De Drie Biermusketiers

Gestart door Horst, 07-11-2005 15:13 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Horst

Ik ben lid van de brouwclub het KWBG, het kennemer wijn en bier gilde in Heemskerk. Ik ben lid geworden in oktober 2002 samen met de KMCVN, de kleinste motor club van Nederland bestaand uit 3 man, 2 harley's en een yamaha. Ik rijd op dit moment geen motor maar een minibike. De installatie van het KWBG is een ketel van 150 liter. Nu wil ik nogal eens experimenteren met recepten, maar als je afhankelijk bent van de brouw installatie van de club gaat dit ten koste van de tijd. Daarbij duurt de brouw sessie met de installatie van de club toch al gauw een gehele dag. Daarom heb ik besloten om thuis een HERMS installatie te maken. Om sneller en met minder aantal liters meerdere recepten uit te proberen, die uiteindelijk op de brouwclub met 120 liter gebrouwen worden.

De drie Biermusketiers http://home.tiscali.nl/glenn
KMCVN http://home.wanadoo.nl/r.bierenbroodspot
KWBG http://bier.homelinux.com/

MO

Horst,
welkom op het forum. In het onderdeel apparatuur kun je vragen kwijt en is heel veel info te vinden over HERMS installaties. Ik ben er zelf ook een aan het bouwen, hij moet ergens eind dit jaar af zijn.

Adrie

Ha Horst,

Van harte welkom. Voor vragen over het maken van en het werken met een HERMS ben je hier aan het juiste adres. Ook voor brouwzaken trouwens   ;) .

Oscar

Hallo horst,

Zeer proffesionele website hoor die van de Biermusketiers...en dat stukje software...?? (bier recept berekeningen) ? Heb je dat zelf gemaakt...?? Hebben we hier weer een programerende brouwers in ons midden..??  Kijk dan even naar het onderwerp over brouwsoftware van Adrie...

Groeten en gezondheid
Oscar   :proost2:

Horst

Hallo Oscar,

Dat stukje software bier recept berekeningen heb ik inderdaad zelf gemaakt en wel met het programma Visualdialog script V4.0.
Ik ben geen programmeur, dit programma is in een zeer eenvoudig script taal geschreven (iedereen kan hier een stukje software mee schrijven, mits je de help file bestudeert ). De compiler zorgt ervoor dat er een executabel file van wordt gemaakt. Voor de uitstraling dat het een installatie pakket voor Windows wordt gebruik je weer een ander programma. Ik heb naar het Excel bestand van Adrie gekeken, en is zeer uitgebreid. Mijn doelstelling met dit programma was om zo eenvoudig en beknopt mogelijk voor de beginnende brouwer zijn recepten te ontwikkelen. Tevens was het voor mij een leerproces hoe om te gaan met programmeren, en wat voor een berekeningen er allemaal gedaan moesten worden om aan een recept te komen.

mvg
Horst
 :beersmiley:

NHY

Dag Horst,

Het berekeningsprogramma is prachtig even zo de site, maar tjonge tjonge wat een pracht clubhuis hebben jullie en je kunt wel zien dat er veel leden erg actief zijn daar kunnen wij jaloers op zijn bij ons gilde.

Groetjes,
Leo

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.