Hobbybrouwen > Tips

Etiketten van flesjes halen

(1/21) > >>

Steveroni:
Vooral door de kou bedenk ik mij om hier advies te vragen: ik ontdoe mijn flesjes van de etiketten in een grote speciekuip buiten in de tuin, hierna reinig ik ze. Op welke wijze doet een ieder het? Is nogal koud voor de handjes nu.

zilver_brouwer:
Ik vul eigenlijk altijd een (grote) emmer met flink heet water en wat afwasmiddel. Daar laat ik de flesjes een tijdje in weken en dan laten de etiketen vanzelf los.
Voordeel is dat de flesjes dan ook vast een eerste reiniging hebben gehad. ;D

Mario72:
Ik gebruik de Fastlabel. Perfecte oplossing. http://www.fastbrewing.com/products/fastlabel

Geen gezeik met losweken en dat soort dingen

jaapz:
Gooi ze gewoon in een bak met heet water en laat die een nacht staan. Labels vallen er dan zo af. Voordeel is dat ik er daarna geen labels meer op plak, scheelt weer. Die fastlabel ziet er wel interessant uit! Ik zat zelf te denken om gewoon kleine ronde labeltjes te kopen om die op de dop te plakken.

Rely:
Fastlabel lijkt mij een heel gedoe ik heb er uiteraard geen ervaring mee. Ik gebruik sinds kort verwijderbare etiketten werkt perfect.
Voorheen spoelde ik vrijwel direct mijn fles om en zette het in een maatbeker met heet water of in de wasbak als ik meerdere flessen had.
Nachtje weken en de etiketten gaan er vanzelf af.

Gr Rely

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie