Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.
Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com
Ik vond het niet zo gek hoor... volgens type tussen de 50 en 100.Maar ja dat ligt misschien aan mij, ik ga dan altijd op het maximale zitten
Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.
Het origineel heeft een IBU van 102 en smaakt erg goed. En je wilt het bier toch zo goed mogelijk benaderen? Ik zou het gewoon zo laten.
Mijn recept was iets anders en kwam uit op een sg van 1114.Filteren ging erg moeizaam en ook ik heb niet de beoogde 25 liter gehaald.Uiteindelijk heb ik 21 liter kunnen bottelen. Dit vond ik prima en heb dus geen extra water en extract toegevoegd.
Maandag is mijn kloon rond 13.00 uur in het vergistingsvat gegaan met SG 1,103. Binnen 2 uur de eerste bubbels in het waterslot. Gisteravond was er bijna geen activiteit meer in het waterslot. Vanavond heb ik gemeten: SG 1,035. SVG van 66% in 2 dagen. Gist was een mengsel van Nothingham en Bry-97. Hoeveelheid gist was wel wat aan de hoge kant.
En heeft iemand van jullie hem al geproefd?Ik ben bezig met de grondstoffen te bestellen om deze (iets anders) te gaan brouwen. Eens kijken of de bulldog brewsystem zo'n stort aankan.
In de pan bij Erdeve was het ook al een ontzettend dik beslag.
Afgelopen maandag heb ik hem gebotteld. Ik heb een IBU van 96.Voor zover ik nu kon beoordelen is deze erg goed gelukt.Over een tijdje wil ik hem beoordelen naast de echte Hel en Verdoemenis.
Probeer het eens bij Jubbega: http://www.vanderkooyjubbega.nl/catalogsearch/result/?q=Premiant
Receptje?
Receptje staat aan het begin van dit topic.
Sorry, klopt. Ik heb dit recept van forumlid Gerb gebrouwen.Ik weet natuurlijk niet welke dichter bij het origineel komt. Die van het recept van Gerb is akelig goed geworden.Ik heb trouwens de Wyeast 1056 gebruikt.
Ik ben net gebeld door onze vrienden uit Jubbega...Deze hop is niet op voorraad en moeilijk in te schatten wanneer deze weer beschikbaar wordt.Mijn bestelling staat in backorder dus zou gauw ze kunnen leveren sturen ze na. Laat jullie weten als ik hem binnen heb.
Ik heb vandaag mijn premiant binnen gekregen.
Succes! Welk maischschema ga je gebruiken?
Ik heb hem eind augustus gebrouwen met een ibu van 111 (gewoon omdat leuk staat en ik de hop toch had) Met mijn 30liter pannen en de nodige spierballen heb ik zo'n 14liter in het gistvat gekregen (uiteraard door het hoge stortgewicht ..dikke beslag enz) Vergist met de nottingham en uiteindelijk op de fles een mooie 12.5% gewordenDe 1e paar flesjes smaakten goed maar het is nog even afwachten of hij in de buurt komt van de hel.... Ben van plan eind februari of in maart een flesje hel te kopen om ze samen blind te proeven.
Ik heb hem inmiddels al meerdere keren gebrouwen, en het is gewoon een top biertje.Ik doe de helf van de bach altijd mengen mrt een beetje bourbon dat een paar weken op eikenhouten snippers heeft gestaan.