Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: SMaSH recept met Marris Otter en Amarillo  (gelezen 1194 keer)

Offline Abracadaver

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
SMaSH recept met Marris Otter en Amarillo
« Gepost op: 11-12-2016 14:42 u »
Goedemiddag,

Met behulp van Beersmith heb ik mijn eerste recept bedacht en uitgewerkt welke ik met de BIAB methode wil gaar brouwen.
Om alles simpel te houden wil ik voor de eerste brouwen met mijn nieuwe ketel een recept maken met slecht 1 graan en 1 hop soort. HYoeplijk kan ik op deze manier ook leren wat de smaken precies doen.
De inspiratie voor dit recept komt van diverse sites waar ik lees dat de combinatie van Marris Otter en Amarillo erg goed zou zijn.

Graag zou ik willen weten of jullie dingen anders zouden doen in dit recept?

BeerSmith 2 Recipe Printout - http://www.beersmith.com
Recipe: SMaSHed Otter
Brewer: Jeroen
Asst Brewer:
Style: American Pale Ale
TYPE: All Grain
Taste: (30,0)

Recipe Specifications
--------------------------
Boil Size: 16,31 l
Post Boil Volume: 13,47 l
Batch Size (fermenter): 11,00 l   
Bottling Volume: 10,17 l
Estimated OG: 1,056 SG
Estimated Color: 9,8 EBC
Estimated IBU: 42,9 IBUs
Brewhouse Efficiency: 65,00 %
Est Mash Efficiency: 76,4 %
Boil Time: 60 Minutes

Ingredients:
------------
Amt                   Name                                     Type          #        %/IBU         
18,00 l               Antwerp, Belgium                         Water         1        -             
3,00 kg               Pale Malt, Maris Otter (5,9 EBC)         Grain         2        100,0 %       
20,00 g               Amarillo [9,20 %] - Boil 60,0 min        Hop           3        34,4 IBUs     
10,00 g               Amarillo [9,20 %] - Boil 15,0 min        Hop           4        8,5 IBUs     
1,0 pkg               Safale American  (DCL/Fermentis #US-05)  Yeast         5        -             
40,00 g               Amarillo [9,20 %] - Dry Hop 5,0 Days     Hop           6        0,0 IBUs     

Mash Schedule: BIAB, Medium Body
Total Grain Weight: 3,00 kg
----------------------------
Name              Description                             Step Temperat Step Time     
Saccharification  Add 18,14 l of water at 69,8 C          66,7 C        75 min       
Mash Out          Heat to 75,6 C over 7 min               75,6 C        10 min       

Sparge: If steeping, remove grains, and prepare to boil wort
Notes:
------

Created with BeerSmith 2 - http://www.beersmith.com
-------------------------------------------------------------------------------------

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Jeukstaardt

• Super lid
  • Bij twijfel, meer hop!
Re: SMaSH recept met Marris Otter en Amarillo
« Reactie #1 Gepost op: 11-12-2016 14:57 u »
Ziet er prima uit toch? Alleen met de Admiral in de koudhop is het niet helemaal SMaSH natuurlijk ;)
Amarillo is een mooie hop vind ik. Tijdje geleden ook een SMaSH IPA mee gemaakt. Was een prima bier geworden!

Offline Abracadaver

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: SMaSH recept met Marris Otter en Amarillo
« Reactie #2 Gepost op: 11-12-2016 16:37 u »
Ziet er prima uit toch? Alleen met de Admiral in de koudhop is het niet helemaal SMaSH natuurlijk ;)
Amarillo is een mooie hop vind ik. Tijdje geleden ook een SMaSH IPA mee gemaakt. Was een prima bier geworden!

Oeps, de Admiral had ook Amarillo moeten zijn, per ongeluk de verkeerde geselecteerd in Beersmith.
Heb het recept aangepast in de eerste post.

Tags: