Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Vergistingskast (koelkast)  (gelezen 11654 keer)

Offline joenedu

• Super lid
  • Land: nl
  • In hops we trust

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline joerivang

• Junior lid
  • **
  • Bier geeft plezier.

Offline tdp

• Beheerder
  • Super lid
  • de kroezeboom bierbrouwerij
    • Kroezeboom Bierbrouwerij
Re: Vergistingskast (koelkast)
« Reactie #52 Gepost op: 26-04-2018 09:50 u »
Ik heb net deze besteld, een soortgelijke oplossing heb ik nu zelf in elkaar geknutseld, maar dit ziet er net wat degelijker uit!

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #53 Gepost op: 27-04-2018 05:08 u »
Zit er een overtemperatuur beveiliging in voor als de fan het ooit mocht begeven ivm brandgevaar?   

Offline CeesM

• Super lid
  • Niet mouwen, lekker brouwen.
« Reactie #54 Gepost op: 27-04-2018 10:35 u »
En hoe heb je deze gemonteerd dan? Om het vat heen?
Ik heb het om de poten van de gisttank gemonteerd. Dit om plaatselijke oververwarming te voorkomen. Over mijn gisttank heb ik een kap gemaakt van 5cm dikke isolatieplaten (polystereen), en verwarmt dus de omgeving van de tank. Een bureau ventilatortje van de Action (5 Volt, 100 mA) zorgt voor luchtcirculatie.