Advertentie Brouwland

Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Hop herkennen aan hopbellen en blad  (gelezen 1468 keer)

Offline Slaghopper

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Hop herkennen aan hopbellen en blad
« Gepost op: 09-11-2016 13:30 u »
Hallo tijdens mijn middagpauze loop ik altijd een rondje in het bos en kwam hier een hop tegen. En later nog eens en nog eens.
Ik denk laat ik wat plukken. Ik werk overigens in Rheine dat ligt vlak bij Hopsten toepasselijke naam.
Weet iemand welk hop soort dit is.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Alfred Brouwer

• Vol lid
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Hop herkennen aan hopbellen en blad
« Reactie #1 Gepost op: 09-11-2016 14:26 u »
Erg leuk om te zien, deze foto, ben benieuwd naar andere reacties, mij doet het denken aan de vroegste vermeldingen van hopsoorten die ik ken, zoals deze uit 1735:

Citaat
‘the people who cultivate them, reckon three different Varieties; as first, The long and square Garlick Hop, the long White Hop, and the Oval Hop’

http://witteklavervier.nl/nl/historie/bronnen/171-hoppe-hop-humulus-lupulus

Tags: