10-06-2017 Goes ONK 2017

Gestart door Esterenbrouw, 19-12-2016 13:12 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Esterenbrouw


Robert1968

Het werkt, Ik heb me net ingeschreven met 5 bieren. De etiketten per email al ontvangen.

hobbybob


TymonK

Ook 2 bieren ingeschreven. Spannend hoor 1e keer voor mij ;-)

Welke camping wordt gebruikt door forumleden? Heb er mooie verhalen over gehoord...

Even opgezocht - Camping Veerse meer is maar 9 km fietsen naar de evenement locatie  :nut:

Underdike

Citaat van: TymonK op 02-03-2017  11:32 uEven opgezocht - Camping Veerse meer is maar 9 km fietsen naar de evenement locatie  :nut:
9 km fietsen... hoe lang kruipen is dat ? :weetniet:

Beerbarrel

Heren, dames,

De inschrijving is sinds gisteren geopend. Veel succes iedereen.

M.v.g.

Hans Lepoeter

TymonK

Citaat van: Underdike op 02-03-2017  16:19 u9 km fietsen... hoe lang kruipen is dat ? :weetniet:
Ook 9 km  :proost:

Emanuel

Zo, heb me net ingeschreven met een Russian Imperial Stout.  :brouwen:. Heb er nu al zin in... Zeker omdat het deze keer in mijn provincie is.

Jeroen D

Citaat van: Jeroen D op 01-03-2017  14:20 uHoe weet je welk nummer je bent?


Oh, om maar even mijn eigen vraag te beantwoorden.

Je Deelnemer-nummer staat bij wat je moet overmaken.

Ik ben nummer 4

Underdike

Citaat van: Jeroen D op 05-03-2017  23:00 uOh, om maar even mijn eigen vraag te beantwoorden.
Je Deelnemer-nummer staat bij wat je moet overmaken.
Ik ben nummer 4
Dan had jij nog een stuk vroeger dan ik de wekker gezet 😉

warningh

Beste Brouwers,

Nog even een opmerking over de inschrijving.
Met ingang van dit ONK is het mogelijk om bij het inschrijven van een bier in de Klasse A, B, C en D een variantie aan te geven. Als je rookmout of hout of brett aan het bier hebt toegevoegd, dan kan het gewoon in de Klasse A, B, C of D worden ingeschreven. Bijvoorbeeld een Tripel met brett mag gewoon in Klasse C worden ingeschreven. Het bier wordt dan samen met de andere Tripels beoordeeld. Er hoeft dan ook geen logboekformulier worden ingevuld.
Heb je meer dan 1 variatie in het bier aangebracht (bijvoorbeeld brett en hout), dan moet het bier alsnog in Klasse V worden ingeschreven inclusief logboekformulier.

Hans Warning
BKG

mbroek

Citaat van: warningh op 06-03-2017  10:57 uMet ingang van dit ONK is het mogelijk om bij het inschrijven van een bier in de Klasse A, B, C en D een variantie aan te geven. Als je rookmout of hout of brett aan het bier hebt toegevoegd, dan kan het gewoon in de Klasse A, B, C of D worden ingeschreven. Bijvoorbeeld een Tripel met brett mag gewoon in Klasse C worden ingeschreven. Het bier wordt dan samen met de andere Tripels beoordeeld. Er hoeft dan ook geen logboekformulier worden ingevuld.

Dat is goed nieuws en hoort ook wel bij deze tijd.

Thamerdal

Citaat van: warningh op 06-03-2017  10:57 uBeste Brouwers,

Nog even een opmerking over de inschrijving.
Met ingang van dit ONK is het mogelijk om bij het inschrijven van een bier in de Klasse A, B, C en D een variantie aan te geven. Als je rookmout of hout of brett aan het bier hebt toegevoegd, dan kan het gewoon in de Klasse A, B, C of D worden ingeschreven. Bijvoorbeeld een Tripel met brett mag gewoon in Klasse C worden ingeschreven. Het bier wordt dan samen met de andere Tripels beoordeeld. Er hoeft dan ook geen logboekformulier worden ingevuld.
Heb je meer dan 1 variatie in het bier aangebracht (bijvoorbeeld brett en hout), dan moet het bier alsnog in Klasse V worden ingeschreven inclusief logboekformulier.

Hans Warning
BKG

Beetje laat aangegeven zo. Ik heb mijn inschrijving al gedaan en kom hiermee dus onterecht in de V klasse met één van mijn bieren. Levert dat problemen op?

Jeroen D

Citaat van: Underdike op 05-03-2017  23:52 uDan had jij nog een stuk vroeger dan ik de wekker gezet [emoji6]
Kinderen [emoji847]

Underdike

Citaat van: Jeroen D op 06-03-2017  11:47 uKinderen [emoji847]
Daar heb ik d'r ook 4 van... Maar ik zat in een hotel in Newcastle-Engeland 👍

orangeloo

Ik ben wel eens benieuwd onder welk type nu al die "Brand session IPS's " ingezonden gaan worden... Dat was vorig jaar makkelijker met een porter.  ;D

RienP

Nu bewaart een session IPA wat lastiger dan een porter. Dan zul je het bier waarschijnlijk overnieuw moeten brouwen.

orangeloo

Citaat van: RienP op 06-03-2017  20:19 uNu bewaart een session IPA wat lastiger dan een porter. Dan zul je het bier waarschijnlijk overnieuw moeten brouwen.

Ja daar heb je een punt... Maar het type staat ook niet in de lijst. Dus bespaar je de moeite  :nut:

RienP

Ach als je een beetje de randjes van de Brand specificatie opzoekt, dan kun je met het recept misschien nog wel als APA insturen.

hobbybob

Gisteravond: 200 bieren van 72 deelnemers ingeschreven

Adrie

Citaat van: warningh op 06-03-2017  10:57 uBeste Brouwers,

Nog even een opmerking over de inschrijving.
Met ingang van dit ONK is het mogelijk om bij het inschrijven van een bier in de Klasse A, B, C en D een variantie aan te geven. Als je rookmout of hout of brett aan het bier hebt toegevoegd, dan kan het gewoon in de Klasse A, B, C of D worden ingeschreven. Bijvoorbeeld een Tripel met brett mag gewoon in Klasse C worden ingeschreven. Het bier wordt dan samen met de andere Tripels beoordeeld. Er hoeft dan ook geen logboekformulier worden ingevuld.
Heb je meer dan 1 variatie in het bier aangebracht (bijvoorbeeld brett en hout), dan moet het bier alsnog in Klasse V worden ingeschreven inclusief logboekformulier.

Hans Warning
BKG

Interessant. Maar dat kan wel vragen oproepen. Horen in een tripel bijvoorbeeld kruiden? En zo niet, moet je deze dan vermelden? Ik weet dat er veel tripels met koriander ingezonden worden, maar dit zit niet in de moeder aller tripels, de Westmalle.

orangeloo

En bij een Geuze of Kriek lambiek.... moet je dit dan vermelden als er een brett inzit...???
Lijkt mij een beetje dubbel op. ^-^

Adrie

Vraag: hoe wordt er dan gekeurd? Het bier valt dan niet meer binnen de stijlomschrijving, dus je kunt ook niet keuren of het bier een goede representant is van de stijl.

Nog een vraag: kan een variatie ook zijn extra hoppig of gebruik van bijvoorbeeld Amerikaanse hop in plaats van Europese hop of een afwijkende gist? Zo krijg je sluipenderwijs een enorme oprekking van de stijlgrenzen. Dat hoeft niet verkeerd te zijn (prima, het bevordert creativiteit), maar moet je dan ook niet anders gaan keuren? Hoe gaan de keurmeesters hier mee om?

Nog een vraag: hoe moet je om gaan met variaties die ervoor zorgen dat het bier niet strikt meer in de klasse valt? Denk bijvoorbeeld aan een zwarte saison of een alt met een begin SG van 1,070? Dat is maar 1 variatie. Toch maar in de vrije klasse, die bieren?

warningh

Er kunnen slechts 3 toevoegingen aangeven: hout, brett of rook. Andere toevoegingen zijn niet mogelijk, tenminste als je wilt dat het bier in de Klasse A,B,C of D wordt gekeurd. Er mag maar 1 van die drie toevoegingen in het bier zijn aangebracht. Zijn het er meer dan, moet het in Klasse V worden ingezonden.
De bieren met een toevoeging worden gekeurd samen met de andere inzendingen van dat type. Beoordeeld zal worden of de toevoeging het bier beter maakt, een verrijking is van het type. Bijvoorbeeld een Weizen met rookmout kan een heel mooi resultaat opleveren of zoveel rook hebben dat de Weizen niet meer te herkennen is.

Met betrekking tot de opmerking over brett. Bij een bier op basis van Lambiek of bijvoorbeeld een Brett. Blond hoeft dat niet aangegeven worden omdat de de aanwezigheid daarvan een vereiste is bij dat type. Wordt bijvoorbeeld brett toegevoegd aan een Tripel, dan moet het worden aangegeven als het in Klasse C wordt ingezonden.

Bart LJ

Weet iemand wanneer de bieren precies gekeurd worden? Dit ivm plannen botteldatum...

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.