Westmalle kloon

Gestart door Kokkebil, 31-12-2016 15:45 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marcel_k

Citaat van: Esterenbrouw op 05-01-2018  11:00 uMarcel, hoe rijmt dat: aroma verschilt, mijne was fruitiger en minder kruidig en toch de smaak volgens jou vrijwel identiek????

Dat kan natuurlijk niet.
wat een onzin. reuk en smaak zijn volgens mij 2 verschillende zintuigen.

Esterenbrouw

Zul je gelijk in hebben.
Maar met zoveel verschillen, zal het ongetwijfeld een uitstekend bier zijn, wat ook perfect binnen de beschrijving van het
biertype past, maar een kopie van het origineel????

Ik heb met mijn 150 brouwsels en 2x de klasse E gewonnen te hebben, nog nooit het gevoel gehad echt heel dicht
bij het origineel gezeten te hebben.
Misschien ben ik te kritisch.

hobbybob

Citaat van: Jacques op 17-01-2017  20:57 uOpmerkelijk. Ik proef al een banaantje als het bier vergist is bij 20 ÂșC.
Had je misschien een donker bier gebrouwen met deze gist?

Nee Jacques ff lezen de eerste 48 uur van de actieve vergisting op 20 graden daarna hoger oplopend tot 28 graden

Marcel_k

Citaat van: Esterenbrouw op 05-01-2018  13:13 uMisschien ben ik te kritisch.
nee hoor, gewoon realistisch.
ik heb nu (toevallig) 1x een geslaagd produkt, qua smaak dan, want verder is het verre van een perfecte kloon. (ik noem het liever imitatie trouwens)

ik vind het grappig dat je met een op het oog eenvoudig recept als die van Adrie al zo dicht in de buurt van de WM Tripel kan komen.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.