Hoi, even voorstellen: Arno

Gestart door DeHobbyBrouwer, 29-11-2016 22:48 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeHobbyBrouwer

Hoi,
Nadat ik al een heel aantal keer via Google op de site hier terecht ben gekomen dacht ik: laat ik nou toch maar eens een profiel aanmaken. En dan ook maar gelijk even voorstellen.
Ik ben Arno en nu ongeveer anderhalf jaar met de brouw hobby bezig. Al een aantal blikken gebrouwen, maar nu van plan om het "helemaal" zelf te gaan doen. Daarvoor moet nog de nodige apparatuur aan geschaft, waarvoor ik met nog aan het oriënteren ben, maar ik ben bijvoorbeeld ook bezig met het bouwen van een vergistingskast, en heb net mijn eerste hopplantjes gekregen.
Ik hou de voortgang van dit alles voor mezelf en voor geïnteresseerden bij op een blog: https://hobbybrouwer.wordpress.com

Groet,
Arno

tdp


Eric v B

Allereerst "Welkom!"

Ik heb je pagina over de hopplantjes gelezen. Op zich leuk maar als ik jou was zou ik voor 4 verschillende  hopsoorten (ja, er zijn meerdere soorten hop!) gaan. Mijn ervaring is dat je van één plant genoeg hop kunt oogsten voor een jaar brouwen. En ik zou graag keuze willen hebben uit verschillende hopsmaken.

Succes!

DeHobbyBrouwer

Hoi Eric,
Dank voor je reactie. Ik had ook wel wat verschillende hopplantjes willen proberen, maar deze heb ik gekregen, en tja... een gegeven paard... je weet wel. Misschien dat ik als het bevalt nog eens wat anderen erbij neem of deze ga vervangen. Voorlopig begin ik maar eens met dit experiment.
Groeten,
Arno

marc0871

Mja, 5 plantjes Northern Brewer lijkt mij ook wat veel.
Misschien kan je tzt wat ruilen?

Eric v B

Citaat van: DeHobbyBrouwer op 30-11-2016  23:03 uHoi Eric,
Dank voor je reactie. Ik had ook wel wat verschillende hopplantjes willen proberen, maar deze heb ik gekregen, en tja... een gegeven paard.... je weet wel. Misschien dat ik als het bevalt nog eens wat anderen erbij neem of deze ga vervangen. Voorlopig begin ik maar eens met dit experiment.
Groeten,
Arno
Je zou er stiekem een aantal om kunnen ruilen voor andere hopsoorten. :pan:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.