BrouwHulp alternatieve download link

Gestart door Martijn0172, 15-11-2016 08:04 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Martijn0172

Ik zou heel graag eens het programma BrouwHulp willen ontdekken. De site waarop deze op staat wordt uit veiligheidsoverwegingen geblokkeerd in al mijn webbrowser. Mogelijk vals alarm maar gezien dit ook mijn werk PC is waag ik het er maar niet op. Heeft iemand toevallig een alternatieve downloadlink of kan het .exe bestandje naar mij toe sturen (via wetransfer bijvoorbeeld)?

Niels B.

Hi Martijn,

Je kan de website gewoon vertrouwen hoor! Het is bekend, ook bij de developer van BrouwHulp, dat sommige beveiligingssystemen BrouwHulp als gevaarlijk zien.
Het lijkt mij juist onveiliger om via een openbaar forum te vragen voor een .exe bestand...

bjorri

Kleine nuance is dat de complete site als gevaarlijk wordt gezien. Dat is toch wel iets anders dan alleen het programma.

Als alleen het programa als gevaarlijk wordt gezien durf ik het er wel op te wagen. Nu sinds een paar weken de complete site als gevaarlijk (gehackt) wordt gezien wacht ik liever even af.

Niels B.

Citaat van: bjorri op 15-11-2016  10:17 uKleine nuance is dat de complete site als gevaarlijk wordt gezien. Dat is toch wel iets anders dan alleen het programma.

Dat zag ik zojuist ook.

Hier is de download link voor versie 5.3.4.2

https://we.tl/XliLAtgS96

bjorri

Citaat van: Niels B. op 15-11-2016  10:19 uHier is de download link voor versie 5.3.4.2

https://we.tl/XliLAtgS96
Dank!

Niels B.

Meld even of het werkt of niet.
De link houdt er 22/11 weer mee op.

joenedu

Hij werkt, ik heb ook even een kopietje getrokken.

hopiebier

Dank, ook ik had last van een niet meer werkende BrouwHulp. Dankzij je link is de zaak weer werkend.
Gr :degroeten:

Niels B.

Fijn! Gaat er toch nog iets goed vandaag! (vastgelopen filter  :brouwen: :-\)

Adrie

Ja mensen, mijn website is gehackt. Op korte termijn heb ik geen tijd om de website opnieuw op te zetten. Ernst de Moor is zo goed geweest om de bestanden ook op de website van 't Wort Wat te zetten: https://www.twortwat.nl/BrouwHulp:groots:

tdp

Balen Adrie, wel mooi dat het door collega's direct opgepakt wordt! Een dikke +!

Rich

Adrie, wellicht is het nuttig als je de md5 hash van de installers waarvan je zeker weet dat ze veilig zijn hier even post.

bjorri

Citaat van: Adrie op 16-11-2016  08:46 uhttps://www.twortwat.nl/BrouwHulp:groots:
Niet gevonden
Sorry :-(

Deze pagina bestaat niet. Maak een keuze uit het menu.

Staat een punt achter de link :-)
https://www.twortwat.nl/BrouwHulp Doet het wel dus.

--

Balen dat je site is gehackt. Succes toegewenst met het weer opbouwen.

hopiebier

Citaat van: Adrie op 16-11-2016  08:46 uJa mensen, mijn website is gehackt. Op korte termijn heb ik geen tijd om de website opnieuw op te zetten. Ernst de Moor is zo goed geweest om de bestanden ook op de website van 't Wort Wat te zetten: https://www.twortwat.nl/BrouwHulp:groots:
Kan dit ook consequenties hebben voor de bezoekers van de site en voor diegenen die onlangs het programma of onderdelen daarvan hebben gedownload?
 :weetniet:

Oscar

Citaat van: Adrie op 16-11-2016  08:46 uJa mensen, mijn website is gehackt. Op korte termijn heb ik geen tijd om de website opnieuw op te zetten.

Ai, geen backup gemaakt? En dat is zo makkelijk met Joomla... ;).

KooTjoo

Citaat van: Oscar op 17-11-2016  00:24 uAi, geen backup gemaakt? En dat is zo makkelijk met Joomla... ;).
Backup van een Joomla 1.5 website is inderdaad simpel maar niet zo zinvol. Een "schone" versie terugzetten is niet de oplossing, je bent zo weer de pineut. Opwaarderen naar Joomla 3 is de enige oplossing en dat is ook niet zo ingewikkeld.

Oscar

Citaat van: KooTjoo op 17-11-2016  08:09 uBackup van een Joomla 1.5 website is inderdaad simpel maar niet zo zinvol.

Natuurlijk wel. Je website werkt weer... En daarna inderdaad ff updaten. ;)

seed7

Voor een passieve site gewoon een passieve site generator gebruiken, d'r zijn er 'honderden' en op je site staat alleen maar simpele HTML. Weinig 'hakbaars' aan. KISS.

Ingo

KooTjoo

Citaat van: Oscar op 17-11-2016  11:38 uNatuurlijk wel. Je website werkt weer... En daarna inderdaad ff updaten. ;)
De site kan wel een jaar geleden al gehackt zijn maar de hack kan nu pas geactiveerd zijn. Dus een backup lost echt niet zo veel op. Handmatig opschonen is dan net zo makkelijk en dan zo snel mogelijk opwaarderen of inderdaad site generator gebruiken.

Maran van Brakel

Tijd om dit topic weer even open te trekken!

Ik probeer het programma ook te downloaden, maar de website is (op het moment) foetsie.
Als iemand zo vriendelijk zou willen zijn om een WeTransfer of zo te doen of misschien een andere download link weet?

Dan drink ik er eentje in jouw naam  :biersmile:

Bill W. Polo

Goedenavond,

Ik gebruik BrouwHulp ook met veel plezier, maar nu heb ik een andere laptop en wil ik het programma daar op gebruiken.
Dus naar de site van Adri Otte, maar helaas............dit was wat ik tegen kwam :



Is de site "for recontruction" of is er iets anders?

Weet iemand daar antwoord op?

Met groet

Wim

flo


seed7

1. Wayback Machine: https://web.archive.org/web/*/wittepaard.roodetoren.nl/ (niet gekeken of de download werkt)
2. Iemand Adrie een e-mail gestuurd?

Ingo

Albertus

Bericht gestuurd naar Adrie.

Bert

Mark GA

Ik heb het .exe bestand hier nog. Is daar behoefte aan? Kan het op mijn storageruimte zetten ter download...

Maran van Brakel

Citaat van: seed7 op 24-06-2018  20:55 u1. Wayback Machine: https://web.archive.org/web/*/wittepaard.roodetoren.nl/ (niet gekeken of de download werkt)
2. Iemand Adrie een e-mail gestuurd?

Ingo

Die werkt helaas niet.
Mark, als jij hem ergens online wil zetten dan wordt dat zeer geapprecieerd :)

Bill W. Polo

Citaat van: Mark GA op 24-06-2018  21:06 uIk heb het .exe bestand hier nog. Is daar behoefte aan? Kan het op mijn storageruimte zetten ter download...

Ja, graag. Als ik het gedownload heb gaat het in de kluis, aan een ketting met een dubbel slot.

flo

Citaat van: Mark GA op 24-06-2018  21:06 uIk heb het .exe bestand hier nog. Is daar behoefte aan? Kan het op mijn storageruimte zetten ter download...

graag!

Mark GA

Edit: link verwijderd

Hier staan 2 mappen: BrouwHulp en Brouwplanner
Brouwplanner is een Excelsheet die hetzelfde doet als BrouwHulp maar dan wat versimpeld.
De 7-7-2017 versie is de meest recente.
Ik gebruik zelf BrouwHulp omdat deze overzichtelijker is, maar mensen met een Mac kunnen Brouwplanner gebruiken.

Laat even weten of de link werkt svp...

flo

Citaat van: Mark GA op 24-06-2018  22:06 uhttps://cargawar.stackstorage.com/s/rE0TFjPEdZwizuM

Hier staan 2 mappen: BrouwHulp en Brouwplanner
Brouwplanner is een Excelsheet die hetzelfde doet als BrouwHulp maar dan wat versimpeld.
De 7-7-2017 versie is de meest recente.
Ik gebruik zelf BrouwHulp omdat deze overzichtelijker is, maar mensen met een Mac kunnen Brouwplanner gebruiken.

Laat even weten of de link werkt svp...

Tnx, de link werkt!

Maran van Brakel

Citaat van: Mark GA op 24-06-2018  22:06 uhttps://cargawar.stackstorage.com/s/rE0TFjPEdZwizuM

Hier staan 2 mappen: BrouwHulp en Brouwplanner
Brouwplanner is een Excelsheet die hetzelfde doet als BrouwHulp maar dan wat versimpeld.
De 7-7-2017 versie is de meest recente.
Ik gebruik zelf BrouwHulp omdat deze overzichtelijker is, maar mensen met een Mac kunnen Brouwplanner gebruiken.

Laat even weten of de link werkt svp...

SUPER!!  :proost:

Mark GA

Citaat van: Maran van Brakel op 24-06-2018  22:10 uSUPER!!  :proost:


Citaat van: flo op 24-06-2018  22:09 uTnx, de link werkt!
Mooi! Succes ermee.
Zorg bij BrouwHulp ervoor dat je zo veel mogelijk gegevens invult. Hoe meer je er in stopt hoe meer je er uit krijgt...

Bill W. Polo

Mark, bedankt. Een pak van mijn hart, ik was net helemaal gewend aan BrouwHulp. Niet dat BrouwVisie slecht is, integendeel maar ik ben gewend aan BrouwHulp. :proost:

Mark GA

Citaat van: Bill W. Polo op 24-06-2018  22:38 uMark, bedankt. Een pak van mijn hart, ik was net helemaal gewend aan BrouwHulp. Niet dat BrouwVisie slecht is, integendeel maar ik ben gewend aan BrouwHulp. :proost:

Alstu! Ik laat deze map ook gewoon online staan, als download-alternatief. Als er een update plaatsvindt moet de maker maar even een seintje geven, dan pas ik het aan.
Alle hulde gaat natuurlijk naar o.a. Adrie voor deze onmisbare software. Dus ook van mij een hartelijk Dankjewel!  :groots:
Wie Brouwplanner heeft gemaakt weet ik niet maar dat heb ik via een link op het Vlaams forum.


Herman

Brouwplanner is van forumlid Ronnie. Ik zou even met hem kortsluiten t.a.v. zijn sheet, dat is wel zo netjes.

Mark GA

Citaat van: Herman op 25-06-2018  21:17 uBrouwplanner is van forumlid Ronnie. Ik zou even met hem kortsluiten t.a.v. zijn sheet, dat is wel zo netjes.
Wat moet ik kortsluiten? En wat ter attentie van zijn sheet?
Als Ronnie niet wilt dat ik zijn sheet downloadbaar zet hoor ik dat graag.
Bij deze een dank aan hem trouwens, voor dit mooie alternatief.

Herman

Als iemand veel werk heeft gestoken in een sheet, is het wel zo netjes even te vragen of het ok is als je zijn sheet op internet zet. Niet omgekeerd in de zin dat hij moet zeggen dat het niet mag. Dat is wat ik bedoel.  Ik vind het mooi van je alternatief, maar het is wel zo netjes om even e.e.a. met de makers kort te sluiten, dus een pb aan A3 is ook wel zo netjes, wellicht krijg je zelfs dan een nieuwere versie (ben niet erg up to date wat dat betreft).

Mark GA

Ik zette dat document niet zomaar online. Dat document stáát al online.
Net als BrouwHulp.
Ik heb Ronnie een Pm gestuurd, al zie ik niet in waaróm dat zou moeten. Je maakt dit groter dan het is.
Wat Adrie betreft: die heb ik lang geleden al eens een pm gestuurd maar die reageert niet.
En dan nog: die dingen staan al online. Mits zijn site het nog doet want zo te zien konden mensen het bestand niet meer vinden.
Nogmaals: maak dit niet groter dan het is.
Ik stel deze bestanden -die voor iedereen toegankelijk zijn- beschikbaar als alternatieve download. Om medebrouwers te helpen. In de geest van de makers dus.

Herman

Ik maak het niet groter, hoezo? Ik vraag alleen of je het even kort sluit met de eigenaar. Dat heb je gedaan, dan is het toch klaar? Als iets op internet staat, wil het nog niet zeggen dat er geen copyrights op rusten. Ik houd bijv. niet van citaten zonder bronvermelding. Ere wie ere toekomt etc. Verder niks.

Mark GA

Weet je wat? Ik zit niet op dit soort discussies te wachten. Ik wilde mensen helpen.
Ik haal de link wel weg. Einde discussie.

Edit: lekker dan, in de quotes staat de link nog.
Nou, doe je ding, beheerder.
Ik zal de delen-optie op de server uitzetten.

Herman

Citaat van: Mark GA op 25-06-2018  23:51 uWeet je wat? Ik zit niet op dit soort discussies te wachten. Ik wilde mensen helpen.
Ik haal de link wel weg. Einde discussie.
Dat vraag ik niet van je, volgens mij heb je de makers een bericht gestuurd. Dan is het toch klaar? Je hebt wel een beetje een kort lontje, of mag ik dat ook niet zeggen?


Met het initiatief is niks mis, uitvoering kan anders. Is gerepareerd. Klaar?

Mark GA

Citaat van: Herman op 25-06-2018  23:54 uDat vraag ik niet van je, volgens mij heb je de makers een bericht gestuurd. Dan is het toch klaar? Je hebt wel een beetje een kort lontje, of mag ik dat ook niet zeggen?
Je mag alles zeggen. Geen kort lontje hier. Wel zeer verbaasd dat er drama gemaakt wordt en termen als copyright gebezigd worden.
Teleurgesteld ook.
Maar nogmaals: einde discussie.
De link is onbruikbaar nu.
Haal mijn posts maar helemaal weg, om verwarring te voorkomen.
Jammer dit.

Herman

Het zal wel aan mij liggen, maar ik begrijp echt geen sikkepit van jouw reactie.

Mark GA


hansHalberstadt

Ik denk dat dit even een noodsituatie is omdat Adrie zijn site gehacked is en mensen wel droog komen te zitten zonder programma op die manier waar ze ook niet om hebben gevraagd. Laten we dus er even het beste van maken totdat Adrie zelf de zaak weer onder controle heeft. Het initiatief van Mark GA lijkt mij in deze situatie een mooie noodoplossing tot de site van Adrie weer in de lucht is. Dat zal Adrie toch wel begrijpen?

Herman

Citaat van: hansHalberstadt op 26-06-2018  00:18 uHet initiatief van Mark GA lijkt mij in deze situatie een mooie noodoplossing tot de site van Adrie weer in de lucht is. Dat zal Adrie toch wel begrijpen?
Zeker, prima initiatief. Ik denk ook dat er geen bezwaar is, het is nu ook gevraagd ten slotte.

hansHalberstadt

Ja, maar Mark GA is nu zoals het lijkt een beetje pissed off vanwege de gevraagde formaliteiten tijdens een noodoplossing en heeft zijn downloadlink ingetrokken. Dus hoe kunnen we dat gevoel bij hem wegnemen. Je kunt natuurlijk vragen of iemand anders een tijdelijke dowmloadlink kan aanmaken, maar dan zou ik me helemaal pissed off voelen als ik mark GA was denk ik.

Koen S

Citaat van: hansHalberstadt op 26-06-2018  00:18 uIk denk dat dit even een noodsituatie is omdat Adrie zijn site gehacked is en mensen wel droog komen te zitten zonder programma op die manier waar ze ook niet om hebben gevraagd. Laten we dus er even het beste van maken totdat Adrie zelf de zaak weer onder controle heeft. Het initiatief van Mark GA lijkt mij in deze situatie een mooie noodoplossing tot de site van Adrie weer in de lucht is. Dat zal Adrie toch wel begrijpen?
Site werkt weer hoor.

Bill_W_Polo

Zowel de site van de Rode Toren is geheel vernieuwd, als de site van het Witte Paard. Twee hele mooie sites, maar nu zit het programma achter een wachtwoord op een deel van de site alleen bereikbaar voor leden van de Rode Toren. Ik zou net wat data downloaden om BrouwHulp mee te vullen, maar misschien reageer ik te vlot.

hansHalberstadt

Citaat van: Bill_W_Polo op 26-06-2018  18:32 unu zit het programma achter een wachtwoord op een deel van de site alleen bereikbaar voor leden van de rode toren.
Misschien is de site nog niet helemaal op de juiste werking gechecked. Of hebben ze ledentekort? ;)
Neem aan dat het wel goed komt.


Mark GA


Even voor de goede orde: Ronnie zag er geen enkel probleem in. Tot zover de onnodige drama.

Bill_W_Polo

Nou, ik was dus veel te ongedurig, maar het is dus goed gekomen. En mooi geworden!
Complimenten voor de bouwer(s). :proost: :proost:

jonnyb

Geachte hobbybrouwers, ik ben ook op zoek naar het BrouwHulp programma, ik kan maar geen werkende download link vinden, allemaal links die verwijzen naar een oude pagina, die of niet meer bestaat, of de link is oud en werkt niet meer.
ik zou graag het programma gaan gebruiken, maar ik kan het werkelijk nergens vinden. is er iemand die mij kan helpen? dat zou fantastisch zijn..

Een werkende link, of een reactie op mijn mail zou fantastisch zijn.

Neetje

Citaat van: stiaanke op 26-06-2018  19:27 uBrouwHulp
http://wittepaard.roodetoren.nl/index.php/BrouwHulp


Volgens mij staat halfweg deze pagina een werkende link

droopy

Even verder kijken dan je neus lang is  :P

http://wittepaard.roodetoren.nl/index.php/BrouwHulp

Halverwege de beschrijving van het programma staat een hoofdstuk download met werkende links. Dus niet de banner bovenaan de pagina.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.