Apex Brewing : Asmodeus

Gestart door D.R.K., 21-08-2020 14:15 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

D.R.K.

All,

Van de week een keer heerlijk genoten van een Asmodeus bier van Apex Brewing, had niet verwacht dat ik hem zo lekker zou vinden dus vandaar ook de vraag op dit forum, zijn er meer mensen bekend met dit bier en zijn er al koonbrouwsels van?

Een deel van het recept is al online te vinden:

Malts:
Maris Otter Extra Pale, Naked Oats, Torrefied Oats & Torrefied Wheat
Hops:
Columbus, Mosaic & Vic Secret
Yeast:
WLP066 London Fog

Dit geeft een mooi startpunt, ik heb zelf alleen niet genoeg ervaring om vanuit hier verder te gaan, heb de brouwerij ook maar aangeschreven in de hoop dat ze iets meer informatie willen geven, maar dit is nog even afwachten.

Zijn er mensen die bekend zijn met dit bier en mogelijk wat ideeën hebben over de opbouw van het recept?
Alvast bedankt
Groet
Thomas

Alexander_H

Het is in ieder geval een: IPA - Imperial / Double New England, ofwel een double neipa.
Dat geeft al een idee.
Ik vond ook:
8% ABV

65 IBU (al fors voor een neipa?)


D.R.K.

Heb al weer wat informatie gekregen van de brouwerij, geven aan dat ze 2g/l voor Columbus en 17,5 g/l in een combinatie van Mosaic en Vic Secret.
De Columbus in de whirlpool en de Mosaic en Vic Secret als koudhop, dus geen hop tijdens de kook.

Wat ik me nog afvraag is wat Naked Oats is, kan er wel het e.e.a. over vinden op internet maar een EBC van 18 lijkt veel te hoog want dan krijg je al snel een vrij hoge eind kleur terwijl het bier een mooie geel had.

Iemand een idee wat een vervanger kan zijn hiervoor? Evt gewoon een lichte tarwemout of een Carapils ?

Alvast bedankt
Groet

El Pastor Belga (MaJa)

Haver niet gemout zonder kaf.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.