Zijn er al resultaten met deze gisten te melden?
Had een zakje A04 Barbarian, en deze was goed, de gist ging als een speer 30l met begin SG van 1080 en twee zakjes.
Kreeg het idee dan de strain wel de conan is maar niet precies het zelfde als de Vermont Ale van Yeastbay, welke het meest lijkt op de echte strain van de Alchemist is weet ik niet zeker. Dat er bliksems goede (NE)IPA mee te brouwen is dat is niet gelogen. Ik denk ook dat er heel veel andere stylen mee te brouwen is want de gist is best wel clean de esters zijn voornamelijk fruitig en er zit ook iets peerachtigs in maar dan wel subtiel. SVG kan hoog zijn zo rond de 80 tot 85% bij een goede enthoeveelheid.
Aankomend weekend ga ik de A24 "Dry hop" uitproberen. Dat zijn twee gisten, de A04 Barbarian en de A20 Citrus.
De citrus zou een wilde giststam zijn, en dus een beetje (cirtusachtige) funkyness toevoegen. Ben benieuwd, het bier wordt een NEIPA met begin SG1077 (Imperial Neipa

) Daarna wil ik de "Juicy" uitproberen, ik ben immers dit jaar heel erg aan het experimenteren met gist om uiteindelijk te bepalen welke strain ik standaard voor hop forward bieren ga gebruiken en vast opneem en onderhoud in mijn gistbankje.