Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Warmtebron klimaatkast  (gelezen 18678 keer)

Offline Maran

• Junior lid
  • **
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Warmtebron klimaatkast
« Reactie #100 Gepost op: 30-03-2018 08:29 u »
Wij gebruiken kuikentjes verwarmingsplaten... Is weer eens wat anders :D

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline SanderH

• t Wort Wat!
  • Senior lid
  • Brouwen met de HERMS of de RIMS?
« Reactie #101 Gepost op: 30-03-2018 09:10 u »
80 kilo er in en uit tillen mag in ieder geval niet van de arbo  ;D

Die arbodienst heeft bij mij thuis niets te vertellen. Alleen tijdens werktijd mag ik max 18 kg tillen ;)

Offline vanbierkel

• Eerste berichten geplaatst
  • *
« Reactie #102 Gepost op: 29-09-2018 08:52 u »
Goedemorgen, iemand ervaring met deze warmtelamp+ventilator? Lijkt een alles-in-1 oplossing voor warmtebron plus temperatuurverderling.

https://s.click.aliexpress.com/e/cWrVuDlO

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #103 Gepost op: 29-09-2018 09:44 u »
Goedemorgen, iemand ervaring met deze warmtelamp+ventilator? Lijkt een alles-in-1 oplossing voor warmtebron plus temperatuurverderling.

https://s.click.aliexpress.com/e/cWrVuDlO
Geen ervaring, maar het ding is wel 300 Watt en chinees dus geen Europese regelgeving van toepassing mbt veiligheid. Ik zou niet graag 's morgens een keer gaan kijken en zien dat de binnenkant van de gistingskast is uitgefikt. Het kan goed gaan, maar al dat Chinese spul is qua veiligheid een gok. Ik heb zelf vanuit het werk te maken met adaptertjes voor telefoons en je ziet soms dat dat Chinese spul niet eens de netisolatie eisen kan waarborgen (maw: je komt onder spanning te staan met die dingen als je je telefoon aanraakt in 1 op de 1000-10000 gevallen) het blijft dus een risico. Ik zou zelf iets anders nemen.

Offline Richard3

• Vol lid
  • Kunnen wij het brouwen?? Nou en of !!

Offline vanbierkel

• Eerste berichten geplaatst
  • *
« Reactie #105 Gepost op: 29-09-2018 13:13 u »
Geen ervaring, maar het ding is wel 300 Watt en chinees dus geen Europese regelgeving van toepassing mbt veiligheid. Ik zou niet graag 's morgens een keer gaan kijken en zien dat de binnenkant van de gistingskast is uitgefikt. Het kan goed gaan, maar al dat Chinese spul is qua veiligheid een gok. Ik heb zelf vanuit het werk te maken met adaptertjes voor telefoons en je ziet soms dat dat Chinese spul niet eens de netisolatie eisen kan waarborgen (maw: je komt onder spanning te staan met die dingen als je je telefoon aanraakt in 1 op de 1000-10000 gevallen) het blijft dus een risico. Ik zou zelf iets anders nemen.

Bedankt voor je bericht, Hans. Haha, ik denk dat ik ook maar passeer. Zonde als de gisting ineens op 580 graden plaatsvindt.. 😁 denk dat ik voor de keramische lamp ga die Richard heeft gepost. Cheers, Kevin

Offline Kokkebil

• Super lid
  • Land: 00
  • Hou van water,mits het langs de brouwer is geweest
« Reactie #106 Gepost op: 12-11-2018 10:45 u »
Ik gebruik een ouderwetse  IR ( infrarood) lamp, die werd (wordt) gebruikt om pijnlijke spieren mee te bestralen.
Werkt geweldig, weet alleen niet of die dingen nog te koop zijn.

Offline Richard3

• Vol lid
« Reactie #107 Gepost op: 17-01-2020 18:04 u »
Meestal met dit soort kabels blijft er 1/5 deel onverwarmd

Ik heb van de week en verwarming + fan van alieexpress gekocht, kwam de link een keer op dit forum tegen en toen een keer opgeslagen. Kan nu niet meer vinden waar ik het tegenkwam. Komt in een kast van 160x60x60. Iemand er ervaring mee?

https://www.aliexpress.com/item/Free-Shipping-High-Performance-Salable-Product-Industrial-Fan-Heater-100W-Space-saving-Fan-Heater-HVL031-100W/32506185240.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.4Tp92l

Hoe bevalt deze?
En is het een beetje kwaliteit?

Offline beermenke

• Super lid
  • Brouwerij De Sjravelaer
« Reactie #108 Gepost op: 17-01-2020 18:27 u »
Ik gebruik een ouderwetse  IR ( infrarood) lamp, die werd (wordt) gebruikt om pijnlijke spieren mee te bestralen.
Werkt geweldig, weet alleen niet of die dingen nog te koop zijn.

Geregeld te koop in kringloopwinkels. Paar centen

Offline Martijn0172

• Super lid
  • Brouwschuur de Vissenkom
« Reactie #109 Gepost op: 17-01-2020 18:38 u »
Hoe bevalt deze?
En is het een beetje kwaliteit?

Op dit moment gebruik ik deze niet meer, maar het is m.i. perfect om de gistkast te verwarmen. Ik had een koelkast van 150 cm hoog mt een 50 L vat. Deze hield ie perfect op temperatuur.

Offline Richard3

• Vol lid
« Reactie #110 Gepost op: 17-01-2020 20:45 u »
En waarom gebruik je die niet meer? Wat gebruik je nu?

Ik heb ook een hoge koelkast, kan mooi de fastferment in, of andere cylindrische gistvaten die ik in de collectie heb.
Ik heb eerst een gloeilamp gebruikt, maar vanwege het licht ben ik overgestapt op een keramische lamp. Die werd te heet zodat de fitting smolt. Fitting vervangen voor een emaille en een ventilator erbij geplaatst. Helaas de ventilator ook gesmolten.
Toen met spoed een ventilator kachel gekocht, helaas is die 1000 Watt, een beetje overkill en schiet door.

Dus ben nu op zoek naar een goede optie, en vanwege de ventilator komt er een goede luchtcirculatie in de kast.

Online Sjoerd

• Senior lid
« Reactie #111 Gepost op: 17-01-2020 21:10 u »
De 60 Watt buisverwarming van Braumarkt werkt perfect.

Offline Martijn0172

• Super lid
  • Brouwschuur de Vissenkom
« Reactie #112 Gepost op: 17-01-2020 22:54 u »
En waarom gebruik je die niet meer? Wat gebruik je nu?

Ik heb geen klimaatkast meer maar een CCT die direct verwarmd of gekoeld wordt

Offline middelaersch

• Super lid
  • En ik preuf, 't smakt, heb ik zelf gemakt!
« Reactie #113 Gepost op: 17-01-2020 22:55 u »
De 60 Watt buisverwarming van Braumarkt werkt perfect.

Precies, zo'n ding heb ik ook.

1000 Watt is heel veel te veel. In een ander draadje wordt gesproken over zo'n stopcontact kacheltje van 300 of 400 Watt, is ook veel te veel.
Tussen 25 en 60 Watt in een koelkast werkt goed.

Offline Ztefan

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #114 Gepost op: 18-01-2020 10:51 u »
Ik heb drie van deze: https://nl.aliexpress.com/item/1695830401.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4de1rxCs in serie. Kostte destijds 6 dollar per stuk en werkt perfect. Op een houten plaat met voldoende afstand aan de onderkant en twee kleine ventilatoren voor luchtcirculatie. Ik wil hem nog aanpassen dat de warmte-elementen het niet doen als de ventilatoren het niet doen en er een warmtezekering tussen zetten van 50 graden C, maar voorlopig werkt dit ook prima.