Vacuüm seal apparaat

Gestart door Fordnox, 28-11-2016 23:06 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fordnox

Vanaf vandaag 28-11-16 bij de Lidl een vacuüm seal apparaat. Omdat ik een oudje had waarbij je een tuitje in het zakje moest doen die dan wat lucht weg zoog wat niet veel voorstelde  maar vacuüm werd hij niet heb ik besloten er 1 aan te schaffen voor € 25.00,
Heb hem thuis gelijk geprobeerd  en het overtrof mijn verwachting Ik had twee open zakken hop die weer net zo strak vacuüm waren gezogen als dat ik ze gekocht had Dus als je zo'n goedkoop apparaatje zoekt, doe er je voordeel mee.

Koentje

Bedankt! Ga ik zeker halen, hier zat ik al een tijdje op te wachten... (jaarlijkse aanbieding van Lidl).

Rene Haring

Heb er hier ook eentje staan van de Lidl. Werkt goed. Je kunt de vacuumzak van de rol er zo mee sealen,  daarna de hop o.i.d. erin en vacuum trekken. Alles sluit goed af, ook tijdens sealen en vacumeren. Ben er blij mee! Er zijn 2 rolformaten leverbaar. De verpakking met 3 rolletjes (klein volume) is prima voor de welbekende hopzakjes van 100 gram. Zowel pellets als bloemen.

Koentje

En in the pocket. Ze hadden er nog maar 3 in de bakken liggen.
Dus óf ze hebben gewoon erg weinig binnen gekregen óf er zijn bij ons in het dorp wel heul veel brouwers die deze oproep hebben gezien ;)

henkg

Voor dat geld inderdaad een prima apparaat.
Twee tips:
- Als de inhoud te plat gedrukt gaat worden kun je het vacumeren afbreken door op Stop te drukken, en direct daarna op Sealen.
- Als je dat ding toch hebt: ook ideaal om vlees in in te vriezen. En veel meer: appeltaartpunten, aardbeien (dan wel het vacumeren halverwege afbreken). Het vacuum voorkomt het vormen van ijskristallen.

Bram86

En voor de mensen die hem niet kunnen vinden bij hun filiaal. Voor 3 euro wordt hij ook thuis bezorgd:
https://www.lidl-shop.nl/SILVERCREST-Folie-sealapparaat/p100206690


Rich

Hier in het durp (Waddinxveen) lagen er nog genoeg vanochtend. Geen rollen meer helaas.

Koentje

Amazon.de voor rollen! Heb ik ze ook meteen gehaald.

AntonM

Heb het apparaat ook nog kunnen kopen. Was de laatste. Werkt zeer goed, gebruiksvriendelijk en snel.

Fordnox

Ik koop zelf mijn vacuumzakken bij Marmelot.com die hebben hun eigen merk . Ze hebben ook rollen 30 cm bij 6 m die zijn € 5 goedkoper dan bij Amazon

Hoppenbrouwers

Eerder stond er op dit forum een topic over ervaringen met de Lidl aanbieding die wat minder positief waren. Hebben ze hier een verbeterslag in gemaakt voor hetzelfde geld?
Anders heb ik ook wel interesse.

goom

Citaat van: Hoppenbrouwers op 30-11-2016  20:12 uEerder stond er op dit forum een topic over ervaringen met de Lidl aanbieding die wat minder positief waren. Hebben ze hier een verbeterslag in gemaakt voor hetzelfde geld?
Anders heb ik ook wel interesse.
Deze apparaten halen geen hoog vacuüm.
Daarom zijn ze dan ook vrij goedkoop.
Hiervoor moet je toch iets hebben van bijvoorbeeld All Pax
Dat zijn wel apparaten die hoog vacuüm halen en derhalve ook geschikt voor professionals

Fordnox

Ik weet niet wat voor apparaat het toen was maar ik kon alleen een afgesplitste topic vinden waar Jacques aanraadde niet zo'n goedkoop apparaat aan te schaffen Misschien zo een die ik had met zo'n zuig mondje die wat lucht weg zoog
Maar deze heeft een gleuf waar hij goed vacuüm wordt gezogen Hier boven staan ook al positieve reacties te lezen
Op Youtube staat onder andere dit filmpje:


bertnet

Caso vacumeermachine staat hier, werkt echt perfect en optimale vacumering...echter geen lidl prijs. Aldi heeft deze week in elk geval wel de vacumeerrollen in de reclame.

Rich

Zolang de Lidlmachine beter werkt dan hop in boterhamzakjes in de vriezer ben ik blij :)

Hoppenbrouwers

Citaat van: Fordnox op 30-11-2016  21:25 uIk weet niet wat voor apparaat het toen was maar ik kon alleen een afgesplitste topic vinden waar Jacques aanraadde niet zo'n goedkoop apparaat aan te schaffen

Dit topic bedoelde ik

Men is er wisselend over.

Fordnox

Topic is inmiddels ook al weer 7 jaar oud dus die oude modellen zijn nu wel weer achterhaald . Aldi die heeft weer een ander huismerk als de Lidl dus het is moeilijk te vergelijken. Maar ik zag daar in de topic een foto staan van de hop van Oscar , nu ziet mijn hop er ook zo uit.


Jacques

Dat is de foto van Oscar... (ik herkende het aanrechtblad en de verkeerde schrijfwijze van Saaz.  :))

Fordnox

Daarom heb ik er ook bij gezet dat die van Oscar was anders krijg ik commentaar of vragen over een nieuw soort hop  :weetniet: :)

Jacques

Citaat van: Fordnox op 02-12-2016  19:12 uDaarom heb ik er ook bij gezet dat die van Oscar was anders krijg ik commentaar of vragen over een nieuw soort hop  :weetniet: :)

Doordat je schreef:
Citaat van: Fordnox op 02-12-2016  06:29 u... Maar ik zag daar in de topic een foto staan van de hop van Oscar, nu ziet mijn hop er ook zo uit.
kreeg ik de indruk dat de foto betrekking had op de hop die jij gevacuümeerd had. Zo kunnen we niet vergelijken.

j.heesters3

Ik heb laatst een Allpax F100 gekocht. Werkt erg goed . Pakketjes worden goed plat en hard.  In de beschrijving staat dat het tot 80 % wordt gevacumeerd. Ben er erg tevreden over. Is wel  3 keer duurder dan de Silvercrest van de Lidl.

Jos

Fordnox

Hier een foto van mijn hop ter vergelijking met die van Oscar


zilver_brouwer

Citaat van: Fordnox op 03-12-2016  09:31 uHier een foto van mijn hop ter vergelijking met die van Oscar


Hmm, ziet toch wel duidelijk een verschil in hoe strak het vacuum is.
Maar beide zullen een stuk beter werken dan een boterhamzakje. :P

Fordnox

Misschien is deze wat duidelijker

zilver_brouwer

Citaat van: Fordnox op 03-12-2016  23:27 uMisschien is deze wat duidelijker


Oh, inderdaad, ziet er prima uit.  :biersmile:

Mark Mout

Ik wil de topicstarter HARTELIJK bedanken voor de tip. Hoop plezier van dit ding!

goom

Dat zegt helemaal geen klote het gaat juist om hoever vacuum zo'n apparaat kan trekken.
Hoe hoger het vacuum (ofwel hoe lager de druk in de vacuumzak) hoe beter.

En het merk zegt niks.

Serge VL

Citaat van: goom op 06-01-2017  09:52 uDat zegt helemaal geen klote het gaat juist om hoever vacuum zo'n apparaat kan trekken.
Hoe hoger het vacuum (ofwel hoe lager de druk in de vacuumzak) hoe beter.

En het merk zegt niks.

Maar wat is een diep vacuum waard maar de las niet goed wordt uitgevoerd of dit vacuum alvorens de las is uitgevoerd zich al gedeeltelijk heeft terug opgeheven??
Het is wel een combinatie van meerdere factoren wat een goed vacuum seal apparaat maakt en staar je dan vooral niet blind op de opgegeven vacuümdruk alleen.

http://vacuum-apparaat.welke-kiezen-kopen.nl/

Rich

Ik ben ook erg tevreden over dit apparaat. Ik heb wel andere zakjes besteld (niet op rol en reeds aan 1 zijde dicht) voor hop, iets minder geklooi.

stiaanke

Vandaag op Ibood.com zijn er apparaatjes te koop.
Is dit wat?

Bart LJ

Bedankt! Ik heb hem online besteld. Nog nooit mee gewerkt.

Wat zijn dat voor zakjes die al aan 1 kant dicht zijn en waar koop ik die? (Rich?)

Rich


Mark Mout

Citaat van: Rich op 06-01-2017  11:45 uDeze van Amazon.de.

Top. Scheelt gedoe!

henkg


Bart LJ


Roelof

Heb er ook een gekocht. Werkt prima voor de hop. Rare vraag, heeft iemand al eens geprobeerd om gistslurrie te vacumeren?
Wat zou er gebeuren? :weetniet:

tdp

Citaat van: Roelof op 20-01-2017  11:10 uHeb er ook een gekocht. Werkt prima voor de hop. Rare vraag, heeft iemand al eens geprobeerd om gistslurrie te vacumeren?
Wat zou er gebeuren? :weetniet:

Als je het zonder verdere bewerking dit doet, vries je de gist kapot ben ik bang voor.

Roelof

Citaat van: tdp op 20-01-2017  11:56 uAls je het zonder verdere bewerking dit doet, vries je de gist kapot ben ik bang voor.

Een maand in de koelkast bewaren?

Eric v B

Citaat van: Roelof op 20-01-2017  11:10 uHeb er ook een gekocht. Werkt prima voor de hop. Rare vraag, heeft iemand al eens geprobeerd om gistslurrie te vacumeren?
Wat zou er gebeuren? :weetniet:
Dat wordt een bende in het vacuumpompje!  :)
Bij het vacuum zuigen wordt de vloeistof het pompje ingezogen. Ik heb dat een keer gehad met een zakje bramen vacuum zuigen. Het vacuum zorgde ervoor dat de bramen geperst werden en het bramensap werd richting pompje gezogen. Ik kon het pompje net op tijd uitschakelen.
Je kunt het wel in een zakje doen en alleen sealen.
Er zijn ook kunststof bakken die je met bepaalde vacuumapparaten (bijv. Allpax F100) vacuum kunt zuigen. Misschien dat dat een oplossing is als je gist per se vacuum wilt zuigen.
Voor het invriezen van gist zul je, zoals Teun schrijft, aanvullende maatregelen moeten nemen. Deze ken ik niet maar ik heb gelezen dat men glycerine gebruikt om gist in de vriezer te bewaren.

edit: maar je gaat niet invriezen lees ik net.

Ivok

Helemaal vacuüm zuigen gaat denk ik niet lukken, maar ik heb in een grijs verleden in een restaurantje gewerkt waar we de soep portioneerde in zo'n vacuüm sealer.
Vereist een beetje handigheid, maar dat ging best goed

zilver_brouwer

Citaat van: Ivok op 20-01-2017  13:59 uHelemaal vacuüm zuigen gaat denk ik niet lukken, maar ik heb in een grijs verleden in een restaurantje gewerkt waar we de soep portioneerde in zo'n vacuüm sealer.
Vereist een beetje handigheid, maar dat ging best goed

Soep kan je gewoon invriezen en dan perfect vacuum sealen zonder moeite. Gist gaat dat niet zo fijn vinden gok ik.

Chilobrachys

Citaat van: Roelof op 20-01-2017  11:10 uHeb er ook een gekocht. Werkt prima voor de hop. Rare vraag, heeft iemand al eens geprobeerd om gistslurrie te vacumeren?
Wat zou er gebeuren? :weetniet:

In een potje afsluiten met weinig kopruimte zal ook voldoende zijn, laatste beetje zuurstof wordt wel door de gist gebruikt.

Ivok

Citaat van: zilver_brouwer op 20-01-2017  15:09 uSoep kan je gewoon invriezen en dan perfect vacuum sealen zonder moeite. Gist gaat dat niet zo fijn vinden gok ik.

Het was soep gewoon in vloeibare staat.
Niet bedoeld om lang om te slaan of zo, weet niet meer zo goed waarom op die manier en niet gewoon het pannetje in de koeling.

Roelof

Over 2 weken heb ik slurrie zat, Wyeast 2206. Dan ga ik een poging wagen om de gist te vacumeren. Maar voor de zekerheid gaat er ook iets in een potje.  ;D

zilver_brouwer

Het kan zijn dat ik het verkeerd heb, maar volgens mij is het niet de zuurstof of het wel/niet vacuum zijn wat de (langdurige) houdbaarheid van je gist bepaald.
Oftewel ik weet niet of het het risico waard is van je vacuum-apparaat kapot maken door het per ongeluk vol te zuigen met slurry.  :weetniet:
Als je gist wilt bewaren voor lange tijd is het niet heel ingewikkeld om wat ervan te bewaren in een buisje met agar, en dan de vriezer in.

SanderH

Citaat van: zilver_brouwer op 21-01-2017  00:17 uHet kan zijn dat ik het verkeerd heb, maar volgens mij is het niet de zuurstof of het wel/niet vacuum zijn wat de (langdurige) houdbaarheid van je gist bepaald.
Oftewel ik weet niet of het het risico waard is van je vacuum-apparaat kapot maken door het per ongeluk vol te zuigen met slurry.  :weetniet:
Als je gist wilt bewaren voor lange tijd is het niet heel ingewikkeld om wat ervan te bewaren in een buisje met agar, en dan de vriezer in.

Gist wordt gewoonlijk met glycerol opgeslagen in de vriezer. Voor het opkweken en cultiveren van gisten kun je wel weer agar gebruiken.

Jacques

Citaat van: zilver_brouwer op 21-01-2017  00:17 uHet kan zijn dat ik het verkeerd heb, maar volgens mij is het niet de zuurstof of het wel/niet vacuum zijn wat de (langdurige) houdbaarheid van je gist bepaald.
Oftewel ik weet niet of het het risico waard is van je vacuum-apparaat kapot maken door het per ongeluk vol te zuigen met slurry.  :weetniet:
Als je gist wilt bewaren voor lange tijd is het niet heel ingewikkeld om wat ervan te bewaren in een buisje met agar, en dan de vriezer in.

Gaat er om welke vorm de gist is. Gedroogde gist hoort bewaard te worden zonder contact met de lucht om te voorkomen dat de gist vocht opneemt en geactiveerd wordt.

Vloeibare gist is al actief. Daarvoor geldt dat je die het beste goed koel kunt bewaren om zo de stofwisseling zo gering mogelijk te houden. Invriezen kan maar dan hoor je inderdaad glycerol toe te voegen. De glycerol dient niet als bewaarmiddel maar om te voorkomen dat er grote ijskristallen gevormd worden die die celwanden beschadigen.

Roelof

Citaat van: zilver_brouwer op 21-01-2017  00:17 uHet kan zijn dat ik het verkeerd heb, maar volgens mij is het niet de zuurstof of het wel/niet vacuum zijn wat de (langdurige) houdbaarheid van je gist bepaald.
Oftewel ik weet niet of het het risico waard is van je vacuum-apparaat kapot maken door het per ongeluk vol te zuigen met slurry.  :weetniet:
Als je gist wilt bewaren voor lange tijd is het niet heel ingewikkeld om wat ervan te bewaren in een buisje met agar, en dan de vriezer in.

Het gaat om een experiment. Ik ben benieuwt als de zak vacuum getrokken is of deze ook weer op bolt, :weetniet: omdat de gist nog enigszins actief is.
Ik heb diverse buisjes met gist in de vriezer. Met glycerol. 

Roelof

Met smalle zakjes, +/- 10 cm, werkt het apparaat niet. Dan blijft het pompje maar lopen en slaat niet af zodat het zakje niet dicht geseald wordt. Hebben meer gebruikers hier last van?  Hij trekt hem wel vacuüm.

crazyjopje

Kijk even kritisch naar je rubber afdichting dan... Hij trekt ergens valse lucht en blijft daardoor lopen ...formaat zakjes zou niet uit moeten maken.


Roelof

Citaat van: crazyjopje op 21-01-2017  14:12 uKijk even kritisch naar je rubber afdichting dan... Hij trekt ergens valse lucht en blijft daardoor lopen ...formaat zakjes zou niet uit moeten maken.
Alles schoongemaakt, maar de rol die meegeleverd was is op. Dus kan hem niet testen. Moet nieuwe kopen. Weet iemand een aanbieding?  ;D

Roelof


henkg

Misschien handig:
Kattenmelk (teveel om binnen drie dagen te gebruiken) verdeel ik in porties, in een siliconen bakvorm voor muffins (een soort soepele grote ijsklontjes vorm). Dat vries ik in. Daarna die porties vacumeren doe ik niet. Zou wel goed kunnen, denk aan gist slurrie.

En als je toch een vacuümapparaat hebt:
Iets als aardbeien of frambozen voor een later vruchtenbiertje kun je best eerst invriezen op een bakblik met bakpapier, dan worden ze bij vacumeren niet platgedrukt en je hebt ook geen last van vocht. Daarna weer terug in de vriezer.
(off-topic: ook een prima methode voor bijvoorbeeld appeltaartpunten.)

Natte spullen vacuüm trekken gaat niet. Vochtig spul gaat wel, mits je het vacuüm zuigen op tijd onderbreekt (dat luistert wel heel nauw) en daarna sealt. Oefening baart kunst. 

Fordnox

Citaat van: Roelof op 21-01-2017  14:06 uMet smalle zakjes, +/- 10 cm, werkt het apparaat niet. Dan blijft het pompje maar lopen en slaat niet af zodat het zakje niet dicht geseald wordt. Hebben meer gebruikers hier last van?  Hij trekt hem wel vacuüm.
Hij moet toch ergens valse lucht aan zuigen . Ik gebruik ook 10 cm zakjes en heb er geen problemen mee . Ik bestel mijn zakken bij Marmelot.com eigen merk die zijn het goedkoopste die ik vinden kon . En dan liefst de wat langere zakken die kan je dan zelf halveren (ons ben zuinig he  ;) )

Roelof

Citaat van: Fordnox op 26-01-2017  23:23 uHij moet toch ergens valse lucht aan zuigen . Ik gebruik ook 10 cm zakjes en heb er geen problemen mee . Ik bestel mijn zakken bij Marmelot.com eigen merk die zijn het goedkoopste die ik vinden kon . En dan liefst de wat langere zakken die kan je dan zelf halveren (ons ben zuinig he  ;) )

Ik heb het euvel inmiddels gevonden. Ik had het zakje zelf gemaakt, door een grote zak in kleiner stukken te knippen en dicht geseald. Nu bleek hij valse lucht aan te zuigen via de zijkanten van het zakje. Het apparaat werkt prima. Zie de foto van ongebrande noten ;D
Ik heb inmiddels ook rollen gekocht bij Marmelot, alleen jammer van de verzendkosten.


Rich

Hij stond hier weer in het Lidl krantje, vanaf morgen weer in de winkel.


Peterrr

Dat is een goed apparaat voor dat geld!
 :biersmile:

Fordnox

Online was hij ook nog steeds beschikbaar

https://www.lidl-shop.nl/SILVERCREST-Folie-sealapparaat/p100206690

Zouden ze er teveel ingekocht hebben of is iedereen voorzien  :biersmile:

Knobby

Wat zijn de ervaringen van mensen die dit apparaat (Silvercrest van de Lidl) nu al wat langer gebruiken?
Werkt het nog steeds goed? Nog net zo tevreden als in het begin?

Whimsical

Citaat van: Knobby op 26-04-2017  13:19 uWat zijn de ervaringen van mensen die dit apparaat (Silvercrest van de Lidl) nu al wat langer gebruiken?
Werkt het nog steeds goed? Nog net zo tevreden als in het begin?
Geen klachten, doet het prima!

tdb

Deze wordt met folierol (3m) afgeleverd. Als je achteraf nieuwe folie wil bestellen, is dit een standaardfolie? Waar kun je deze bijbestellen en welke? Eventuele URL(link)?

hans_nwk

Citaat van: tdb op 26-04-2017  14:36 uDeze wordt met folierol (3m) afgeleverd. Als je achteraf nieuwe folie wil bestellen, is dit een standaardfolie? Waar kun je deze bijbestellen en welke? Eventuele URL(link)?
Ver weg hoefde je niet te zoeken
http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,32878.msg504579.html#msg504579

Roelof

Citaat van: Roelof op 21-01-2017  14:01 uHet gaat om een experiment. Ik ben benieuwt als de zak vacuum getrokken is of deze ook weer op bolt, :weetniet: omdat de gist nog enigszins actief is.
 

Erg tevreden met het apparaat. Vacuüm trekken van gistslurry lukt niet, wel heel veel lucht eruit, maar op een gegeven moment wordt de gist meegezogen.
Na 2 dagen stond de zak knetter strak, harder dan een Wyeast zak. Dus het sealen van de zakken doet de SilverCrest uitstekend.  :groots:


hopiebier

Ook geen klachten werkt prima"
 :biersmile:

Roelof

Je kunt ook diepvrieszakken gebruiken.
3 weken geleden 2 servetten ingeseald, zijn nog steeds vacuüm.

     

Bekijk dit filmpje maar.


Rich

Hier nog een tevreden gebruiker van de Lidlmachine. Ik vacumeer nu alles, hop, mout, kruiden :)

Roodwang

Ik ook alleen maar goede ervaringen met de Lidl variant.

Knobby

Dat is mooi. Maandag komt de mijne binnen. Gelijk al mijn aangebroken hop opnieuw vacuumeren

Fordnox

Ik gebruik hem nu een half jaar naar volle tevredenheid  Alleen bij " vochtige producten " zoals vlees , fruit e.d. moet je uitkijken dat je tijdig stopt met vacuum zuigen want dan trekt hij het vocht er uit en werkt de seal niet goed
Wat vocht in de machine is niet erg want het wordt niet gelijk in de pomp gezogen daar is de opvang gleuf voor
(uit eigen ervaring pfffff  :o)

CiteerNa 2 dagen stond de zak knetter strak, harder dan een Wyeast zak. Dus het sealen van de zakken doet de SilverCrest uitstekend. 
leuke foto Roelof van die  smack pack

dirk

Citaat van: Roelof op 27-04-2017  11:18 uErg tevreden met het apparaat. Vacuüm trekken van gistslurry lukt niet, wel heel veel lucht eruit, maar op een gegeven moment wordt de gist meegezogen.
Na 2 dagen stond de zak knetter strak, harder dan een Wyeast zak. Dus het sealen van de zakken doet de SilverCrest uitstekend.  :groots:

Welk merk zakken heb je hier voor gebruikt?

Groet,

Dirk

Roelof

Citaat van: dirk op 29-04-2017  12:05 uWelk merk zakken heb je hier voor gebruikt?

Groet,

Dirk

Deze.

http://www.marmelot.com/marmelot/vacuumrollen-15cm-breed-met-microstructuur-p-2525.html?language=nl&osCsid=dceaa5975d3897ece0a205c0d264b97e

Alleen je zit elke keer met verzendkosten.

Dirtbag

https://www.lidl-shop.nl/SILVERCREST-Folierollen-set/p100216810

https://www.lidl-shop.nl/SILVERCREST-Folie-sealapparaat/p100214718

https://www.lidl-shop.nl/SILVERCREST-Folie-sealapparaat/p100206690

Vacuum apparaat staat twee keer op de website.

Besteld, krijg de melding dat ze vanaf 03-05 leverbaar zijn. Meteen twee keer een setje van drie rollen vacuumfolie er bij besteld, kan ik in ieder geval de eerste paar dagen vooruit.

db

Roelof

Citaat van: Dirtbag op 29-04-2017  17:08 uhttps://www.lidl-shop.nl/SILVERCREST-Folierollen-set/p100216810

https://www.lidl-shop.nl/SILVERCREST-Folie-sealapparaat/p100214718

https://www.lidl-shop.nl/SILVERCREST-Folie-sealapparaat/p100206690

Vacuum apparaat staat twee keer op de website.

Besteld, krijg de melding dat ze vanaf 03-05 leverbaar zijn. Meteen twee keer een setje van drie rollen vacuumfolie er bij besteld, kan ik in ieder geval de eerste paar dagen vooruit.

db

Is niet duur. Wil je ons op de hoogte houden van de kwaliteit?

RobW

Citaat van: Roelof op 30-04-2017  00:36 uIs niet duur. Wil je ons op de hoogte houden van de kwaliteit?

De rollen zijn maar 1,8 meter. Dat is een stuk minder dan de 6 meter uit jouw link.

Knobby

Citaat van: Knobby op 29-04-2017  09:58 uDat is mooi. Maandag komt de mijne binnen. Gelijk al mijn aangebroken hop opnieuw vacuumeren
Gister binnen gekregen. Helaas kan ik de 'Aluminium-achtige' hopzakken van de Brouwmarkt niet hersealen. Het trekt goed vacuüm, maar hij kan ze niet dicht lassen. Deze zakken bedoel ik:


Ik had ook een andere hopzak, ook een beetje metaalfolie-achtig maar veel dunner. Deze werd wel goed dicht gelast maar trok dan weer niet vacuum. Ik denk doordat het te glad is (volgens de handleiding kan je ook alleen maar zakken gebruiken die aan 1 kant geribbeld zijn).
Uiteindelijk de bijgeleverde rol gebruikt om de hop in te sealen. Ben wel tevreden over de kracht van de pomp, er lijkt helemaal geen lucht meer in te zitten.

tdp

Citaat van: Knobby op 02-05-2017  10:15 uGister binnen gekregen. Helaas kan ik de 'Aluminium-achtige' hopzakken van de Brouwmarkt niet her-sealen. Het trekt goed vacuum, maar hij kan ze niet dicht lassen. Deze zakken bedoel ik:


Ik had ook een andere hopzak, ook een beetje metaalfolie-achtig maar veel dunner. Deze werd wel goed dicht gelast maar trok dan weer niet vacuum. Ik denk doordat het te glad is (volgens de handleiding kan je ook alleen maar zakken gebruiken die aan 1 kant geribbeld zijn).
Uiteindelijk de bijgeleverde rol gebruikt om de hop in te sealen. Ben wel tevreden over de kracht van de pomp, er lijkt helemaal geen lucht meer in te zitten.

Dan doe je er toch een plastic seal omheen?

Knobby

Citaat van: tdp op 02-05-2017  12:17 uDan doe je er toch een plastic seal omheen?

CiteerUiteindelijk de bijgeleverde rol gebruikt om de hop in te sealen
Dat heb ik dus gedaan.

tdp

Citaat van: Knobby op 02-05-2017  12:59 uDat heb ik dus gedaan.

Excuses, overheen gelezen!  :-X

Dirtbag

Citaat van: Roelof op 30-04-2017  00:36 uIs niet duur. Wil je ons op de hoogte houden van de kwaliteit?

Oke, binnen gekregen, een pot hop over gedaan in een zak en vacuum willen trekken. Luchtarm was de beste omschrijving en de pomp blijft lopen. Toen was de tijd op dus ik heb het zakje met matig vacuüm terug in de vriezer gedaan.

Volgende keer dat ik bezig ben gegaan heb ik het dichtstbijzijnde gepakt :)

Een tijdje aan het prutten geweest maar blijkbaar moet je niet alleen het deksel in de klemmen drukken maar tijdens het vacumeren ook daadwerkelijk blijven drukken om een goed vacuüm te krijgen.

Enfin, het eind effect is dat ik een plat gekookt ei :)

Het is een stevig vacuüm. :)

Ik heb een foto gemaakt maar dropbox staat geen public uploads meer toe :(
 
db

Fordnox

Als de pomp door blijft lopen is dat een teken dat hij ergens valse lucht aanzuigt.  Als je dan met je hand hem dicht moet drukken moet er iets met de sluiting mis zijn. Bij mij zat de foam ring van de boven klep los waardoor hij valse lucht trok  Denk toch dat je in die richting moet zoeken :weetniet:

  Ed

MDD

Ik heb zelf gewoon een goedkoop schilderskwastje gekocht waarmee ik de te sealen randen even schoonveeg, sindsdien heb ik nooit meer een probleem met sealen.

Fordnox

Vanaf donderdag 19-10-2017 ligt hij (een vernieuwde versie ) weer bij de Lidl in de winkel en ook de rollen folie :degroeten:

Jacques

Citaat van: Fordnox op 12-10-2017  23:54 uVanaf donderdag 19-10-2017 ligt hij (een vernieuwde versie ) weer bij de Lidl in de winkel en ook de rollen folie :degroeten:

Bedankt voor de tip. Ik heb een goed vacuümapparaat en ben er heel blij mee. Zo'n beetje onmisbaar voor het bewaren van aangebroken verpakkingen hop.

Jeukstaardt

Citaat van: Fordnox op 12-10-2017  23:54 uVanaf donderdag 19-10-2017 ligt hij (een vernieuwde versie ) weer bij de Lidl in de winkel en ook de rollen folie :degroeten:

Heb er een gehaald. Ben benieuwd of het wat is.

Roelof

Iemand ervaring met moutextract insealen?
Blijft dit goed of wordt het één dikke klont.


KremlinCardinal

Ik bewaar mijn moutextract eigenlijk altijd in van die weckpotten. Lijkt altijd prima te werken.

Heb zelf hier trouwens ook zo'n sealapparaat van de Lidl staan. Dik tevreden mee. Vandaag maar wat extra rollen gekocht.

Jacques

Citaat van: Roelof op 19-10-2017  16:37 uIemand ervaring met moutextract insealen?
Blijft dit goed of wordt het één dikke klont.

Dat blijft goed. Het beste is alleen te sealen. Bij het vacuüm trekken kan er moutextractpoeder in het apparaat komen. Dat wil je niet omdat de moutextract vocht aantrekt waarna micro-organismen kunnen ontwikkelen.

Zelf bewaar ik mijn moutextract in goed afsluitende bewaardoos. Werkt ook goed.

hansHalberstadt

Citaat van: Knobby op 26-04-2017  13:19 uWat zijn de ervaringen van mensen die dit apparaat (Silvercrest van de Lidl) nu al wat langer gebruiken?
Werkt het nog steeds goed? Nog net zo tevreden als in het begin?
Deze is nu weer te koop bij LIDL. Mijn vrouw bleek er een gekocht te hebben. Dus toen maar gelijk even gekeken of hij echt vacuüm zuigt. Manometer aangesloten op een vacuuum zakje met wat afdichtmiddel en toen vacuüm gezogen en gesealed. Het ding zoog tot ca -0.5 BAR vacuüm en sloeg toen af en begon te sealen, tijdens het sealen liep de onderdruk terug naar -0.25 BAR en bleef daarop staan. Niet zo heel vacuüm dus.

Jeukstaardt

Citaat van: hansHalberstadt op 19-10-2017  21:35 uDeze is nu weer te koop bij LIDL. Mijn vrouw bleek er een gekocht te hebben. Dus toen maar gelijk even gekeken of hij echt vacuüm zuigt. Manometer aangesloten op een vacuuum zakje met wat afdichtmiddel en toen vacuüm gezogen en gesealed. Het ding zoog tot ca -0.5 BAR vacuüm en sloeg toen af en begon te sealen, tijdens het sealen liep de onderdruk terug naar -0.25 BAR en bleef daarop staan. Niet zo heel vacuüm dus.

Ik heb mijn eigen teelt hop gevacuümeerd met een geleend vacuümeer apparaat, dit was een FoodSaver. Topding dat een veelvoud kost van de Lidl machine. Ik kan dus mooi vergelijken tussen de twee.
Ik zal mijn ervaringen hier posten.

tdp

Citaat van: Fordnox op 12-10-2017  23:54 uVanaf donderdag 19-10-2017 ligt hij (een vernieuwde versie ) weer bij de Lidl in de winkel en ook de rollen folie :degroeten:

4 verpakkingen met rollen gescoord, dank voor de tip!

Bennemans

Citaat van: tdp op 20-10-2017  10:10 u4 verpakkingen met rollen gescoord, dank voor de tip!

Gister ook gehaald, ben er best tevreden mee.

tdp

Heb wel soms dat het niet in 1x, of niet geheel vacuüm trekt. Het is in ieder geval een hele verbetering t.o.v. het dichtplakken van de verpakking met schildersplakband ;)

Jeukstaardt

Ik heb bij wijze van voorbeeld 100 gram Columbus hop die ik al geruime tijd in de vriezer had liggen in de welbekende aluminiumverpakking, omgepakt in een plasticzak van de Lidl machine en vacuüm getrokken.




In vergelijking met mijn geleende FoodSaver heb ik het idee dat dit (duurdere) apparaat een krachtiger vacuüm kan trekken dan de Lidl variant.
Een ander verschil is dat de FoodSaver de mogelijkheid heeft om zelf het moment te bepalen wanneer je stopt met vacumeren en te sealen terwiijl de Silvercrest dat moment zelf kiest. De seals en de zakken zijn in beide gevallen gewoon goed.

Over het eindresultaat van dit voorbeeld ben ik dik tevreden. De hop (die overigens nog deels bevroren was) is als een keiharde bonk gevacumeerd.
Zeker als je zelf een beetje helpt om de lucht eruit te drukken zijn hier mijns inziens zeer bevredigende resultaten mee te behalen, in ieder geval met het vacumeren van hop. En dat is in mijn geval de hoofdreden waarom ik dit apparaat aangeschaft heb. Vanzelfsprekend kan ik over de kwaliteit of duurzaamheid van het apparaat niet veel zeggen, tijd zal het leren.

hansHalberstadt

Citaat van: Jeukstaardt op 20-10-2017  19:26 uIk heb bij wijze van voorbeeld 100 gram Columbus hop die ik al geruime tijd in de vriezer had liggen in de welbekende aluminiumverpakking, omgepakt in een plasticzak van de Lidl machine en vacuüm getrokken.




In vergelijking met mijn geleende FoodSaver heb ik het idee dat dit (duurdere) apparaat een krachtiger vacuüm kan trekken dan de Lidl variant.
Een ander verschil is dat de FoodSaver de mogelijkheid heeft om zelf het moment te bepalen wanneer je stopt met vacumeren en te sealen terwiijl de Silvercrest dat moment zelf kiest. De seals en de zakken zijn in beide gevallen gewoon goed.

Over het eindresultaat van dit voorbeeld ben ik dik tevreden. De hop (die overigens nog deels bevroren was) is als een keiharde bonk gevacumeerd.
Zeker als je zelf een beetje helpt om de lucht eruit te drukken zijn hier mijns inziens zeer bevredigende resultaten mee te behalen, in ieder geval met het vacumeren van hop. En dat is in mijn geval de hoofdreden waarom ik dit apparaat aangeschaft heb. Vanzelfsprekend kan ik over de kwaliteit of duurzaamheid van het apparaat niet veel zeggen, tijd zal het leren.

Ik heb een vacuum manometer op de silvercrest aangesloten en daaruit bleek dat de vacuum pomp afslaat en sealen begint als hij -0.5 BAR detecteert. Dat is dus maar half vacuüm. Hoewel de meeste lucht wel weggezogen wordt uit de hop, deze drukt immers helemaal samen houd je toch zuurstof over, dus het lijkt een hele mooie bonk vacuüm, maar is niet vacuüm.

Jeukstaardt

Citaat van: hansHalberstadt op 20-10-2017  20:39 uIk heb een vacuum manometer op de silvercrest aangesloten en daaruit bleek dat de vacuum pomp afslaat en sealen begint als hij -0.5 BAR detecteert. Dat is dus maar half vacuüm. Hoewel de meeste lucht wel weggezogen wordt uit de hop, deze drukt immers helemaal samen houd je toch zuurstof over, dus het lijkt een hele mooie bonk vacuüm, maar is niet vacuüm.

Dat bericht had ik reeds gezien ja.
Als ik dan zou moeten kiezen tussen helemaal niet vacuüm of niet helemaal vacuüm, kies ik voor het laatste.
Maar ik begrijp dat je er ook 1 in huis hebt. Zou je hem niet gebruiken dan als je een aangebroken verpakking hop wilt bewaren?

hansHalberstadt

Beter iets dan niets inderdaad. En als je de hop dan ook nog in de vriezer bewaart zal het wel meevallen. en de aanwezige zuurstof blijft weinig natuurlijk in vergelijking tot de hop los in een zakje bewaren.   

Jeukstaardt

Citaat van: hansHalberstadt op 20-10-2017  21:01 uBeter iets dan niets inderdaad. En als je de hop dan ook nog in de vriezer bewaart zal het wel meevallen. en de aanwezige zuurstof blijft weinig natuurlijk in vergelijking tot de hop los in een zakje bewaren.

En dat is ook precies de reden waarom ik hem aangeschaft heb, bovendien scheelt het volume in de vriezer, want daar bewaar ik het inderdaad.
Heb je je manometer wel eens aan een duurder apparaat gehangen, om te zien wat deze trekken?

hansHalberstadt

Citaat van: Jeukstaardt op 20-10-2017  21:05 uHeb je je manometer wel eens aan een duurder apparaat gehangen, om te zien wat deze trekken?
Nee nog niet geprobeerd. Ik kan alleen beschikken over de 'silvercrest'

dirk

Citaat van: hansHalberstadt op 20-10-2017  20:39 uIk heb een vacuum manometer op de silvercrest aangesloten en daaruit bleek dat de vacuum pomp afslaat en sealen begint als hij -0.5 BAR detecteert. Dat is dus maar half vacuüm. Hoewel de meeste lucht wel weggezogen wordt uit de hop, deze drukt immers helemaal samen houd je toch zuurstof over, dus het lijkt een hele mooie bonk vacuüm, maar is niet vacuüm.

Half vacuüm?

Het is luchtledig of het is het niet.

Je hebt het over -0.5 bar, volgens mij is dat duidelijk vacuüm, maar om even fijn te nuanceren: is dit de absolute of de relatieve druk?

hansHalberstadt

Citaat van: dirk op 21-10-2017  10:15 uHalf vacuüm?

Het is luchtledig of het is het niet.

Je hebt het over -0.5 bar, volgens mij is dat duidelijk vacuüm, maar om even fijn te nuanceren: is dit de absolute of de relatieve druk?
Absolute druk kan niet kleiner zijn dan 0. in termen van absolute druk zou het 500 mBar zijn, dus nog steeds de helft van de omgevingsdruk.
 

dirk

Citaat van: hansHalberstadt op 21-10-2017  12:26 uAbsolute druk kan niet kleiner zijn dan 0. in termen van absolute druk zou het 500mBar zijn, dus nog steeds de helft van de omgevingsdruk.
 

Precies, alleen vind ik -.5 Bar een beetje ongelukkig lezen, maar dat zal wel aan mij liggen ;)

hansHalberstadt

Citaat van: dirk op 21-10-2017  13:23 uPrecies, alleen vind ik -.5 Bar een beetje ongelukkig lezen, maar dat zal wel aan mij liggen ;)

Heb ik ook niet bedacht, maar wordt soms dus wel degelijk als negatieve waarde weergegeven.

JBL

Sinds kort heb ik ook de Silvercrest van de Lidl. Maar heel enthousiast ben ik nog niet. Ik ben het apparaat direct gaan uitproberen met de bijgeleverde rol, maar in bijna de helft van de gevallen bleek het vacuumpakketje soms al binnen een paar uur te lekken (dus niet vacuum meer, maar gewoon een te ruime plastic zak geworden met behoorlijk wat lucht erin). Ondanks dat zowel het vacuum zuigen als het sealen prima leken te verlopen (lampjes keurig aan en uit, en in eerste instantie een mooi vacuumpakketje).

Ik heb van alles geprobeerd: gladde kant onder, geribbelde kant onder, eerst strak trekken van de opening, schoonvegen van de opening... Maar het bleef zich voordoen.
Ik moet erbij zeggen dat de folie op de bijgeleverde rol niet bepaald strak was, maar veel lelijke vouwen had.
Iemand soortgelijke ervaring?

Brouwton

Citaat van: JBL op 20-11-2017  17:00 uSinds kort heb ik ook de Silvercrest van de Lidl. Maar heel enthousiast ben ik nog niet. Ik ben het apparaat direct gaan uitproberen met de bijgeleverde rol, maar in bijna de helft van de gevallen bleek het vacuumpakketje soms al binnen een paar uur te lekken (dus niet vacuum meer, maar gewoon een te ruime plastic zak geworden met behoorlijk wat lucht erin). Ondanks dat zowel het vacuum zuigen als het sealen prima leken te verlopen (lampjes keurig aan en uit, en in eerste instantie een mooi vacuumpakketje).

Ik heb van alles geprobeerd: gladde kant onder, geribbelde kant onder, eerst strak trekken van de opening, schoonvegen van de opening... Maar het bleef zich voordoen.
Ik moet erbij zeggen dat de folie op de bijgeleverde rol niet bepaald strak was, maar veel lelijke vouwen had.
Iemand soortgelijke ervaring?
Ik heb goede ervaringen met de Silvercrest. Ik borstel wel beide zijden van de zak met een kwastje. Duurt het vacuumzuigen te lang, dan is er iets mis. Ik leg dan de zak opnieuw in het apparaat en dan gaat het doorgaans wel goed. Ik gebruik de smallere rollen.

RobW

Die van mij trok vaker niet dan wel vacuüm. Ding opengemaakt en bleek montage fout te zijn. Hij doet het nu prima.

Heb het idee dat de kwaliteitscontrole wat te wensen overlaat. Als die het niet goed doet gewoon terug gaan en omruilen. Denk niet dat daar al te moeilijk over wordt gedaan.

Als die het doet gewoon een prima apparaat.

Jacques

Citaat van: JBL op 20-11-2017  17:00 uSinds kort heb ik ook de Silvercrest van de Lidl. Maar heel enthousiast ben ik nog niet. Ik ben het apparaat direct gaan uitproberen met de bijgeleverde rol, maar in bijna de helft van de gevallen bleek het vacuumpakketje soms al binnen een paar uur te lekken (dus niet vacuum meer, maar gewoon een te ruime plastic zak geworden met behoorlijk wat lucht erin). Ondanks dat zowel het vacuum zuigen als het sealen prima leken te verlopen (lampjes keurig aan en uit, en in eerste instantie een mooi vacuumpakketje).

Ik heb van alles geprobeerd: gladde kant onder, geribbelde kant onder, eerst strak trekken van de opening, schoonvegen van de opening... Maar het bleef zich voordoen.
Ik moet erbij zeggen dat de folie op de bijgeleverde rol niet bepaald strak was, maar veel lelijke vouwen had.
Iemand soortgelijke ervaring?

Als je een goed vacuüm krijgt en de zak goed geseald is (controleer of de las geen onderbrekingen heeft) kan het liggen aan de zakken die je gebruikt. Ik heb goede ervaringen weliswaar met een ander vacuümapparaat met deze zakken.

RobW

Die zakken heb ik ook gekocht. Werkt uitstekend met het Lidl seal apparaat.

Mark GA

Nu via Wish, €28,50 (incl verzendkosten en met kortingscode "neige1" - gebruik een andere code als je nog nooit iets besteld hebt bij ze! Dan krijg je 50% korting namelijk!)

Zojuist besteld...

CeesM

Ik kwam er onlangs een bij de ALDI tegen voor nog geen € 30,--. Merk: Quigg. Trekt goed vacuum en sealt goed. En 3 jaar garantie er op.

Mark GA

Gisteren mijn bestelling via Wish binnengekregen, werkt perfect en snel geleverd dus.

Sir Wicked III

Draadje is alweer een half jaar oud zie ik.

Ik heb net via de Lidl een Silvercrest Hand-vacumeermachine  en 20 vacumeerzakken besteld. Zakken zijn herbruikbaar volgens de specs.

Zodra alles binnen is, ga ik even testen en laat ik weten of het wat is.

goom

Citaat van: Sir Wicked III op 06-08-2018  12:29 uDraadje is alweer een half jaar oud zie ik.

Ik heb net via de Lidl een Silvercrest Hand-vacumeermachine  en 20 vacumeerzakken besteld. Zakken zijn herbruikbaar volgens de specs.

Zodra alles binnen is, ga ik even testen en laat ik weten of het wat is.
Niet nodig

opgegeven Technische specificaties
Vermogen: 240 V, 12,5 W
Maximale vacüum: -0,6 bar
Vacumeer snelheid: 8 liter per minuut

Trekt te weinig vacuum. Ofwel er blijft nog veel zuurstof inzitten wat dus een negatief effect heeft op je hop.
Daarnaast zijn het speciale zakken (= hogere prijs)


Sir Wicked III

Citaat van: goom op 06-08-2018  12:41 uNiet nodig

opgegeven Technische specificaties
Vermogen: 240 V, 12,5 W
Maximale vacüum: -0,6 bar
Vacumeer snelheid: 8 liter per minuut

Trekt te weinig vacuum. Ofwel er blijft nog veel zuurstof inzitten wat dus een negatief effect heeft op je hop.
Daarnaast zijn het speciale zakken (= hogere prijs)

Als ik de rest van deze draad zo gelezen heb, is dit 0,6 bar onderdruk zo gek nog niet. En zoals eerder al gemeld is, is iets vacuüm nog altijd beter dan geen vacuüm.
Wat betreft de speciale zakken; Deze kunnen hergebruikt worden, dus zal onder de streep even goedkoop/goedkoper zijn dan iedere keer vanaf rol een nieuwe zak moeten sealen.

En niet getest is altijd mis geschoten  ;)

JoepH

Ik gebruik dit apparaat sinds een half jaar. Zeer tevreden. Ik gebruik de rol. Je maakt gewoon een zak die flink te groot is. Bij gebruik knip je alleen de rand eraf. Daarna kun je gewoon de zak weer opnieuw vacuümeren en sealen. De zak is zo zeker enkele keren te gebruiken. Je verliest elke keer een centimeter of 4. Ons bin zunig! :biersmile:

Sir Wicked III

Citaat van: JoepH op 06-08-2018  16:58 uIk gebruik de rol. Je maakt gewoon een zak die flink te groot is. Bij gebruik knip je alleen de rand eraf. Daarna kun je gewoon de zak weer opnieuw vacuümeren en sealen. De zak is zo zeker enkele keren te gebruiken. Je verliest elke keer een centimeter of 4. Ons bin zunig! :biersmile:

Dat is goeie zunigheid. :duimop:

Ach, als het vacuüm-apparaatje niet bevalt voor het bewaren van hop, dan kan het altijd nog in de keuken gebruikt worden.

Mark GA

Citaat van: goom op 06-08-2018  12:41 uNiet nodig

opgegeven Technische specificaties
Vermogen: 240 V, 12,5 W
Maximale vacüum: -0,6 bar
Vacumeer snelheid: 8 liter per minuut

Trekt te weinig vacuum. Ofwel er blijft nog veel zuurstof inzitten wat dus een negatief effect heeft op je hop.
Daarnaast zijn het speciale zakken (= hogere prijs)
Onzin. Ding werkt prima.
Zuigt goed strak vacuüm. Meegeleverde zakken zijn uitstekend meerdere keren te gebruiken.
Daarnaast heb ik een rol zakken besteld voor € 6 en die doen het ook prima.

Jaap W

Ik gebruik die van de Lidl al bijna een jaar. Werkt prima. Ik gebruik alleen die rolzakken (ook van de Lidl of de Aldi) en die blijven goed vacuum.  :biersmile: :proost:

Sir Wicked III

Ik zou nog even mijn bevinding posten over de Silvercrest Hand-vacumeermachine.

Op zich een klein handig apparaatje. Het verpakken gaat prima met de bijgeleverde zakjes. Deze hebben een dubbele sluiting. Vacumeren gaan met de pomp op een speciaal ventiel op het zakje. Is wel heel erg aanprutsen voordat het zakje daadwerkelijk vacuum trekt. Maar dan gaat het ook vrij vlot.








Heb na een week de zakjes nog even bekeken en moest 1 opnieuw goed vacuum trekken. Al met al, leuk om te hebben als beginner, maar denk wel dat ik tzt een beter werkende oplossing haal.

Fordnox

Het is weer zover. Het jaarlijkse gebeuren. Vanaf 19 november ligt hij weer in de winkel en ook de  rollen vacumeerfolie zijn weer in de aanbieding

CeesM

Citaat van: Fordnox op 07-11-2018  01:29 uHet is weer zover. Het jaarlijkse gebeuren. Vanaf 19 november ligt hij weer in de winkel en ook de  rollen vacumeerfolie zijn weer in de aanbieding
In welke winkel?

Eric v B


Haagse Wouter

Ben zeker een fan van het Lidl apparaat.

Ik zag er weinig heil in toen ik het kocht.
Maar uiteindelijk vind ik het mooi. Maakt het bewaren ook een stuk compacter.

Wildor

Heb het apparaat besteld en verwacht deze morgen te ontvangen. Reviews zien er goed uit.

Mijn oude vacuum apparaat die heeft de geest gegegeven. Komt dus mooi op tijd.

Pieter1954

Maandag is dit apparaat weer in de aanbieding bij Lidl.

PaultjePils

Citaat van: Pieter1954 op 15-11-2018  23:05 uMaandag is dit apparaat weer in de aanbieding bij Lidl.

Komende week even langs de Lidl dus!

Wildor

Vandaag ontvangen.
Het is een apparaat welke goed zijn werk doet. De zakjes trekt ie mooi strak en sealt direct mooi dicht. De bijbehorende folie is lekker dik, dus scheurt ook niet snel.

Er worden ook adapters meegeleverd die je op de externe vacuüm aansluiting kunt gebruiken.
Ook wordt een extra schuimrubber afdichting meegeleverd, voor als er 1 versleten is.

TimW

www.lidl-shop.nl/SILVERCREST-Folie-sealapparaat/p100236728?from=recommendation&scenario=also_clicked

Ik heb deze versie een paar maanden geleden besteld. Is gemakkelijk in gebruik, trekt goed vacuüm en sealt goed. Ben er tevreden over.

Fordnox

Vanaf 18 februari is hij weer verkrijgbaar bij de lidl nu voor € 20.00 ook de vacumeerfolie is dan weer in de aanbieding


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.