Imperial yeast

Gestart door Hay, 25-12-2016 01:25 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hay

In dit:   

 filmpje, ergens bij de 4 minuten beweert een meneer dat deze : http://www.imperialyeast.com/  gist die in een soort cola/bierblikje zit net zoveel cellen bevat als een pakje korrelgist.
Je hoeft dus geen starter te maken.
Ik had hier nog nooit van gehoord, kent iemand deze gist?

Haagse Wouter

Interessant!
Maar, je kan het hier ook niet echt kopen toch?

Tita_NL

In Europa alleen in Zweden. €12,46 per pakje en dan €25,86 verzendkosten. Beetje duur om zomaar uit te proberen volgens mij.

elfpenner

Vanaf nu ook te koop bij Brouwmarkt.
Ik ben benieuwd, het klinkt interessant.

Thom

Vandaag in Brouwmarkt geweest en daar is het inderdaad te krijgen. Net als Wyeast een vloeibare gist en behoorlijk wat soorten. In totaal wel 27 soorten met 2x zoveel gistcellen als Wyeast. Wel 7,95 per pak, maar als ze vers zijn dan hoef je niet zo snel een starter te maken. :D

https://www.Brouwmarkt.nl/producten/bierbrouwen/biergisten-kleinverpakking/imperial-yeast.html

Binnenkort eens wat testen.

Jeukstaardt

2x zoveel cellen voor zo'n beetje dezelfde prijs als Wyeast of White Labs. Interressant. Ben benieuwd naar deze gist. Keertje proberen maar.

seed7

Citaat van: Hay op 25-12-2016  01:25 uJe hoeft dus geen starter te maken.

Een starter maken is niet alleen maar afhankelijk van het aantal cellen dat je hebt, maar vooral van de conditie van die cellen. Als zo'n blikje, pakje of zakje niet krakend vers is moet je toch weer aan de starter en die maak je bij voorkeur vanuit een kleine hoeveelheid cellen.

Ingo

tdp

Was al langere tijd op zoek naar deze gist, helaas was dit nog niet (makkelijk) verkrijgbaar in Nederland. Mooie toevoeging qua aanbod weer, een keer proberen dit!

marc0871

Citaat van: elfpenner op 19-05-2018  20:04 uVanaf nu ook te koop bij Brouwmarkt.
Ik ben benieuwd, het klinkt interessant.


Yep.
Kreeg vandaag een nalevering en daar zat een flyertje bij met reclame voor deze gisten.

Martijn0172

Ik heb de Imperial Yeast B45 Gnome vandaag gekocht. Ik ga er maar vanuit dat het de La Chouffe gist is, een van mijn favoriete gisten. binnenkort ga ik mijn favoriet bond biertje mee brouwen, geinspireerd op (heel erg origineel :)) een la Chouffe biertje  ;D

Thom

Waarom denk je dat dit de la chouffe gist is eigenlijk?

hans_nwk

Citaat van: Thom op 29-05-2018  07:48 uWaarom denk je dat dit de la chouffe gist is eigenlijk?
Ik denk: Gnome = dwerg & Chouffe = dwerg (zie etiket)

Biertje1985

Een heel goede ontwikkeling vind ik dat er meer concurrentie op de gistmarkt komt, anderzijds maakt het de keuze ook weer lastiger.
(nu nog met de mouten)

Ik ben voornamelijk blij dan The Yeast Bay gisten nu ook verkrijgbaar zijn bij Unibrew. Ze hebben helaas nog niet alles uit hun assortiment maar ik kan me dan ook voorstellen dat de gisten nog niet heel veel gekocht worden. De Vermont Ale (Conan) en Funktown Pale ale, evenals de Hessian Pils kan ik iedereen aanbevelen, mooie gisten.

Maar goed dit topic ging over Imperial, geen ervaring mee helaas nog maar het zou fijn zijn als er meer bekend wordt over de strains en/of vergelijkingen met andere gisten.

Martijn0172

Citaat van: hans_nwk op 29-05-2018  08:38 uIk denk: Gnome = dwerg & Chouffe = dwerg (zie etiket)

Dit was mijn redenatie ook

DieterB

Binnenkort maar eens proberen deze gist. Gezien de naam zal het wel een Kölsch worden, gok ik zo ;)

Biertje1985

De Conan gist waarnaar ik refereerde die hebben ze ook!

(Conan is bekend van de betere Amerikaanse IPA en met name NEIPA stijl bieren, bijvoorbeeld de Heady Topper.)

Het is de A04 Barbarian, dit is zeker voor mij wel een goede aanwinst want ik kan deze nu gewoon mee bestellen in plaats van opkweken uit mijn gistbankje. Fantastische gist!

Adrie

Hier een lijst met Imperial gisten, hun Wyeast en Whitelabs equivalenten en vermoedelijke oorsprong.


tdp

Dank voor dit overzicht Adrie, ben wel benieuwd naar de resultaten van deze gisten.
Ga binnenkort maar eens weer een Bitter brouwen, de A05 is daar een mooie kandidaat voor!

Mark GA

Citaat van: Thom op 29-05-2018  07:48 uWaarom denk je dat dit de la chouffe gist is eigenlijk?
Volgens Adries overzicht is de bron Achouffe. Klinkt als een op de markt van Alanya gekochte Rolex voor € 15
;-)

emiel1

Citaat van: Mark GA op 01-06-2018  17:22 uVolgens Adries overzicht is de bron Achouffe. Klinkt als een op de markt van Alanya gekochte Rolex voor € 15
;-)

Vind je? ;)

http://www.achouffe.be/nl

Mark GA

Citaat van: emiel1 op 01-06-2018  17:31 uVind je? ;)

http://www.achouffe.be/nl
HAAAHAAHAHAHAHA
nee joh!
Dat wist ik dus not

breda82

Mooi, die barbarian gist ga ik binnenkort eens in mijn volgende neipa gebruiken!

jaapz

Erg jammer dat ze de Loki gist niet in hun vaste assortiment hebben

Knobby

Citaat van: breda82 op 01-06-2018  21:27 uMooi, die barbarian gist ga ik binnenkort eens in mijn volgende neipa gebruiken!
Das een mooie. Ik heb ooit eens de vermont ale van the Yeastbay (das dezelfde gist) gekocht bij een buitenlandse webshop. Deze zit nu in mijn gistbankje en gebruik ik altijd in mijn NEIPA. Starter uit laten vergisten en 3-4 dagen in de koelkast is dat ding nog niet uitgezakt  :groots:

Jacques

Zijn er al resultaten met deze gisten te melden?

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.