Balate geel kloon recept

Gestart door Noordzij_1, 10-01-2017 14:22 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Noordzij_1

Hoi brouwers,

Ik ben op zoek naar een recept om Balate geel na te maken.
De meeste van mijn vrienden zijn het er over eens dat dit biertje 4 euro per 33cl flesje waard is.
Zelf vind ik het ook een lekker biertje, maar prijs qualiteit verhouding buiten proportie...

Dus kent iemand dit biertje, en zou je een gooi kunnen doen naar een recept heel graag!
Alvast bedankt!

Gerb

Ik ken het recept niet  maar Google geeft me dit:

CiteerWij hebben de TER (Licht – kruidig – banaan; zacht en subtiel in de mond met duidelijke tonen van banaan en kruiden, moutige zoetheid, met een mooie bitter in de afdronk)

CiteerSephardic and ethereal, Ter is genuine on the palate, with an honest, absolute charisma, it is down to earth, mellow and relaxed, which is the essence of its magnetism.

Style: Wheat Beer / 4,8% Alc.

In The Glass:
The lightly toasted wheat and barley marriage, and distinct fermentation process create a pale, muted pastel tone, and a delicate coronet cloud to frame.

Aromatic Notes:
An unmistakable banana aroma basks in center stage, with a classic herbal tone that derives from the Tettnanger hops.

Mouthfeel:
Smooth, subtle, malt sweetness draping from a velvety, silky body, with a waltz of strong effervescence and debonair bitterness to draw.

Pairing:
Perfect for appetizer and fish meals.

- Het is dus een wheat beer met 4,8% alcohol.
- Lightly toasted tarwe en ook gerstemout
- Tettnanger hop
- De banaanachtige eigenschappen zullen van een Weizengist komen.

Hier kan je vast wel iets mee.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.