Polsinelli

Gestart door de zwaegers, 14-11-2016 12:03 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

de zwaegers

Na  enige tijd op plastic vaten te hebben vergist, zijn we nu van plan om dit op rvs te gaan doen.
Nu is onze keuze gevallen op de 200 litervaten van Polsinelli.
Wie heeft er ervaring met de vergistingsvaten van Polisinelli?
Ik hoor graag van jullie.

de brouwzwaegers

Erik Z

Ik heb recentelijk iemand zien brouwen met dit setje en ik was onder de indruk van de kwaliteit. Dat 75 liter vat zag er goed uit.

https://www.polsinelli.it/en/beer-brewing-system-easy-50-P1352.htm

Franske

Wij, Brouwerij de Gieterij in Aarle-Rixtel, hebben de 300 liter ketels en vergistingsvaten van Polsinelli en zijn hier zeer tevreden over

William

Citaat van: Franske op 14-11-2016  17:59 uWij, Brouwerij de Gieterij in Aarle-Rixtel, hebben de 300 liter ketels en vergistingsvaten van Polsinelli en zijn hier zeer tevreden over

Die moet ik binnenkort maar eens van dichtbij bekijken!

ronny.dirkzwager

Heb al heel wat spullen gekocht bij Polsinelli, zeer tevreden[emoji106] en correcte levering.

Franske

Citaat van: William op 14-11-2016  19:45 uDie moet ik binnenkort maar eens van dichtbij bekijken!
Dat vinden wij leuk.

Neetje

Citaat van: William op 14-11-2016  19:45 uDie moet ik binnenkort maar eens van dichtbij bekijken!

Citaat van: Franske op 14-11-2016  22:26 uDat vinden wij leuk

Met MTG groepje?

JanWillem

Ook hier prima ervaringen. Waar naar zijn geld. Uiteraard bevalt de cct van SS brewtech beter of de Chinese variant, maar die zijn ook wel wat duurder.

Nicos

Ik heb over het algemeen ook goede ervaringen met de producten van Polsinelli, helaas met het vergistingsvat van 200 liter niet. Ik krijg hem met geen mogelijkheid luchtdicht, meerdere malen contact hierover gehad met Polsineli maar ook met hun tips en aanwijzingen geen verandering.

de zwaegers

Bedankt voor de feedback ,brouwcollegas,
over het algemeen goede berichten.
We gaan er twee bestellen ,en jullie horen van ons.

Johnny Stardust

Citaat van: Nicos op 15-11-2016  08:47 uIk heb over het algemeen ook goede ervaringen met de producten van Polsinelli, helaas met het vergistingsvat van 200 liter niet. Ik krijg hem met geen mogelijkheid luchtdicht, meerdere malen contact hierover gehad met Polsineli maar ook met hun tips en aanwijzingen geen verandering.

Wat zijn de tips die jij gekregen hebt om het vat luchtdicht te krijgen? Ik heb namelijk ook 1 vat wat maar niet dicht wil...

Nicos

Citaat van: Johnny Stardust op 20-11-2016  18:58 uWat zijn de tips die jij gekregen hebt om het vat luchtdicht te krijgen? Ik heb namelijk ook 1 vat wat maar niet dicht wil...

Volgens Polsinelli moest ik de ijzeren plaatjes aan de rand iets omhoog buigen met een tang, dit hielp helaas ook niet. Uiteindelijk heb ik met spanbanden de deksel zo strak op de tank kunnen krijgen dat het luchtdicht was maar dat was elke keer zo veel werk dat ik tegenwoordig de tank niet meer gebruik.

Emile

Ik weet dat ik op een oude thread reageer, maar ik heb soortgelijke ervaringen als hier vermeld (en een oplossing).

Het begon vorige maand met een bestelling van een 100 L gistvat bij Polsinelli. Daarna redelijk lang geen reactie, zelf contact opgenomen en uiteindelijk is het gistvat verstuurd. Gezien het Coronavirus, kan ik er nog niet zoveel van zeggen. Ze hadden alleen wat beter kunnen communiceren wanneer het nu verstuurd zou worden.

Het gistvat kwam van de week binnen: goed verpakt, verpakking was onbeschadigd, maar gistvat had een aantal deuken op 1 plek. Verder kende het deksel een verbuiging bij de rand. De deuken er maar redelijk uitgeslagen en ook de verbuiging bij de rand is nu flink minder. Het kraantje lekte als een gek, maar na 3 slagen teflon en een siliconen afdichtring gekocht te hebben, was ook dat opgelost. En met een extra ring ertussen kon ik nu ook het kraantje mooi omlaag plaatsen. Nu verwachtte ik geen Duitse kwaliteit, maar al met al dit is toch ook wel weer een beetje droevig.

Gisteren 80 L Blond erin gedaan, wat direct opviel was dat het waterslot geen beweging gaf. Terwijl er wel een flinke vergisting bezig was. Ik heb uiteindelijk bij de knop een stukje van een siliconenslang eronder gedaan, zodat ook dit luchtdicht was. Maar pas nadat ik 4 lijmtangen toegevoegd had op het deksel, ging het waterslot pas pruttelen zoals het hoorde. Het gistvat met de siliconen ring is dus zeker niet luchtdicht met de bestaande 4 klemmen.

Citaat van: Nicos op 21-11-2016  11:05 uUiteindelijk heb ik met spanbanden de deksel zo strak op de tank kunnen krijgen dat het luchtdicht was
De spanbanden van Nicos leken mij niets, maar hierdoor kwam ik wel op het idee om die lijmtangen te gaan gebruiken. Dus bij deze alsnog bedankt Nicos!

Je krijgt dus voor relatief weinig geld een RVS gistvat en met wat geknutsel maak je er ook nog een bruikbaar  vat van. Dan de hamvraag: ga ik ook een tweede RVS vat bij Polsinelli kopen? Ik ben er nog niet over uit, maar voor dit geld is er eigenlijk geen alternatief. Het past in mijn klimaatkast en alle andere opties (Brewtech) hebben niet deze grootte en zijn vele malen duurder. Zijn er hier nog meer die vergelijkbare ervaringen hebben met Polsinelli?


Goei Spul

Een tijd geleden ook een Polsinelli 75 liter gistvat gekocht.
Verpakking was in orde, alleen bij mij zaten er ook deuken in het gistvat. Na contact met Polsinelli heb ik de deuken eruit geslagen en 15 euro terug gekregen.
Het gistvat sluit wel goed af en werkt uitstekend!

Goei Spul

Jeroen76

Via Marktplaats een 75 liter gistvat gekocht en deze was puntgaaf, geen deuken en sluit perfect af. De siliconen ring wel goed plaatsen en de deksel goed op de ring passen en dan alles goed vastdraaien. Staat nu in de vergistingskast vanaf 5 mei met een witbier en het waterslot is nog actief.

Ben dus dik tevreden. Klein minpuntje is de bodem, deze is erg dun en bij het tillen met vloeistof buigt deze bol naar buiten, waterslot dus even er af halen en een stopje in het gat anders zuigt hij je waterslot leeg.  ;)

Foto is van eerder dit jaar, bodemplaat is inmiddels vervangen voor een RVS plaat van 6 mm.



Gr. Jeroen

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.