Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: EXP 2016 - Bierkit verrijking  (gelezen 1116 keer)

Offline Blitzer

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
EXP 2016 - Bierkit verrijking
« Gepost op: 26-10-2016 14:32 u »
Hallo,

Mijn experiment gaat worden het verrijken van een bierkit met eigen hop.
in het voorjaar heb ik een hopplant geplant en deze een maand geleden of zo geoogst, de hopbellen liggen nu in de vriezer te wachten tot er gebrouwen gaat worden.

De 0fase is nu in het vat dus ik moet eerst wachten tot deze helemaal klaar is. Hiermee val ik buiten de experiment tijd maar ik wilde het idee toch delen.
Na het proeven van de 0fase en de bepaling hoe bitter mijn eigen hop is gaat de volgende batch het vat in (mits 0fase goed smaakt) met de toevoeging van de hop.

Misschien dat iemand anders die al een 0fase bierkit heeft dit wel nog binnen de tijd voor elkaar krijgt.

Groet,

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline seed7

• Beheerder
  • Super lid
  • Land: nl
    • Moaneschien
Re: EXP 2016 - Bierkit verrijking
« Reactie #1 Gepost op: 26-10-2016 15:56 u »
Geen idee wat voor gist er bij je kit zit of welk SG je kit heeft. Over het algemeen is Windsor een snelle gist en kun je daarmee in 2-3 weken een bier op tafel zetten SG ~1045 op z'n snelst met de juiste middelen in 11 dagen (niet proberen hoor)

Ingo

Offline Blitzer

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: EXP 2016 - Bierkit verrijking
« Reactie #2 Gepost op: 26-10-2016 18:11 u »
Safale K-97 zit er bij.

Die is over 6/7 weken te drinken als het goed is ;)

Tags: exp2016