Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: VacuŁm seal apparaat  (gelezen 26856 keer)

Offline dirk

• Vol lid
  • Land: 00
Re: VacuŁm seal apparaat
« Reactie #100 Gepost op: 21-10-2017 13:23 u »
Absolute druk kan niet kleiner zijn dan 0. in termen van absolute druk zou het 500mBar zijn, dus nog steeds de helft van de omgevingsdruk.

Precies, alleen vind ik -.5 Bar een beetje ongelukkig lezen, maar dat zal wel aan mij liggen ;)

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • Land: nl
  • meten is weten
« Reactie #101 Gepost op: 21-10-2017 15:27 u »
Precies, alleen vind ik -.5 Bar een beetje ongelukkig lezen, maar dat zal wel aan mij liggen ;)

Heb ik ook niet bedacht, maar wordt soms dus wel degelijk als negatieve waarde weergegeven.

Offline JBL

• Senior lid
  • Smaakevolutie is een grenzeloos begrip
« Reactie #102 Gepost op: 20-11-2017 17:00 u »
Sinds kort heb ik ook de Silvercrest van de Lidl. Maar heel enthousiast ben ik nog niet. Ik ben het apparaat direct gaan uitproberen met de bijgeleverde rol, maar in bijna de helft van de gevallen bleek het vacuumpakketje soms al binnen een paar uur te lekken (dus niet vacuum meer, maar gewoon een te ruime plastic zak geworden met behoorlijk wat lucht erin). Ondanks dat zowel het vacuum zuigen als het sealen prima leken te verlopen (lampjes keurig aan en uit, en in eerste instantie een mooi vacuumpakketje).

Ik heb van alles geprobeerd: gladde kant onder, geribbelde kant onder, eerst strak trekken van de opening, schoonvegen van de opening... Maar het bleef zich voordoen.
Ik moet erbij zeggen dat de folie op de bijgeleverde rol niet bepaald strak was, maar veel lelijke vouwen had.
Iemand soortgelijke ervaring?

Offline Brouwton

• Boven 10 berichten
  • *
  • Het kan altijd beter.
« Reactie #103 Gepost op: 20-11-2017 17:20 u »
Sinds kort heb ik ook de Silvercrest van de Lidl. Maar heel enthousiast ben ik nog niet. Ik ben het apparaat direct gaan uitproberen met de bijgeleverde rol, maar in bijna de helft van de gevallen bleek het vacuumpakketje soms al binnen een paar uur te lekken (dus niet vacuum meer, maar gewoon een te ruime plastic zak geworden met behoorlijk wat lucht erin). Ondanks dat zowel het vacuum zuigen als het sealen prima leken te verlopen (lampjes keurig aan en uit, en in eerste instantie een mooi vacuumpakketje).

Ik heb van alles geprobeerd: gladde kant onder, geribbelde kant onder, eerst strak trekken van de opening, schoonvegen van de opening... Maar het bleef zich voordoen.
Ik moet erbij zeggen dat de folie op de bijgeleverde rol niet bepaald strak was, maar veel lelijke vouwen had.
Ik heb goede ervaringen met de Silvercrest. Ik borstel wel beide zijden van de zak met een kwastje. Duurt het vacuumzuigen te lang, dan is er iets mis. Ik leg dan de zak opnieuw in het apparaat en dan gaat het doorgaans wel goed. Ik gebruik de smallere rollen.

Offline RobW

• Vol lid
« Reactie #104 Gepost op: 20-11-2017 18:57 u »
Die van mij trok vaker niet dan wel vacuŁm. Ding opengemaakt en bleek montage fout te zijn. Hij doet het nu prima.

Heb het idee dat de kwaliteitscontrole wat te wensen overlaat. Als die het niet goed doet gewoon terug gaan en omruilen. Denk niet dat daar al te moeilijk over wordt gedaan.

Als die het doet gewoon een prima apparaat.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #105 Gepost op: 20-11-2017 21:46 u »

Als je een goed vacuŁm krijgt en de zak goed geseald is (controleer of de las geen onderbrekingen heeft) kan het liggen aan de zakken die je gebruikt. Ik heb goede ervaringen weliswaar met een ander vacuŁmapparaat met deze zakken.

Offline RobW

• Vol lid
« Reactie #106 Gepost op: 20-11-2017 22:28 u »
Die zakken heb ik ook gekocht. Werkt uitstekend met het Lidl seal apparaat.