Vacuüm seal apparaat

Gestart door Fordnox, 28-11-2016 23:06 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dirk

Citaat van: hansHalberstadt op 21-10-2017  12:26 uAbsolute druk kan niet kleiner zijn dan 0. in termen van absolute druk zou het 500mBar zijn, dus nog steeds de helft van de omgevingsdruk.
 

Precies, alleen vind ik -.5 Bar een beetje ongelukkig lezen, maar dat zal wel aan mij liggen ;)

hansHalberstadt

Citaat van: dirk op 21-10-2017  13:23 uPrecies, alleen vind ik -.5 Bar een beetje ongelukkig lezen, maar dat zal wel aan mij liggen ;)

Heb ik ook niet bedacht, maar wordt soms dus wel degelijk als negatieve waarde weergegeven.

JBL

Sinds kort heb ik ook de Silvercrest van de Lidl. Maar heel enthousiast ben ik nog niet. Ik ben het apparaat direct gaan uitproberen met de bijgeleverde rol, maar in bijna de helft van de gevallen bleek het vacuumpakketje soms al binnen een paar uur te lekken (dus niet vacuum meer, maar gewoon een te ruime plastic zak geworden met behoorlijk wat lucht erin). Ondanks dat zowel het vacuum zuigen als het sealen prima leken te verlopen (lampjes keurig aan en uit, en in eerste instantie een mooi vacuumpakketje).

Ik heb van alles geprobeerd: gladde kant onder, geribbelde kant onder, eerst strak trekken van de opening, schoonvegen van de opening... Maar het bleef zich voordoen.
Ik moet erbij zeggen dat de folie op de bijgeleverde rol niet bepaald strak was, maar veel lelijke vouwen had.
Iemand soortgelijke ervaring?

Brouwton

Citaat van: JBL op 20-11-2017  17:00 uSinds kort heb ik ook de Silvercrest van de Lidl. Maar heel enthousiast ben ik nog niet. Ik ben het apparaat direct gaan uitproberen met de bijgeleverde rol, maar in bijna de helft van de gevallen bleek het vacuumpakketje soms al binnen een paar uur te lekken (dus niet vacuum meer, maar gewoon een te ruime plastic zak geworden met behoorlijk wat lucht erin). Ondanks dat zowel het vacuum zuigen als het sealen prima leken te verlopen (lampjes keurig aan en uit, en in eerste instantie een mooi vacuumpakketje).

Ik heb van alles geprobeerd: gladde kant onder, geribbelde kant onder, eerst strak trekken van de opening, schoonvegen van de opening... Maar het bleef zich voordoen.
Ik moet erbij zeggen dat de folie op de bijgeleverde rol niet bepaald strak was, maar veel lelijke vouwen had.
Iemand soortgelijke ervaring?
Ik heb goede ervaringen met de Silvercrest. Ik borstel wel beide zijden van de zak met een kwastje. Duurt het vacuumzuigen te lang, dan is er iets mis. Ik leg dan de zak opnieuw in het apparaat en dan gaat het doorgaans wel goed. Ik gebruik de smallere rollen.

RobW

Die van mij trok vaker niet dan wel vacuüm. Ding opengemaakt en bleek montage fout te zijn. Hij doet het nu prima.

Heb het idee dat de kwaliteitscontrole wat te wensen overlaat. Als die het niet goed doet gewoon terug gaan en omruilen. Denk niet dat daar al te moeilijk over wordt gedaan.

Als die het doet gewoon een prima apparaat.

Jacques

Citaat van: JBL op 20-11-2017  17:00 uSinds kort heb ik ook de Silvercrest van de Lidl. Maar heel enthousiast ben ik nog niet. Ik ben het apparaat direct gaan uitproberen met de bijgeleverde rol, maar in bijna de helft van de gevallen bleek het vacuumpakketje soms al binnen een paar uur te lekken (dus niet vacuum meer, maar gewoon een te ruime plastic zak geworden met behoorlijk wat lucht erin). Ondanks dat zowel het vacuum zuigen als het sealen prima leken te verlopen (lampjes keurig aan en uit, en in eerste instantie een mooi vacuumpakketje).

Ik heb van alles geprobeerd: gladde kant onder, geribbelde kant onder, eerst strak trekken van de opening, schoonvegen van de opening... Maar het bleef zich voordoen.
Ik moet erbij zeggen dat de folie op de bijgeleverde rol niet bepaald strak was, maar veel lelijke vouwen had.
Iemand soortgelijke ervaring?

Als je een goed vacuüm krijgt en de zak goed geseald is (controleer of de las geen onderbrekingen heeft) kan het liggen aan de zakken die je gebruikt. Ik heb goede ervaringen weliswaar met een ander vacuümapparaat met deze zakken.

RobW

Die zakken heb ik ook gekocht. Werkt uitstekend met het Lidl seal apparaat.

Mark GA

Nu via Wish, €28,50 (incl verzendkosten en met kortingscode "neige1" - gebruik een andere code als je nog nooit iets besteld hebt bij ze! Dan krijg je 50% korting namelijk!)

Zojuist besteld...

CeesM

Ik kwam er onlangs een bij de ALDI tegen voor nog geen € 30,--. Merk: Quigg. Trekt goed vacuum en sealt goed. En 3 jaar garantie er op.

Mark GA

Gisteren mijn bestelling via Wish binnengekregen, werkt perfect en snel geleverd dus.

Sir Wicked III

Draadje is alweer een half jaar oud zie ik.

Ik heb net via de Lidl een Silvercrest Hand-vacumeermachine  en 20 vacumeerzakken besteld. Zakken zijn herbruikbaar volgens de specs.

Zodra alles binnen is, ga ik even testen en laat ik weten of het wat is.

goom

Citaat van: Sir Wicked III op 06-08-2018  12:29 uDraadje is alweer een half jaar oud zie ik.

Ik heb net via de Lidl een Silvercrest Hand-vacumeermachine  en 20 vacumeerzakken besteld. Zakken zijn herbruikbaar volgens de specs.

Zodra alles binnen is, ga ik even testen en laat ik weten of het wat is.
Niet nodig

opgegeven Technische specificaties
Vermogen: 240 V, 12,5 W
Maximale vacüum: -0,6 bar
Vacumeer snelheid: 8 liter per minuut

Trekt te weinig vacuum. Ofwel er blijft nog veel zuurstof inzitten wat dus een negatief effect heeft op je hop.
Daarnaast zijn het speciale zakken (= hogere prijs)


Sir Wicked III

Citaat van: goom op 06-08-2018  12:41 uNiet nodig

opgegeven Technische specificaties
Vermogen: 240 V, 12,5 W
Maximale vacüum: -0,6 bar
Vacumeer snelheid: 8 liter per minuut

Trekt te weinig vacuum. Ofwel er blijft nog veel zuurstof inzitten wat dus een negatief effect heeft op je hop.
Daarnaast zijn het speciale zakken (= hogere prijs)

Als ik de rest van deze draad zo gelezen heb, is dit 0,6 bar onderdruk zo gek nog niet. En zoals eerder al gemeld is, is iets vacuüm nog altijd beter dan geen vacuüm.
Wat betreft de speciale zakken; Deze kunnen hergebruikt worden, dus zal onder de streep even goedkoop/goedkoper zijn dan iedere keer vanaf rol een nieuwe zak moeten sealen.

En niet getest is altijd mis geschoten  ;)

JoepH

Ik gebruik dit apparaat sinds een half jaar. Zeer tevreden. Ik gebruik de rol. Je maakt gewoon een zak die flink te groot is. Bij gebruik knip je alleen de rand eraf. Daarna kun je gewoon de zak weer opnieuw vacuümeren en sealen. De zak is zo zeker enkele keren te gebruiken. Je verliest elke keer een centimeter of 4. Ons bin zunig! :biersmile:

Sir Wicked III

Citaat van: JoepH op 06-08-2018  16:58 uIk gebruik de rol. Je maakt gewoon een zak die flink te groot is. Bij gebruik knip je alleen de rand eraf. Daarna kun je gewoon de zak weer opnieuw vacuümeren en sealen. De zak is zo zeker enkele keren te gebruiken. Je verliest elke keer een centimeter of 4. Ons bin zunig! :biersmile:

Dat is goeie zunigheid. :duimop:

Ach, als het vacuüm-apparaatje niet bevalt voor het bewaren van hop, dan kan het altijd nog in de keuken gebruikt worden.

Mark GA

Citaat van: goom op 06-08-2018  12:41 uNiet nodig

opgegeven Technische specificaties
Vermogen: 240 V, 12,5 W
Maximale vacüum: -0,6 bar
Vacumeer snelheid: 8 liter per minuut

Trekt te weinig vacuum. Ofwel er blijft nog veel zuurstof inzitten wat dus een negatief effect heeft op je hop.
Daarnaast zijn het speciale zakken (= hogere prijs)
Onzin. Ding werkt prima.
Zuigt goed strak vacuüm. Meegeleverde zakken zijn uitstekend meerdere keren te gebruiken.
Daarnaast heb ik een rol zakken besteld voor € 6 en die doen het ook prima.

Jaap W

Ik gebruik die van de Lidl al bijna een jaar. Werkt prima. Ik gebruik alleen die rolzakken (ook van de Lidl of de Aldi) en die blijven goed vacuum.  :biersmile: :proost:

Sir Wicked III

Ik zou nog even mijn bevinding posten over de Silvercrest Hand-vacumeermachine.

Op zich een klein handig apparaatje. Het verpakken gaat prima met de bijgeleverde zakjes. Deze hebben een dubbele sluiting. Vacumeren gaan met de pomp op een speciaal ventiel op het zakje. Is wel heel erg aanprutsen voordat het zakje daadwerkelijk vacuum trekt. Maar dan gaat het ook vrij vlot.








Heb na een week de zakjes nog even bekeken en moest 1 opnieuw goed vacuum trekken. Al met al, leuk om te hebben als beginner, maar denk wel dat ik tzt een beter werkende oplossing haal.

Fordnox

Het is weer zover. Het jaarlijkse gebeuren. Vanaf 19 november ligt hij weer in de winkel en ook de  rollen vacumeerfolie zijn weer in de aanbieding

CeesM

Citaat van: Fordnox op 07-11-2018  01:29 uHet is weer zover. Het jaarlijkse gebeuren. Vanaf 19 november ligt hij weer in de winkel en ook de  rollen vacumeerfolie zijn weer in de aanbieding
In welke winkel?

Eric v B


Haagse Wouter

Ben zeker een fan van het Lidl apparaat.

Ik zag er weinig heil in toen ik het kocht.
Maar uiteindelijk vind ik het mooi. Maakt het bewaren ook een stuk compacter.

Wildor

Heb het apparaat besteld en verwacht deze morgen te ontvangen. Reviews zien er goed uit.

Mijn oude vacuum apparaat die heeft de geest gegegeven. Komt dus mooi op tijd.

Pieter1954

Maandag is dit apparaat weer in de aanbieding bij Lidl.

PaultjePils

Citaat van: Pieter1954 op 15-11-2018  23:05 uMaandag is dit apparaat weer in de aanbieding bij Lidl.

Komende week even langs de Lidl dus!


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.