Fermentor app

Gestart door ZwartGoud, 12-11-2016 17:16 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ZwartGoud

Ik gebruik nu al een tijdje de app Fermentor op mijn telefoon.
Deze app stelt je in staat om verschillende fermentatieprojecten bij te houden.

De app is niet speciaal voor bier gemaakt, maar je kunt er eenvoudig nieuwe templates in maken voor je bier. Zo kun je hoofd- na- en hergisting invoeren, en zelf weten hoe lang deze duren. Ook kun je bijvoorbeeld een rijpingsfase erbij zetten voor zware bieren.

Ik heb nu een handig overzicht met al mijn bieren die nog in ontwikkeling zijn. En als er een fase wordt afgesloten krijg je een melding!
Handig.
 :proost:

Oscar

 :weetniet: :weetniet: :weetniet: Is het een soort van wekker of zo ? Die app doet verder niets toch? Hij kan die vergisting niet meten of in de gaten houden...

Ik zie het nut niet helemaal... :weetniet:

ZwartGoud

Citaat van: Oscar op 12-11-2016  18:41 u:weetniet: :weetniet: :weetniet: Is het een soort van wekker of zo ? Die app doet verder niets toch? Hij kan die vergisting niet meten of in de gaten houden...

Ik zie het nut niet helemaal... :weetniet:

Het is een soort wekker ja.

Als je af en toe brouwt is het misschien wat overbodig. Maar als je een hoop bieren tegelijkertijd vergist, of ook bieren met hout laat rijpen kan het handig zijn om een mooi overzicht te hebben.

Jacques

Citaat van: ZwartGoud op 12-11-2016  17:16 uZo kun je hoofd- na- en hergisting invoeren, en zelf weten hoe lang deze duren.

Eugh, de gist bepaalt hoelang de hoofd-, na- en hergisting duurt. Dat doe je als brouwer niet, laat staan een app...

Voor het bijhouden van vergistingen zijn er al diverse apps

Sander van Dijk

Citaat van: Jacques op 12-11-2016  23:25 uEugh, de gist bepaalt hoelang de hoofd-, na- en hergisting duurt. Dat doe je als brouwer niet, laat staan een app...

Voor het bijhouden van vergistingen zijn er al diverse apps
Nee, dat is duidelijk. Maar je hebt van te voren wel een idee in je hoofd over hoe lang je verwacht dat het gaat duren. En als je zoals JJ veel vergistingen tegelijk hebt lopen, kan het handig zijn als je een reminder krijgt als je bijvoorbeeld nog suiker of koudhop moet toevoegen.

Uiteraard ga je niet rücksichtslos bottelen als de app aangeeft dat de vergisting voorbij is [emoji1]

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.