Etiketten van flesjes halen

Gestart door Steveroni, 27-12-2016 19:17 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

foz

Citaat van: Oscar op 28-12-2016  10:23 uKoop je bier in de supermarkt...dat scheelt zeeën van tijd.... >:D >:D >:D >:D

Verkeerde prioritering. Waarom genoegen nemen met de supermarkt als je eigen bier beter smaakt? En waarom je druk maken over welke etiket op de fles zit als het bier er niet beter van smaakt?

Haagse Wouter

Citaat van: foz op 28-12-2016  15:05 uVerkeerde prioritering. Waarom genoegen nemen met de supermarkt als je eigen bier beter smaakt? En waarom je druk maken over welke etiket op de fles zit als het bier er niet beter van smaakt?

Nou, daar zijn psychologen het niet met je eens ;).

foz

Citaat van: Haagse Wouter op 28-12-2016  15:09 uNou, daar zijn psychologen het niet met je eens ;).

Die drinken vast mooiverpakte bocht van de super.

Barreltje

Zelf gebruik ik een grote emmer met warm water.
Na een half uurtje weken haal je de labels er gemakkelijk vanaf.

JT007

Geen labels plakken.. gewoon een letter met stift op de dop...

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk


Eskil

Gewoon heet water met wat afwasmiddel om de oppervlaktespanning te breken, dan dringt het water beter door in/achter het etiket.
Eigenlijk lost de hitte de lijm op , de biotex tip lijkt me wel wat . Ga ik zeker proberen.
Mijn flessenleverancier levert doorgaans flessen van Früh of van Weihenstephan . Op de een of andere manier gaan van beide de hals-etiketten het moeilijkst los, de brouwers gebruiken daar kennelijk andere lijm voor.
Ik kies altijd de nieuwste flessen uit en lever mijn oudste flessen in voor het statiegeld.
Door het hete water en het afwasmiddel (nog even naspoelen) zijn mijn flessen al nagenoeg schoon, ik bewaar ze ondersteboven in de krat .
De dag voor het bottelen spoel ik ze met Starsan en laat ze uitlekken op een flessenboom, tot nu toe nog nooit een probleem gehad met deze methode. :proost:

Marco_V

Ik heb een dochter van elf die ze graag losweekt 😊. Warm water en even wachten.

Verder een klein Dymo etiket op het dopje, na gebruik dus zo weer schoon.

Dirtbag

Ik plak zelf post etiketten als label, na lediging spoel ik de flessen om en spaar ze op, vervolgens als ik 48 flesjes heb of ik moet bottelen gaan ze in een kleine speciekuip met chemipro caustic, daarna komen de labels over het algemeen wel los. Daarna gaan ze nog een ronde door oxi en gaat er nieuw bier in. Commerciële etiketten gaan er meestal iets beter van af maar die heb ik bijna nooit meer.

db

Serge VL

Gewoon gebruik maken van verwijderbare etiketten of kleine kroonkurk etiketjes gebruiken.
Gewoon heel handiger, geen geklooi met het losweken van etiketten, trouwens je kan ook de opmaaksjabloon downloaden voor deze etiketten bij deze producent.
Verwijderbare etiketten in alle formaten en als je doorklikt de link naar de online leveranciers
http://www.herma.be/nl/productcatalogus/etiketten/movables/zelfklevende-etiketten-a4-movables.html
Bijvoorbeeld: De ronde voor op de kroonkurken met de opmaaksjabloon en de link naar de online leveranciers op de zelfde pagina:
http://www.herma.be/nl/productcatalogus/etiketten/identificatie-markering-nummering/identificatiemarkering/verwijderbare-etiketten-a4-superprint-4386.html

jaapz

Serge, bedankt, die heb ik gelijk besteld

Haagse Wouter

Gebruikt niemand meer de methode van printen en plakken met melk? Dan vallen de etiketten er zo vanaf.

William

Citaat van: Haagse Wouter op 29-12-2016  12:26 uGebruikt niemand meer de methode van printen en plakken met melk? Dan vallen de etiketten er zo vanaf.

Als ik plak doe ik het met melk. Maar ik doe eigenlijk niet meer aan etiketten.

ramon86

Citaat van: Haagse Wouter op 29-12-2016  12:26 uGebruikt niemand meer de methode van printen en plakken met melk? Dan vallen de etiketten er zo vanaf.
Jup, ik plak met melk en die zijn er inderdaad zo af. Commerciële flesjes hou ik even onder de warme kraan, die labels zijn dan ook zo weg.

bjorri

Citaat van: Serge VL op 29-12-2016  09:34 uBijvoorbeeld: De ronde voor op de kroonkurken met de opmaaksjabloon en de link naar de online leveranciers op de zelfde pagina:
http://www.herma.be/nl/productcatalogus/etiketten/identificatie-markering-nummering/identificatiemarkering/verwijderbare-etiketten-a4-superprint-4386.html
Dank voor de tip. Gelijk besteld. Hopelijk blijven ze wel zitten op Grolschdoppen met wat condens. Eenvoudig verwijderen en makkelijk plakken is wel voorwaarde voor etiketten.

In ieder geval weer een avond friemelen om zo duidelijk mogelijke info in die twee cm te frutten. Biernaam, brouwdatum en batchnr lijkt me wel het absolute minimum. Biertype kan met kleurcode verduidelijkt worden.

Brouwerke94

Vul die speciekuip met heet water, knikker de flesjes erin en laat ze minimaal 15 minuten staan, na 1 uur liggen de meeste etiketten al op de bodem, dus dan hoef je de etiketjes er niet eens af te vegen.

Met koud water zal het ook wel lukken, maar duurt iets langer denk ik

zilver_brouwer

Citaat van: Haagse Wouter op 29-12-2016  12:26 uGebruikt niemand meer de methode van printen en plakken met melk? Dan vallen de etiketten er zo vanaf.

Dat deed ik tot nu altijd ook. Maar heb voor mijn aankomende botteldag van die 'movable' stickers gekocht van het merk dat Serge linkte eerder.
Benieuwd of die inderdaad gewoon verwijderbaar zijn zonder moeite en resten, zoals hun productbeschrijving claimt.

Als het werkt scheelt me dat een hoop knippen en knoeien met melk.  ;D

Sander van Dijk

Ik gebruik bijna nooit etiketten, gewoon omdat ik het een gedoe vind. Ik vind het leuker om mijn tijd te besteden aan brouwen  :)  Vroeger gebruikte ik ook de 'melk methode' en dat werkt verrassend goed.

Soms schrijf ik gewoon een code op het dopje en soms print ik van die ronde dop stickertjes. Soms voor een feestje of iets dergelijks gebruik ik wel eens de hals-etiketten uit dit topic. Dan hoef je sowieso geen etiketten af te weken.

Niet mijn foto, maar deze is uit dat topic.

HuygenMeester

Citaat van: zilver_brouwer op 29-12-2016  16:21 uAls 't werkt scheelt me dat een hoop knippen en knoeien met melk;D

Gewoon  :P behangplaksel gebruiken werkt prima
 :degroeten:
Huygenmeester


Haagse Wouter

Citaat van: HuygenMeester op 29-12-2016  17:07 uGewoon  :P behangplaksel gebruiken werkt prima
 :degroeten:
Huygenmeester

Maar waarom behangplaksel als melk werkt :D?

HuygenMeester

Citaat van: Haagse Wouter op 29-12-2016  17:15 uMaar waarom behangplaksel als melk werkt :D?
Als je geen melk hebt maar wel behangersplaksel ::)

Haagse Wouter

Citaat van: HuygenMeester op 29-12-2016  17:38 uAls je geen melk hebt maar wel behangersplaksel ::)

Dat is waar haha :D.
Maar ik moet toegeven dat melk vaker in mijn koelkast ligt dan behangplaksel :D.

zilver_brouwer

Citaat van: Haagse Wouter op 29-12-2016  18:04 uDat is waar haha :D.
Maar ik moet toegeven dat melk vaker in mijn koelkast ligt dan behangplaksel :D.

Ongeacht dat, zou ik ook willen stellen dat behangplaksel waarschijnlijk alleen nog maar erger knoeien wordt dan melk.  :nut:

Haagse Wouter

Citaat van: zilver_brouwer op 29-12-2016  18:08 uOngeacht dat, zou ik ook willen stellen dat behangplaksel waarschijnlijk alleen nog maar erger knoeien word dan melk.  :nut:

Valt wel mee denk ik. Ben laatst bij een brouwerij geweest waar ze het ook met behanglijm deden.

Bram86

Citaat van: Sander van Dijk op 29-12-2016  16:34 uIk gebruik bijna nooit etiketten, gewoon omdat ik het een gedoe vind. Ik vind het leuker om mijn tijd te besteden aan brouwen  :)  Vroeger gebruikte ik ook de 'melk methode' en dat werkt verrassend goed.

Soms schrijf ik gewoon een code op het dopje en soms print ik van die ronde dop stickertjes. Soms voor een feestje of iets dergelijks gebruik ik wel eens de hals-etiketten uit dit topic. Dan hoef je sowieso geen etiketten af te weken.

Niet mijn foto, maar deze is uit dat topic.


Handig! Heb jij toevallig de pdf of psd? Die staat niet meer online namelijk.

William

Citaat van: Bram86 op 29-12-2016  18:25 uHandig! Heb jij toevallig de pdf of psd? Die staat niet meer online namelijk.

Ik heet wel geen Sander.. :)
In zip zowel de pdf als de psd.


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.