En nog een alles in 1 systeem, nu van Klarstein

Gestart door ArneSmits, 24-01-2017 16:20 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Martijn0172

Citaat van: Djaib op 12-04-2017  16:21 uAangezien de prijs gunstig is ten opzichte van de duurdere systemen (Grainfather, Speidel Braumeister etc.) lijkt me dit een interessant alternatief. Ik heb een mail gestuurd naar de Chinese aanbieder op Alibaba. De prijzen zijn $233+$163 en $288+$185 voor respectievelijk de 30L en de 50L. Aangezien de verzendkosten relatief hoog zijn is het misschien een optie om meerdere systemen tegelijk te bestellen om zo de kosten te drukken. Zijn er nog anderen geïnteresseerd in het aanschaffen van dit brouwsysteem?

Gezien het hoge uitval percentage, op dit forum zijn er al 2 (of 3?) van de 5 terug gestuurd en volgens mij is op het Duits forum meer dan de helft terug gestuurd, zou ik het niet wagen om direct uit China te halen. Vast en zeker hebben de Chinezen ook een voortreffelijke aftersale maar zal je zelf de retourkosten moeten dragen. Bij deze kosten moet je ook nog inklaring en BTW optellen

Klarstein heeft een goede aftersales. Daarbij heeft het 3 maanden heeft geduurd dat deze weer leverbaar is, kans ia aannemelijk dat er ook aanpassingen aan zijn gedaan. Kan me haast niet voorstellen dat ze met al de retourzendingen van de eerste levering winsten hebben gemaakt

Hay

Hoeft toch ook niet meer, Blub schrijft toch al dat electronic-star ze weer gaat leveren. En dan heb je een goeie service dat is wel gebleken.
Maar dan nog blijf ik erbij wat ik eerder schreef het is maar net wat je er van verwacht.
Ook op het Duitse forum zijn er die wel tevreden zijn en ik ken er een die daar niet zit omdat ze volgens hem teveel mekkeren daar en die is super tevreden.
Er zijn er daar bij die er meer dan 10 keer mee gebrouwen hebben en toen teruggestuurd hebben. :-\
Als je verwacht een Braumeister of Grainfather te krijgen gaat ie tegenvallen en als je een beetje logisch nadenkt hoe zo'n ding werkt en je daar aan houd doet ie het prima.
En dan bedoel ik niet te fijn schroten en niet te dik inmaischen dan gaat dat ding goed.

BLUB

Citaat van: Martijn0172 op 14-04-2017  08:04 uGezien het hoge uitval percentage, op dit forum zijn er al 2 (of 3?) van de 5 terug gestuurd en volgens mij is op het Duits forum meer dan de helft terug gestuurd, zou ik het niet wagen om direct uit China te halen. Vast en zeker hebben de Chinezen ook een voortreffelijke aftersale maar zal je zelf de retourkosten moeten dragen. Bij deze kosten moet je ook nog inklaring en BTW optellen

Klarstein heeft een goede aftersales. Daarbij heeft het 3 maanden heeft geduurd dat deze weer leverbaar is, kans ia aannemelijk dat er ook aanpassingen aan zijn gedaan. Kan me haast niet voorstellen dat ze met al de retourzendingen van de eerste levering winsten hebben gemaakt

2 of 3 van de 5 teruggestuurd? Niet iedereen reageert op dit forum, misschien zijn er in Nederland wel een paar honderd verkocht, vandaar wellicht uitverkocht.

 :degroeten:


BLUB

Peterrr

Kijk die van mij was echt niet ok,
Lek, en niet hoger komen dan 88 graden, geen nokjes om de sparge plaat eruit te halen geen bazooka filter en geen koelspiraal.
Dan ben je blij dat die firma heel netjes is, dus zal ik misschien het weer proberen of kies iets anders.
( Als dit apparaat goed werkt is het een mooi en makkelijk ding punt.)

Als je het Duitse forum volgt gaan/gingen er best wat terug vaak ook vanwege het uitschakelen.
(2500 Watt misschien toch te heet voor maximaal thermostaat?  :weetniet:)
Veel aanbranden van wort op de bodem zou een oorzaak kunnen zijn maar het hoort niet.
Kijk ik ben elektro technisch geschoold, en maak zelf installaties die moeten koken of koelen van producten.
En aanbranden is geen optie om uit te schakelen zolang de thermostaat onder zijn setpoint blijft.
Gewoon volgens mij een batch met een slecht component, gezien dat de "Ace versie" in de UK geen probleem schijnt te hebben.

Rechtstreeks uit China... Nah  ik niet met zo'n grote ketel

Grt Peter

Hay

Ja dat bedoel ik nou er waren er daar bij die gingen op maximaal vermogen maischen en of koken.
Dan krijg je problemen ja, sterker nog dat is vragen om problemen.
En dan op het forum daar gaan liggen zeuren dat het ding het niet doet.
Of nog zo een dik inmaischen de pomp vol open en dan valt het droog onder de moutkorf en slaat ie af, ja lijkt me logisch toch?
En weer liggen janken op het forum.

BLUB

Gewoon op 1800 W maischen en op 2000 W koken, no problem  :brouwen:

Martijn0172

Hallo blub, ik had het toch over dit forum? Volgens mij hebben 5 mensen in dit topic genoemd dat ze er 1 hebben aangeschaft. Daar zijn die van Peter en die van mij terug gestuurd omdat ze gewoon echt niet goed waren. Dat is toch relatief gezien erg hoog?

Als je interesse hebt in dit product gewoon doen! Aan de aftersales ligt het in ieder geval niet.

BLUB

Klopt, maar een kleine groep reageert normaal gesproken op een forum dus er zijn misschien forumleden die
de ketel naar tevredenheid gebruiken maar die niet reageren.

2 op de 5 reaguurders is inderdaad veel, ben blij dat ik bij de andere 3 zit  :biersmile: :biersmile:

 :degroeten:

BLUB



ciesvandekwis

Die heeft een scherpe prijs, maar het is niet geheel duidelijk of de maischzak er bij inbegrepen is, staat eronder als 'klanten kocht ook dit', terwijl de tekst iets anders suggereert.

Ziglar

Zelfs dan is het een nette prijs, zelf een rondpompsysteem maken.
Kwam net een oud forumbericht van eind 2015 tegen waarin de pan nog 650 euro was.

Martijn0172

Zoek even binnen dit forum, er waren wat teleurstellende ervaringen met dit apparaat

Hay

Vandaag mijn snpa kloon gebrouwen met de klarstein en eindelijk alle instellingen goed in mijn programma zitten .
Mijn nummers ruimschoots gehaald dus super tevreden.
Had mijn rendement op 71% staan maar haalde uiteindelijk 73 %.

Harro Melenboer

Vakantiegeld binnen, en had deze ketel al een paar maanden op het oog, dus vandaag maar de knoop doorgehakt en ook maar besteld bij
electronic star

Ben benieuwd...   8)

Peterrr

Ze hebben alleen de datum al 3 keer veranderd, en al 2 keer gevraagd of ik niet liever mijn geld terug gestort wil hebben.


Wordt vervolgd.

Peterrr

En nu staat hij weer op uitverkocht... 😑

Ferry1978


Peterrr

 Goed toch maar terug storten...
Ze hebben geen idee hoe lang het nog duurt.
  :P

Harro Melenboer

Heb vandaag onderstaande email binnen gekregen. Wordt afwachten, ben ik bang...

CiteerDear Harro Melenboer,
It is with regret to inform you that the product you have ordered: Klarstein Mundschenk Maischekessel Bierbrauanlage is currently out of stock.
 Please accept our apologies for not being able to fulfil your order immediately.
The expected restock date for this product is: No restock date at this time.

tdejong

Citaat van: Peterrr op 27-05-2017  12:49 uZe hebben alleen de datum al 3 keer veranderd, en al 2 keer gevraagd of ik niet liever mijn geld terug gestort wil hebben.


Wordt vervolgd.
Ik was ook aan het wachten op ze. Inmiddels heb ik de bulldog besteld. Net even duurder maar op zo'n bedrag bijna verwaarloosbaar.
Deze is in de aanbieding voor 400

Peterrr

Goed,
Geen antwoord op mail, geen telefonisch contact kunnen krijgen.


En gisteren was hij direct leverbaar, nu weer augustus...
En ook geen terugstorten op PayPal

Hmm

Harro Melenboer

 ???
Raar! Heb de bestelde ketel vandaag binnen gehad en er werd keurig en snel gereageerd op mijn emails.

Citaat van: Peterrr op 08-02-2017  17:29 uEven een vraagje, werkte bij jullie de 3e maisch stap wel op automatisch?
Want bij die van mij sprong dan op "Boiling " en die viel niet aan te passen.

Citaat van: BLUB op 08-02-2017  23:07 uKlopt dat er Boiling staat maar als je dan gelijk de temperatuur knop indrukt kan je gewoon de temperatuur instellen. :biersmile:

Bij mij geeft de ketel ook bij S3 gelijk BOILING aan.
Maar als ik op TEMP druk en dan op - , kan ik alsnog de juiste temperatuur instellen.
Ben nu aan het test draaien met alleen water.
De 4 voorgeprogrammeerde stappen worden nu met succes doorlopen.
De handleiding die erbij zit vind ik alleen niet al te best. Was even puzzelen.
Snap nog niet helemaal waar die extra onderdelen (witte schroefdop, schroefjes, flexibel filter en slangenklem) voor zijn.
Hoe/waar hebben jullie die geplaatst?


BLUB

Citaat van: Harro Melenboer op 02-06-2017  17:01 u???
Raar! Heb de bestelde ketel vandaag binnen gehad en er werd keurig en snel gereageerd op mijn emails.

Bij mij geeft de ketel ook bij S3 gelijk BOILING aan.
Maar als ik op TEMP druk en dan op - , kan ik alsnog de juiste temperatuur instellen.
Ben nu aan het test draaien met alleen water.
De 4 voorgeprogrammeerde stappen worden nu met succes doorlopen.
De handleiding die erbij zit vind ik alleen niet al te best. Was even puzzelen.
Snap nog niet helemaal waar die extra onderdelen (witte schroefdop, schroefjes, flexibel filter en slangenklem) voor zijn.
Hoe/waar hebben jullie die geplaatst?


Die witte schroefdop draai je op het overlooppijpje tijdens de moutstort, dan valt er niet per ongeluk mout in de overlooppijp.

Metalen staafjes met de schroefjes aan het bovenste filter monteren i.v.m het plaatsen na de moutstort.

De filter gebruik ik niet, met een knietje trek ik de hele ketel leeg, wel rekening houden dat er dan 2 liter meer in gaat.(zie foto eerder in dit draadje) :degroeten:


:degroeten:

BLUB

Harro Melenboer


Hay

Ja die bazooka filter die erbij zit vond ik ook niks en ik heb van koperenbuis een filter gemaakt met zaagsnedes.
En dat werkt perfect.
Succes er mee. :brouwen:


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.