En nog een alles in 1 systeem, nu van Klarstein

Gestart door ArneSmits, 24-01-2017 16:20 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Peterrr

Citaat van: Hay op 03-02-2017  15:29 uHee Blub heb ook een mail terug en ik krijg maar 30 euro terug >:(
Pure discriminatie, alleen omdat ik uit Limburg kom zeker .
Maar ga toch akkoord want ik was wel van plan om 'm te houden.

Bij mij gaan ze zoeken naar de spiraal over 5 dagen krijg ik antwoord ::) ::) ::)


Grt peter

Hay

Gisterenavond mail gestuurd en vandaag antwoord, ze konden 'm niet vinden.
Als er elke dag 5 euro afgaat blijft er niet veel over voor jou. 8)
 

BLUB

Citaat van: Peterrr op 03-02-2017  15:33 uBij mij gaan ze zoeken naar de spiraal over 5 dagen krijg ik antwoord ::) ::) ::)


Grt peter

Die gaan ze echt niet vinden  :weetniet:

Martijn0172

Ik heb al een email terug met mijn klachten over het apparaat. Of ik akkoord ga met 50€ retour (moet ik het apparaat zelf maken) en anders kan ik 'm retour sturen en krijg ik mijn geld terug. De aftersale is in ieder geval prima

Hay

Nou dat afslaan is een serieus probleem de rest kun je verhelpen of is mee te leven.
Even kijken of je dat opgelost krijgt anders heb je er niks aan als ie af blijft slaan onder het koken.
En dan nog 30 euro retour voor de koelspiraal en je hebt 'm bijna gratis.

Hay


Martijn0172

De koelspiraal stond in de opsomming van de problemen dus dit zal wel inclusief zijn. Op het moment staat de laatst gedeelte af te koelen, denk dat het wel goed gaat komen. Wel dubbel zo veel schoonmaak werk  :nut:

 Ik ga er even rustig over nadenken tijdens het burgsbierfestival dit weekend  :biersmile:  maar op dit moment neig ik om 'm terug te sturen

Peterrr

Citaat van: Hay op 03-02-2017  15:36 uGisterenavond mail gestuurd en vandaag antwoord, ze konden 'm niet vinden.
Als er elke dag 5 euro afgaat blijft er niet veel over voor jou. 8)

Ha, ik wacht wel af, ze zeiden dat ik nog eens goed in de doos moest zoeken.
Als ik over 5 dagen niets gehoord heb mail ik wel weer.
Heb nu zelf op mijn werk een koelspiraal gemaakt.
Die op maat is voor deze pan.

Martijn0172

Heb de keuze gemaakt trouwens. Ik ga dit ding retourneren en rustig tijdens de gisting even nadenken, toch pas over 3-4 weken tijd om een nieuwe te brouwen. Mogelijk ga ik toch voor de grainfather ...........

Peterrr

Jammer man,

Kan me wel voorstellen na zo'n  stress brouw dag

Peterrr

Nou, hier ook geen " Happy " brewer

De 3e maisch stap pakte hij niet en wilde daar koken van maken.
Dus dan daarna weer de stappen in geprogrammeerd.
Maar bij 88 graden niets meer dan uitschakelen.
( Te hoog vermogen bij maisch?)
De bodem aangebrand alles in mijn oude ketel gedaan en gekookt.

Maar even een mail sturen.

EvdBroek

Citaat van: Peterrr op 05-02-2017  13:07 uNou, hier ook geen " Happy " brewer

De 3e maisch stap pakte hij niet en wilde daar koken van maken.
Dus dan daarna weer de stappen in geprogrammeerd.
Maar bij 88 graden niets meer dan uitschakelen.
( Te hoog vermogen bij maisch?)
De bodem aangebrand alles in mijn oude ketel gedaan en gekookt.

Maar even een mail sturen.
Jammer zeg! Ik was aan het overwegen er ook 1 aan te schaffen, maar ik wacht nog even tot de kinderziektes er uit zijn.
Sterkte en hopelijk is het makkelijk en snel opgelost

Martijn0172

Balen, ga je de Klarstein terugsturen?

Peterrr

Ik lees op het Duitse forum dat er over 4 weken een nieuwe batch zou zijn.

Ik heb gemaild en wacht even af wat ze zeggen.
Als dit systeem goed zou werken, dan zou het een top systeem zijn.

Als ze hem willen omruilen prima,  anders kijken voor iets anders na restitutie.

Liefst zou ik dit systeem omgeruild voor een goede hebben.

Grt Peter

EvdBroek

Hij is nu op de Nederlandse site in ieder geval uitverkocht

Peterrr

Goed ik heb voor een omruilen gevraagd.

Nou kreeg direct mail met instructies.
Nu afwachten.

Grt Peter

EvdBroek

Voorlopig zijn er geen nieuwe verkrijgbaar; onderstaande kreeg ik als antwoord op mijn vraag wanneer ze weer verkrijgbaar zijn:

CiteerDear,
Thank you for your e-mail.
Your customer ID is:
Unfortunately there is no estimated restock date for this item.
If there is anythign else I can help you with in the mean time please let me know.
Kind regards,
David da Silva

Peterrr

Ze waren volgens mij binnen een week uitverkocht, maar ik geloof dat er in China nu overgewerkt gaat worden  ;D

De mijne heb ik net bij een UPS droppoint afgeleverd.
Ik ga over 6 tot 8 weken weer brouwen dan hoop ik toch wel wat gehoord te hebben.
Ik zal wel berichten als ik iets van klarstein gehoord heb inzake levering.

Grt Peter

Franske

Gisterenavond starterbier gebrouwen met de Klarstein. Ik had 62/71/78 en koken als temperatuur stappen geprogrammeerd om het systeem te testen. Hij werkte ze mooi af. Alleen wat aangebakken op de bodem zag ik toen ik de Klarstein aan het schoonmaken was. Ik denk dat het wattage wat te hoog stond tijdens het maischen. Tussen de 62 en 71 graden had ik hem op 1800w staan. De stijging was in 5 minuten gebeurd. Volgende keer wat lager zetten. Ik vond hem zeker zo fijn brouwen als de Bulldog Brewer waar ik ook 5x naar tevredenheid mee gebrouwen heb. En schoonmaken was ook handiger door de losse filterplaat.

Hay

Toen die van mij eenmaal op temperatuur was heb ik de temperatuur onder het maischen ingesteld op 1500 w.
Zorg dat je die aanslag goed verwijderd, ik had dat ook een beetje en heb de ketel een nacht laten weken met een vaatwastablet erin.
De volgende morgen kon ik het met een schuurspons er zo af poetsen.
Koken heb ik op 2000 w gedaan en jij ?
Mooi dat het goed gegaan is.

Martijn0172

Citaat van: Franske op 08-02-2017  08:18 uGisterenavond starterbier gebrouwen met de Klarstein. Ik had 62/71/78 en koken als temperatuur stappen geprogrammeerd om het systeem te testen. Hij werkte ze mooi af. Alleen wat aangebakken op de bodem zag ik toen ik de Klarstein aan het schoonmaken was. Ik denk dat het wattage wat te hoog stond tijdens het maischen. Tussen de 62 en 71 graden had ik hem op 1800w staan. De stijging was in 5 minuten gebeurd. Volgende keer wat lager zetten. Ik vond hem zeker zo fijn brouwen als de Bulldog Brewer waar ik ook 5x naar tevredenheid mee gebrouwen heb. En schoonmaken was ook handiger door de losse filterplaat.

Fijn te lezen dat hij je bevalt. Kwam deze snel op "boiling" ?

Franske

Ik had hem met 2500w naar koken gebracht (dat ging snel) en toen op 1800w maar op die stand kookte hij net niet. Toen toch ook op 2500w gekookt. Was flinke kook. Had hem in wat afwasmiddel laten weken en met een schuursponsje was de aanslag zo weg.

Martijn0172

Kwam hij ook in de "boiling" stand? Bij mij had ik met 2500w bij 99c al een goede rollende kook maar duurde het ruim 20 minuten voor dat deze op "boiling" stand kwam (en dus de timer ging lopen)

Franske

Hij kwam in de boiling stand. Op 1800w bleef hij op 100 graden staan en ik zag geen rollende kook de timer startte niet. Op 2500w ging de timer snel van start. En kookte flink.

Martijn0172

Ok, dank je wel. Het lijkt er op dat of mijn thermostaat was kapot of mijn apparaat was niet goed gekalibreerd. Vanaf 97c had ik aan een rollende kook


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.