En nog een alles in 1 systeem, nu van Klarstein

Gestart door ArneSmits, 24-01-2017 16:20 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Peterrr

Nou gefeliciteerd dan! :biersmile:

En ben wel benieuwd hoe de kwaliteit is.
( Zal het  niet halen bij mijn Duitse ketels en roerwerk maar gemak is ook wel iets om voor te gaan.)

Wordt vervolgd dan maar  ;D

Grt Peter

BLUB

Ik heb hem ook besteld, voor erbij, kan ik ook ergens anders brouwen  :brouwen:

Hay

Dank je wel, ik blijf mijn koelbox en kookketel en brander er ook bij houden.
Na mijn volgende wil ik een barleywine ( een bigfootachtige) gaan brouwen en daar gaat bijna 8 kilo mout in die ga ik toch mooi met de koelbox doen.
Maar als de klarstein een beet je op tijd binnenkomt volgende week wil er een tripel mee brouwen.
Dat bazookafiltertje wil ik vervangen door een filterheks of een filter net als in mijn kookketel die ik zelf maak van koperenbuis.
Maar eerst is kijken hoe het allemaal in mekaar steekt.
Een koelspiraal heb ik al een maar die is een beetje klein.

Hay

Citaat van: BLUB op 28-01-2017  22:29 uIk heb hem ook besteld, voor erbij, kan ik ook ergens anders brouwen  :brouwen:

Zijn er al 3  8)

BLUB


Martijn0172

Maak daar maar 4 van. Ik heb er ook 1 besteld. Het voordeel van het instellen van meerdere stappen vind ik eigenlijk een zeer grote pro. Mogelijk hebben ze nog een oude versie liggen wat betreft koelspiraal

Peterrr

 :biersmile:

Nou dan straks naar een informatief topic over gebruikers ervaringen.  :D

Grt Peter


( Het luie brouwers topic...)

Joh

Is deze net zo automatisch en programmeerbaar als de Speidel Braumeister?
In de andere alles in 1 systemen zijn alle maischstappen niet van te voren in te stellen zoals bij de Braumeister.

BLUB

Citaat van: Peterrr op 29-01-2017  10:31 u:biersmile:
( Het luie brouwers topic...)

 :slaperig: :slaperig: :slaperig: :slaperig: :slaperig: :lol:

Peterrr

Bij Braumeister hoef je de pomp slang er niet op te zetten. Gaat van onder
En volgens het " Ierse filmpje" en de " Duitsers heeft hij 6 maisch stappen.
En ik heb de Handleiding gedownload en daar is het ook automatische stappen en je kan kiezen op welk vermogen.
Er zal gerust meer ( vooral robuust ) verschillen maar dat mag wel voor de prijzen gehanteerd  ;)

Martijn0172

Volgens de DHL komt de Klarstein a.s. woensdag binnen, verzending vanuit Duitsland. Erg benieuwd naar de kwaliteit. Woensdag avond even  uitproberen en hopelijk vrijdag een brouwsel maken.

Slayer1965

Ik ga dit draadje volgen, ik ben benieuwd hoe hij bevalt.  :)

BLUB

Ketel net binnen, ziet er goed uit maar inderdaad zonder koelspiraal. :huilen:

Vandaag maar eens even er een mailtje aan wagen, al is het alleen maar voor de "sport"  :bijdrage_forum:


Hay

Die van mij zou vandaag ook komen maar nog niks gezien. Ik heb voor de zekerheid een foto genomen van de site waarop staat dat er een koeler bij zou moeten zitten.
Inderdaad gewoon een mail aan wagen en dan zien we wel ga ik ook doen.
Op het Duits forum waren een aantal negatieve berichten over het apparaat, met name dat het apparaat tijdens het koken uitspringt een soort beveiliging.
Daar waar het verwarmingselement zit zou het aankoeken en de beveiliging zou uitspringen.
Na grondig met de ruwe kant van een schuurspons schoonmaken zou het opgelost zijn en zorgen dat je met genoeg liters water inmaischt en dus met minder spoelwater werken.
Niet al te fijn schroten en zorgen tijdens het maischen dat het element niet op vol vermogen staat.
En meteen de pomp aan zodat er niks gaat vastkoeken.

Er waren er een paar ook al super tevreden.
En iemand schreef dat je per uur 4 liter verdampt tijdens het koken.
Is handig voor je brouwprogamma en ik meen gelezen te hebben dat een rendement van 70 % mogelijk is.

Peterrr

Is binnen,
Ga vanavond met water proefdraaien.
Nee geen spiraal.. ;)

Peterrr

Nou bezig...
Klein druppeltje bij pomppijpje.




Kijken of hij het programma volgt.

TymonK

Spannend! Ben benieuwd naar je ervaringen!

Peterrr

Nou even een programma gedraaid.

60 graden 10 Min , 70 graden 10 Min ( 2000watt)  en koken 5 min ( 2500 watt)

Ging prima en het druppeltje kwam ook niet meer.
Zeer snel op temperatuur.
Zondag de echte test met een tripple.
Ben benieuwd.

Grt Peter

Martijn0172

Helaas is de mijnes verzonden zonder mijn huisnummer op de pakbon, UPS belde nu komt die van mij morgen.

Toevallig nog uitgezocht hoeveel verlies er is na het hevelen van de ketel naar het vat? Mogelijk ook de verdampingssnelheid? Ik ga morgen even checken en dan vrijdag een blond bier brouwen.

Peterrr

Nee, was gewoon een test om te kijken of hij het doet.

Johannesdeloper

Ik heb dit topic een beetje gevolgd op het Duitse forum http://hobbybrauer.de/forum/viewtopic.php?f=22&t=12242&sid=e39c78286d4c566f123fb3390d5fbfdc&start=200#p190288

Kort gezegd zijn de meningen niet onverdeeld positief. wat ik lees is het volgende:
- apparaat slaat soms af
- pomp kan verstopt raken.
- verwarmingselement koekt aan.
- kookt soms over

Maatregelen die men neemt:
- niet te fijn schroten
- bij inmaischen verwarmingselement uitzetten.
- bijroeren om temperatuurshoot te voorkomen.
- pomp altijd op vol vermogen laten draaien.

Forum is heel actief. Klarstein lijkt niet moeilijk te doen over "maandagmorgen apparaten" en biedt service dat
in Duitsland (ook in Nederland?) alle reserve onderdelen aanwezig zijn. Je hebt 1 maand omruilgarantie en 2 jaar leveranciersgarantie.
Er zou ook (in China dan) een 50l versie bestaan.
Er wordt op dit forum ook gesproken over een open source versie van de firmware voor dit apparaat.
Dat er een actief gebruikersplatform is, is denk ik alleen maar gunstig voor dit apparaat.

BLUB

Mailtje gestuurd naar electronic- star.NL, krijg ik een mailtje terug dat het alleen in het Engels kan.
Zal wel via India gaan, zo slecht dit  :huilen:

Hay

Dit had ik hierboven al neergezet.
Het afslaan komt door het aankoeken daar waar het element zit.
En dit is meteen ook het grootste probleem en mijn grootste angst.
Pomp was een keer voor gekomen maar daar was het zeef niet goed gemonteerd.
En ja overkoken wat moet je daar van zeggen, lijkt me met elke pan een probleem

De mijne is ook binnen en ook geen spiraalkoeler dus maar een mail sturen
Heb zelf een filter gemaakt van koperen pijp met zaagsnedes.
En met alleen water had ik na het hevelen nog 0.3 liter in de ketel zitten.
Laat je de originele bazooka zitten dan zal dat al gauw een paar liter zijn.
Nu ff een brouwdag inplannen en we zien wel waar het schip strand.

Martijn0172

Ook binnen gekregen, het leeghalen via de bazakoo levert inderdaad een behoorlijk verlies op zal vanavond even kijken hoeveel. Verder jammer dat er geen "ingebruikneem" handleiding bij zit (of ik kijk er overheen) het is mij zo op het eerste gezicht nog niet duidelijk hoe de moutketel + filter juist in elkaar gezet moet worden. ook nog maar 5 minuten gekeken dus dat zal wel goed komen.

Ik heb ze gebeld wat betreft de koeler. Ze gaan het uitzoeken in het distrubutiecentrum, binnen 3-5 werkdagen pas een reactie hebben ze mij verteld

Martijn0172

Er zit twee liter verlies in, wanneer je het kraantje gebruikt. De 10 liter aanduiding is ook bij 12 liter vloeistof


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.