Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Recept voor Zundert 10 en Zundert 8?  (gelezen 1384 keer)

Offline Eric111

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: 00
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Recept voor Zundert 10 en Zundert 8?
« Gepost op: 16-11-2018 21:52 u »
Hoi beste brouwbroeders,

Ik zoek recepten voor Zundert 10 en Zundert 8, beiden erg lekkere biertjes!  :nut:
Ben al aan het zoeken geweest maar kan er niets over vinden...  :weetniet:

Is er al iemand die heeft geprobeerd om deze bieren te klonen en zo ja wil je de recepten delen?
Zou top zijn!

Groeten, Eric

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline CeesM

• Super lid
  • Land: nl
  • Niet mouwen, lekker brouwen.

Offline ppuk

• Vol lid
  • Lekker!
Re: Recept voor Zundert 10 en Zundert 8?
« Reactie #2 Gepost op: 08-12-2018 12:52 u »
Ben ook erg benieuwd, ik vind het ook een heel erg lekker bier. Online is er op verschillende fora erg weining over te vinden. Dus eerst maar eens de IBU's, EBC's en gebruikte gist en hoppen zien uit te vogelen.

Op naar de supermarkt!

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Re: Recept voor Zundert 10 en Zundert 8?
« Reactie #3 Gepost op: 08-12-2018 23:32 u »
Ben ook erg benieuwd, ik vind het ook een heel erg lekker bier. Online is er op verschillende fora erg weining over te vinden. Dus eerst maar eens de IBU's, EBC's en gebruikte gist en hoppen zien uit te vogelen.

Op naar de supermarkt!

Zit nu aan de Zundert 10. In het bier zit duidelijk kruiden. Het etiket geeft dit ook aan maar niet wordt uit de doeken gedaan welke kruiden. Ik herken anijs en ik meen ook wat koriander te proeven samen met nog een kruidig smaakje dat ik nu niet kan benoemen.

Verder valt mij het hoge gehalte aan esters op in combinatie met relatief weinig restsuikers.
De kleur is donker terwijl je weinig donkere mouten proeft. Mogelijk zijn er donkere kandijsuikers gebruikt. Veel koolzuur...

Tags: