Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Alweer een nieuw lid! Milan (Even voorstellen)  (gelezen 1394 keer)

Offline Trunks9000

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Alweer een nieuw lid! Milan (Even voorstellen)
« Gepost op: 26-10-2016 11:09 u »
Hallo allemaal!

Na het lezen van enkele artikels op de site en me te verdiepen in de kunst van het brouwen, besloot ik dat het zou bijdragen om actief te worden op dit forum. Tijd om mezelf kort voor te stellen dus.

Mijn naam is Milan, en ben 22 jaar oud. Ik studeer in Gent en zou volgend jaar afstuderen. Vorig jaar behaalde ik mijn master als industrieel ingenieur Biochemie, vandaar ook mijn interesse in het brouwen. Ik volgde onder andere het vak brouwerijtechnologie, wat bijgedragen heeft aan het vormen van mijn interesse. Nu volg ik nog een MaNaMa in de bedrijfseconomie.

Ik ben gemotiveerd om zoveel mogelijk te weten te komen over bier en brouwen, en alles dat zich er rond bevindt. Ik zou dan ook graag in het beroepsleven in deze sector terecht komen.

Samen met een goede vriend van me, zal ik proberen een eigen bier te brouwen. Deels als amusement, en deels om kennis op te doen. Ik plan alle artikelen onder Proost te lezen en zo stillaan een planning uit te werken. Ik hoop dat dit forum ook als hulpbron zal kunnen dienen op mijn pad.

Ik kijk ernaar uit jullie te leren kennen!

Milan

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline tdp

• Beheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • de kroezeboom bierbrouwerij
    • Kroezeboom Bierbrouwerij
Re: Alweer een nieuw lid! (Even voorstellen)
« Reactie #1 Gepost op: 26-10-2016 11:22 u »
Milan,

Welkom op het forum!

Online marc0871

• Senior lid
  • ik heb alleen een drankprobleem als de drank op is
« Reactie #2 Gepost op: 26-10-2016 12:26 u »
It's over 9000!! :o ;)

Welkom op het forum.

Offline Bram86

• Vol lid
« Reactie #3 Gepost op: 26-10-2016 12:28 u »
De dbz verwijzing was me nog niet eens opgevallen :p

Welkom!

Offline Trunks9000

• *
« Reactie #4 Gepost op: 26-10-2016 17:25 u »
Bedankt voor de verwelkoming guys!

Ik ga meteen vragen of jullie enkele tips voor me hebben, om relatief snel de benodigde kennis te verkrijgen voor zelf een bier te brouwen. Zoals, welke materialen/benodigdheden jullie zoal aanraden. Ik vraag me bijvoorbeeld af wat de meeste hobbybrouwers gebruiken om hun mout schroten, om in te maischen en als filter. Ik probeer me nog wat wegwijs te maken ondertussen :D.

Offline Eric v B

• Super lid
  • Et hätt noch emmer joot jejange.
« Reactie #5 Gepost op: 26-10-2016 18:09 u »
Thanks voor de verwelkoming guys!

Ik ga meteen vragen of jullie enkele tips voor me hebben, om relatief snel de benodigde kennis te verkrijgen voor zelf een bier te brouwen. Zoals, welke materialen/benodigdheden jullie zoal aanraden. Ik vraag me bijvoorbeeld af wat de meeste hobbybrouwers gebruiken om hun mout schroten, om in te maischen en als filter. Ik probeer me nog wat wegwijs te maken ondertussen :D.
Check this: https://www.bol.com/nl/p/verander-water-in-bier/9200000009984192/?Referrer=ADVNLGOO002008G-FZ76CKR7TEO54-145814685055

Offline Bram86

• Vol lid
« Reactie #6 Gepost op: 26-10-2016 18:13 u »
En voor schroten zou ik investeren in een walsenmolen. Je hebt ze vanaf 100 euro ongeveer.

Offline Trunks9000

• *
« Reactie #7 Gepost op: 27-10-2016 11:44 u »
Check this: https://www.bol.com/nl/p/verander-water-in-bier/9200000009984192/?Referrer=ADVNLGOO002008G-FZ76CKR7TEO54-145814685055

Super! Ik zal deze meteen bestellen ;).

En voor schroten zou ik investeren in een walsenmolen. Je hebt ze vanaf 100 euro ongeveer.

Waarom prefereer je een walsenmolen over een schrootmolen? Raad je aan om je mout kort te laten weken in water om te conditioneren als je een walsenmolen gebruikt?

Ik denk dat ik nu wel een tijdje aan de slag kan met studiemateriaal. I'll be back :)

Offline joenedu

• Senior lid
  • In hops we trust
« Reactie #8 Gepost op: 27-10-2016 11:55 u »
Ik ben ook bezig in het boek, het is echt een eye-opener. Succes!

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #9 Gepost op: 27-10-2016 22:29 u »
Waarom prefereer je een walsenmolen over een schrootmolen?

Een walsenmolen is ook een schrootmolen...
Ik denk dat bedoeld hebt te vragen waarom de voorkeur uitgaat voor een walsenmolen boven een schijvenmolen.

Het antwoord is dat een walsenmolen de moutkorrels meer plet dan maalt zoals een schijvenmolen doet. Je krijgt hierdoor een beter schrootsel dat minder problemen oplevert bij het filteren van het beslag/maisch.

Offline Trunks9000

• *
« Reactie #10 Gepost op: 28-10-2016 11:41 u »
Ik ben ook bezig in het boek, het is echt een eye-opener. Succes!

Goed om te horen  ;)

Een walsenmolen is ook een schrootmolen...
Ik denk dat bedoeld hebt te vragen waarom de voorkeur uitgaat voor een walsenmolen boven een schijvenmolen.

Het antwoord is dat een walsenmolen de moutkorrels meer plet dan maalt zoals een schijvenmolen doet. Je krijgt hierdoor een beter schrootsel dat minder problemen oplevert bij het filteren van het beslag/maisch.

Haha nee ik ben inderdaad nog in die mate een beginner dat ik dacht dat het verschillende dingen waren. Bedankt!

Tags: