wordt en bij steeds betrouwbaardere winkels wordt aangeboden. Nu door Brouwmarkt onder de naam Arsegan EasyBrew-30 (https://www.Brouwmarkt.nl/easybrew-30-automatische-brouwketel-wortkoeler.html). Door de Pre order afgeprijsd van € 369,50 naar 329,50 (dit keer met wortkoeler). Het is naar mijn inziens een exacte replica van de originele ketel 'Guten' (zie display). Kortom, het lijkt mij een interessante ketel voor deze prijs. Ik denk er zelf nog even over na of ik hem ga bestellen, aangezien wachten (levering eind oktober) niet mijn sterkste kant is.

Ho ho de ketel mag voor iedereen niet even betrouwbaar zijn geweest maar de firma die hem geleverd heeft (Klarstein) is een super betrouwbaar bedrijf.
Alle garanties en teruggaven van geld en weet ik wat zijn ze altijd nagekomen.
Daar zijn ze het zelfs op het Duitse forum over eens en daar waren ze niet heel positief over deze ketel.
Ook bij mij omdat de wortkoeler er niet bij zat gelijk geld terug gehad.
Niks te klagen over Klarstein of electronicpartner.
En de ketel trouwens ook niet ben er nu een soort van ne-ipa mee aan het brouwen.
Super ding.

Hay

Trouwens met wortkoeler een hele goeie actie van Brouwmarkt.
Goed bezig Brouwmarkt.

LostBalloon

Ik maisch nu in een grote koelbox met hele goede resultaten. Maar dit systeem lijkt me wel wat. Waardige vervanger?

Djaib

Ik heb afgelopen week mijn eerste brouwsessie gehad met de Klarstein. Als je dit vergelijkt met wat ik had, 30 L Weckpan op een gasbrander, is het een enorme vooruitgang qua gebruiksgemak. Met name het automatische maischschema zorgt ervoor dat je af en toe je aandacht ergens anders op kunt richten. Ook het continu rondpompen van het wort over het filterbed is handig, het zorgt niet alleen voor helder wort maar ook voorkom je gehannes met javal-filters en eventueel emmers om het gefilterde wort op te vangen. Het wort loopt tijdens het spoelen zo in de kookketel, die al bezig is met opwarmen.

Het feit dat alles van RVS is maakt ook dat poetsen een verademing is, al is wat extra aandacht nodig voor zaken die uit het zicht zitten (pomp, binnenzijde retourbuis). Goed doorspoelen met heet water is echter een kleine moeite. Over het eindresultaat van het brouwsel kan ik je nog niets melden aangezien deze nog in het gistvat zit.

Al met al ben ik zeer tevreden over de Klarstein, heeft alle opties die voor mij nodig zijn (ten opzichte van de veel duurdere Grainfather/Braumeister). Klein kritiekpuntje is het invoeren van het maischschema, als je hierin één foutje maakt kun je deze niet herstellen en moet je het apparaat opnieuw opstarten. Geen probleem, wel irritant. Ten opzichte van een koelbox, wat misschien nog wel wat primitiever is dan mijn pan met brander, is het een meer dan waardig vervanger. In mijn ogen een forse verbetering als gebruiksgemak een issue is. Sommigen zweren echter bij het ambachtelijk in een pan roeren en in de weer zijn met filters, emmers en gasbranders, dus of het iets voor je is hangt af van je persoonlijke voorkeur.

Hay

Dat kritiekpuntje klopt helemaal, nou werk ik zelf niet met automatische maischstappen want ik doe altijd een eenstapsmaisch.
Maar hetzelfde geldt voor koken soms heb ik bij 2100 Watt een hele rollende kook en soms heb ik daar 2200 Watt voor nodig maar kun je niet bijstellen het vermogen dan moet je alles opnieuw ingeven.
Ach ja alles went maar daar zit natuurlijk het verschil met de Grainfather en zo.
Mijn koelbox blijf ik er gewoon bijhouden voor de zwaardere bieren en bv zoals laatst een bier met veel tarwe in de stort die blijf ik lekker in mijn koelbox doen.

beermenke

Ik heb een dimmer tijdens het koken. Kan dus desgewenst iets corrigeren.

LostBalloon

Citaat van: Hay op 07-07-2017  13:24 uMijn koelbox blijf ik er gewoon bijhouden voor de zwaardere bieren en bv zoals laatst een bier met veel tarwe in de stort die blijf ik lekker in mijn koelbox doen.
Een 9 kilo stort voor een IRS gaat dus niet? ;)

beermenke

Bij zwaardere (donkere) bieren begin ik altijd met wort (van vorige keren) in t maischwater
Bij spoelen laat ik de maisch altijd goed uitlekken en dit doe ik inkoken en doe dit heet en vacuum in champagneflessen.

BLUB

Citaat van: LostBalloon op 07-07-2017  15:32 uEen 9 kilo stort voor een IRS gaat dus niet? ;)

Had laatst een stort van 8,5 kilo en had nog een klein beetje ruimte over.

Het opnieuw instellen van koken mocht een hogere watt nodig zijn kost je toch wel 10 seconden  :nut:


 :degroeten:


BLUB

Hay

Citaat van: LostBalloon op 07-07-2017  15:32 uEen 9 kilo stort voor een IRS gaat dus niet? ;)

Zoals Blub zegt zou het misschien net kunnen of je houdt ook je koelbox voor erbij.
Inderdaad 10 seconden werk waar hebben we het over. ;D

Hay

Waar je wel heel goed op moet letten is dat je overlooppijpje niet te hoog boven het vloeistofniveau zit .
Van de week heb ik een soort van neipa gebrouwen met flink wat havermout in de stort.
En vooral in het begin had het filterbed het er een beetje moeilijk mee en als je dan het pijpje te hoog heb zitten en het daardoor niet over kan lopen valt het droog onder je moutkorf en dan krijg je die problemen die ze op het Duitse forum hadden.
Dan springt je droogkook beveiliging uit en doet ie het niet meer.
Je moet even kijken met die pijpjes want je kunt niet zoals bij de grainfather het pijpje in en uit schuiven.
En voldoende inmaischwater gebruiken minimaal 1/4 kg/liter.

Ferry1978

Brouwland heeft nu de Brew Monk, hetzelfde apparaat maar wel 3 jaar garantie.


NaahedetleJ


Dirtbag

Ik begin een beetje een latente interesse te krijgen voor dit apparaat, echter wat zijn de limieten die te maken zijn?

Stel ik wil 21 liter met een SG van 1100 brouwen voor een Russian imperial Stout of een Barley Wine. Kan dit door bijvoorbeeld?

De Arsegan variant wordt geadverteerd als een 30 liter apparaat. Klopt dit? Kun je inderdaad 30 liter bier produceren? Wat is dan de hoogst haalbare SG?

Bij voorbaat dank

db


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.