Resultaat van 1e jaars hop (Centennial + Hallertau Perle)

Gestart door René K, 23-11-2016 17:10 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

René K

Hallo allen!

Dit jaar heb ik voor het eerst hop in de tuin. Dankzij Herman ben ik in het bezit gekomen van 2 hopplanten, een Hallertau Perle en een Centennial.
Alhoewel ik niet had verwacht veel te kunnen oogsten dit eerste jaar (omdat de plant eerst veel energie zal steken in de wortels), heb ik toch een behoorlijke goede oogst gehad. Van de Hallertau Perle heb ik 1,5 kg natte hop kunnen oogsten en van de Centennial 1,7 kg natte hop.

De hoppen zijn 10 april gepoot in de volle grond.
Inmiddels heb ik een APA gebrouwen met 100% verse Centennial. Deze zit nu ruim twee weken in de fles.

Hieronder wat foto's van het 1e seizoen:


De Centennial













Brambo

Leuk hé!  ;)

Mooie opbrengst heb je al, heb je de planten wat extra meststof gegeven of zo?




Underdike

Top!
Ik wil ook wel wat klassieke hoppen gaan doen... Soorten als Saaz, Hallertau, Perle etc gaan wel op komen...

René K

Citaat van: Brambo op 23-11-2016  18:09 uLeuk hé!  ;)

Mooie opbrengst heb je al, heb je de planten wat extra meststof gegeven of zo?

Erg leuk inderdaad! Een beetje kunstmest erbij en in de droge perioden water gegeven, meer niet eigenlijk!

Herman

Mooi te lezen. Scheelt natuurlijk dat je niet een stek hebt gekregen, maar volledige wortels. De mijne hebben het minder gedaan, ze nemen me hun verhuizing van de volle grond naar mega-bloempotten niet in dank af :)

René K

Ik zal zorgen dat je dit bier te proeven krijgt Herman :biersmile:.

Het geluk is ook geweest dat de hop wat later op gang kwam. Toen het weer slechter werd had de hop nog geen bellen gevormd. Eind augustus ging het opeens hard met het mooie weer en kwamen er mooie dikke bellen  :duimop:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.