Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Grainfather  (gelezen 20275 keer)

Offline Rely

• Junior lid
  • **
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl geweldige informatiebron
Grainfather
« Gepost op: 25-10-2016 11:29 u »
Beste brouwers ik zag net dat vandaag de grainfather bij Brouwmarkt in de dagdeal zit met maar liefst 200. korting.

Dus overweeg je er een aan te schaffen kan dit een mooi moment zijn.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline KLucky_13

• Junior lid
  • **
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Grainfather
« Reactie #1 Gepost op: 25-10-2016 12:17 u »
Zou die korting te maken kunnen hebben met de aankomende upgrade van de controller? (PID controller waar een recept in te laden valt?)

Offline KooTjoo

• Vol lid
« Reactie #2 Gepost op: 25-10-2016 15:19 u »
Blij dat ik nog even gewacht heb met aanschaf van Bulldog Beerbrewer 25.

Nieuwe controller wordt ook los leverbaar.

Offline joenedu

• Senior lid
  • In hops we trust
« Reactie #3 Gepost op: 25-10-2016 16:13 u »
Blij dat ik nog even gewacht heb met aanschaf van Bulldog Beerbrewer 25.

Daar komt medio november toch ook een tweede versie van?
The V2 has some great new features including:
- graduated inner surface so that you an see how much wort is in there, and
- an adjustable sparge plate which spreads the recirculating wort over the grain bed, increasing efficiency.
http://www.homebrewwest.ie/the-bulldog-brewer-all-in-one-grain-brewing-system-v2-6551-p.asp

Offline koffie

• Super lid
  • Wat in het vat zit, verzuurt wel zeker!
« Reactie #4 Gepost op: 25-10-2016 17:58 u »
Daar komt medio november toch ook een tweede versie van?
The V2 has some great new features including:
- graduated inner surface so that you an see how much wort is in there, and
- an adjustable sparge plate which spreads the recirculating wort over the grain bed, increasing efficiency.
http://www.homebrewwest.ie/the-bulldog-brewer-all-in-one-grain-brewing-system-v2-6551-p.asp
Dit is toch niet de Grainfather, waar je nu naar linkt?

Offline Henkw

• Walchers Wijnmakers- en Bierbrouwers Gilde
  • Boven 10 berichten
  • *
  • Zonder brouwen geen drinken
« Reactie #5 Gepost op: 25-10-2016 18:44 u »

Offline volleybaltrainer

• Junior lid
  • **
« Reactie #6 Gepost op: 25-10-2016 18:49 u »
Ik heb al verschillende sites gezien (in Engeland) waar je een preorder kunt doen voor de nieuwe controlbox voor de Grainfather, maar nog niet in Nederland helaas.

Offline KooTjoo

• Vol lid
« Reactie #7 Gepost op: 25-10-2016 19:38 u »
Ja, ik had de pre-order opties ook al gezien. Wanneer de nieuwe box hier ook een dergelijk prijs krijgt (ongeveer 125,-). Dan heb je samen met dit aanbod van Brouwmarkt wel een heel compleet apparaat voor een prijs onder de normale Grainfather prijs.

Offline pluim

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #8 Gepost op: 25-10-2016 20:22 u »
Heeft iemand een link, want bij mij staat de dagdeel leeg en ik heb zeker interesse?

Offline joenedu

• Senior lid
  • In hops we trust
« Reactie #9 Gepost op: 25-10-2016 20:34 u »
De dagdeal lijkt inderdaad alweer afgelopen te zijn... :(

Offline KooTjoo

• Vol lid
« Reactie #10 Gepost op: 25-10-2016 20:43 u »
Ik denk dat ze op zijn binnen de dagdeal, toen ik er een kocht waren er nog maar 4.

Offline jacob

• Vol lid
  • Brouwerij Vader Jacob
« Reactie #11 Gepost op: 26-10-2016 22:12 u »
Toen ik het las heb ik er meteen een besteld, op dat moment waren er nog drie.
Bedankt voor de tip. :groots: :petje-af:

Offline KooTjoo

• Vol lid
« Reactie #12 Gepost op: 26-10-2016 22:26 u »
Nu nog hopen dat Brouwmarkt een beetje snel levert, dat wil niet echt lukken de laatste tijd. 5 dagen voor een artikel dat op voorraad is, is voor een webshop niet meer echt van deze tijd.

Offline Underdike

• Super lid
  • www.keut.beer
    • www.keut.beer
« Reactie #13 Gepost op: 26-10-2016 23:25 u »
Nu nog hopen dat Brouwmarkt een beetje snel levert, dat wil niet echt lukken de laatste tijd. 5 dagen voor een artikel dat op voorraad is, is voor een webshop niet meer echt van deze tijd.
Ik was er afgelopen week 2 keer, ze waren bezig met man en macht onder de stapel bestellingen uit te komen. Bierbrouwen liep als normaal zei 'ie, maar het is hoogseizoen op hun wijn-items...

Offline Sander van Dijk

• Super lid
  • Als je je glas op z'n kop houdt... is tie leeg!
« Reactie #14 Gepost op: 27-10-2016 08:19 u »
Ik was er afgelopen week 2 keer, ze waren bezig met man en macht onder de stapel bestellingen uit te komen. Bierbrouwen liep als normaal zei 'ie, maar het is hoogseizoen op hun wijn-items...

Dit is geloof ik elk jaar het geval rond deze tijd. Vind ik helemaal niet erg en ook heel begrijpelijk. Zou alleen handig zijn als ze (ik ontvang regelmatig een mailing van hen) even in een mailing aangeven: Let op! Bestel a.u.b. wat ruimer van te voren want het is erg druk. En even op de website vermelden dat de bestelling wat langer kan duren.

Dat zal voor hun wat gedoe kunnen schelen met gefrustreerde brouwers die hun spullen te laat krijgen voor de brouwdag :) Sowieso vind ik het handiger om wat ruimer te bestellen. Ik vul gewoon mijn voorraad af en toe aan (nu overigens niet, omdat ik in India zit) en dan grijp je nooit mis.

Offline KooTjoo

• Vol lid
« Reactie #15 Gepost op: 27-10-2016 09:10 u »
Ik vind het ook niet zo'n grote ramp hoor, alleen je bent een beetje verwend door andere webshops die het ongeacht drukte bijna altijd goed en snel doen. En het is ook een beetje zonde van hun omzet omdat ik om mij heen nogal eens hoor dat mensen uitwijken naar alternatieven wanneer zij hun spullen snel nodig hebben.

Offline RobW

• Vol lid
  • Land: 00
« Reactie #16 Gepost op: 27-10-2016 23:57 u »

En even op de website vermelden dat de bestelling wat langer kan duren.

Ik kwam er ook te laat achter maar het staat dus wel degelijk op de website, je moet alleen even weten waar je moet klikken en dat is dan weer niet zo handig. Hier dus: https://www.Brouwmarkt.nl/verzend-en-verpakkingskosten.html

Offline KooTjoo

• Vol lid
« Reactie #17 Gepost op: 28-10-2016 00:34 u »
Ik had het wel gelezen hoor en maak er ook geen probleem van maar vind het niet echt meer van deze tijd. Zeker niet voor producten die op voorraad zijn. Het kost je als webshop gewoon omzet en dat is jammer. 

Offline Bram86

• Vol lid
« Reactie #18 Gepost op: 28-10-2016 08:16 u »
Ik had het wel gelezen hoor en maak er ook geen probleem van maar vind het niet echt meer van deze tijd. Zeker niet voor producten die op voorraad zijn. Het kost je als webshop gewoon omzet en dat is jammer.

Maar Brouwmarkt moet je denk ik zien als fysieke winkel met webshop erbij. Met een team van 20 personen lijkt het me lastig om in piektijden de vraag aan te kunnen. En extra (tijdelijk) personeel is duur.

Offline KooTjoo

• Vol lid
« Reactie #19 Gepost op: 28-10-2016 08:25 u »
Maar Brouwmarkt moet je denk ik zien als fysieke winkel met webshop erbij. Met een team van 20 personen lijkt het me lastig om in piektijden de vraag aan te kunnen. En extra (tijdelijk) personeel is duur.

Ik ben benieuwd wat de verhouding webshop verkopen en fysieke verkopen is? Wanneer ik kijk naar de ordernummers en hier een beetje het aantal bestellingen aan afmeet denk ik niet dat het zomaar een webshop voor erbij is. Maar ja zoals gezegd geen probleem verder, ik wacht gewoon in spanning af.

Online henkie

• Vol lid
  • excuus voor eventuele interventie
« Reactie #20 Gepost op: 28-10-2016 19:36 u »
Die van mij is onderweg! :)

Offline KooTjoo

• Vol lid
« Reactie #21 Gepost op: 28-10-2016 19:38 u »
Yep, die van mij ook!

Offline volleybaltrainer

• Junior lid
  • **
« Reactie #22 Gepost op: 28-10-2016 19:48 u »
Daar gaan jullie een hoop plezier aan beleven. Pracht apparaat. Veel plezier alvast.

Offline pluim

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #23 Gepost op: 06-11-2016 09:49 u »
De Grainfather  zit weer in de dagdeal voor 595 euro, ik heb hem inmiddels besteld. Voor de personen die ook een Grainfather willen bestellen, hierbij de link https://www.Brouwmarkt.nl/grainfather-semi-automatische-brouwketel-rvs.html.

Offline Underdike

• Super lid
  • www.keut.beer
    • www.keut.beer
« Reactie #24 Gepost op: 06-11-2016 11:37 u »
Goeie deal 👍

Offline Mechels

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #25 Gepost op: 07-11-2016 12:49 u »
Hierbij de nederlanse info
Grainfather Connect Control Box!
We weten zeker dat je hebt gehoord een veel gepraat over een nieuwe regelkast voor enige tijd en we zijn eindelijk in een fase waarin we u er alles over vertellen.

We zijn druk bezig geweest aan het nieuwe Grainfather Connect Control Box met app-integratie, zodat uw Grainfather kan worden gecontroleerd door de Grainfather Connect app.

We willen ervoor zorgen dat u weet wat onze plannen zijn voor dit als we weten zeker dat je begint te zien en te horen over het online.

Lees de onderstaande informatie in geheel voordat u contact met ons op.
beta Launch
We worden eerst het verzenden van een kleine hoeveelheid van beta-eenheden, die we hebben eerst getest door mensen in Nieuw-Zeeland. Vanwege de ligging van ons hoofdkantoor en de uitvoerbaarheid van het uitvoeren van deze beta te lanceren, zijn wij niet in staat om dit buiten Nieuw-Zeeland uit te breiden.

De beta lancering zal gebeuren aan het einde van de maand / begin juni 2016. De betrokkenen nodig zal zijn om het apparaat te kopen en ons te helpen met het testen en feedback.

De schakelkasten zullen afzonderlijk verkrijgbaar zijn (voor degenen die willen upgraden) en zal worden opgenomen in Grainfathers worden verkocht in de winkels en online. Dit is naar schatting gebeuren rond oktober 2016. Wij zullen u op de hoogte van nieuws of veranderingen op die timing zoals we horen.

Wat gebeurt er als ik een Grainfather nu?
De Grainfathers die momenteel worden verkocht, zal compatibel zijn met deze nieuwe regelkast zijn. De prijs van de control box + wat je betaald voor uw Grainfather zal ongeveer dezelfde prijs als de Grainfathers dat later in het jaar zal worden verkocht met schakelkasten zijn. Dus eigenlijk als u nu bestelt en upgrade later - je hoeft niet te wachten om te brouwen en maken heerlijke bier in de tussentijd!

Features & Specs:

Besturingskast FaceComplete controle via verwarmingsvermogen met een aangepaste PID algoritme geeft nauwkeurigere temperatuurregeling en neemt de noodzaak voor het element Variation switch. Niet langer is het element gewoon aan of uit.
    Een Bluetooth-verbinding tussen uw toestel en de nieuwe regelkast kan het apparaat worden bediend vanaf uw apparaat, en geven u updates naar uw apparaat terwijl u toch volledige handmatige controle over het systeem zelf. Onze nieuwe auto modus maakt gebruik van deze Bluetooth-verbinding met de controle van de Grainfather te automatiseren, waardoor het brouwen van een briesje.
    Nieuwe eenvoudige gebruiksvriendelijk design - screen / knoppen.
    Waterbestendig gezicht (geen dekking meer).
    Past op alle Grainfathers momenteel op de markt (bijlage nokken kan worden verplaatst om aan te passen), en je kunt wisselen tussen Celsius en Fahrenheit zoals gewenst.

Wat moet ik nog weten?
Grainfather Connect, met het oog op het toestel te bedienen, in plaats van de bestaande - Er komt een geheel nieuwe app die je nodig hebt om te downloaden zijn. Dit zal beschikbaar zijn op hetzelfde moment als de schakelkasten. Deze zal beschikbaar zijn op Apple en Android-apparaten. De regelkast ook bruikbaar met of zonder app.
Google Translate voor bedrijven:Translator ToolkitWebsite Transla

Offline Munckerik

• Boven 10 berichten
  • *
  • www.bio-brouwmaat.nl
    • bio-brouwmaat.nl
« Reactie #26 Gepost op: 07-11-2016 18:38 u »
Nou ja Nederlands... :huilen:

Offline RobW

• Vol lid
  • Land: 00
« Reactie #27 Gepost op: 08-11-2016 01:14 u »
Nou ja Nederlands... :huilen:

Staat er toch onder: Google Translate

Offline Tuur

• Junior lid
  • **
« Reactie #28 Gepost op: 08-11-2016 18:40 u »
Ik was vanmorgen even bij Brouwmarkt en daar gevraagd wanneer de update van de controller beschikbaar is in Nederland. Deze aardige mensen hebben voor mij gebeld naar ik denk de importeur. Ze konden mij vertellen dat de nieuwe controller eind november begin december in Nederland te verwachten is

En nee, er kunnen (nog) geen pre orders geplaatst worden.
Anders had ik hem gelijk besteld.

Offline Munckerik

• Boven 10 berichten
  • *
  • www.bio-brouwmaat.nl
    • bio-brouwmaat.nl
« Reactie #29 Gepost op: 08-11-2016 19:35 u »
Ik heb een pre-order in UK geplaatst. Naar verwachting komt hij de eerste helft van november al.

Offline Munckerik

• Boven 10 berichten
  • *
  • www.bio-brouwmaat.nl
    • bio-brouwmaat.nl
« Reactie #30 Gepost op: 14-11-2016 17:27 u »
Vandaag ontvangen!

Offline Tuur

• Junior lid
  • **
« Reactie #31 Gepost op: 14-11-2016 18:48 u »
En en en? ???
Is het wat je ervan verwacht?

Offline Munckerik

• Boven 10 berichten
  • *
  • www.bio-brouwmaat.nl
    • bio-brouwmaat.nl
« Reactie #32 Gepost op: 14-11-2016 18:52 u »
Mijn eerste indruk is wat ik gehoopt en verwacht had.
Ziet er mooi uit en verbinding met iPhone en app gaat makkelijk. Kortom een zeer welkome uitbreiding.

Online bultje76

• Vol lid
  • GrainFather-er
« Reactie #33 Gepost op: 14-11-2016 20:04 u »
Van het weekend ook voor de eerste keer met de nieuwe controller gebrouwen. Werkt erg makkelijk, bereik viel me ook niet tegen.

Offline Martijn0172

• Super lid
« Reactie #34 Gepost op: 14-11-2016 20:29 u »
Begrijp ik het goed en is de app alleen via bluetooth te bereiken? Dit zou jammer zijn gezien ik het op zich interessant vind maar de ruimte die ik wil gaan gebruiken zit in een andere ruimte los van mijn huis.

Online bultje76

• Vol lid
  • GrainFather-er
« Reactie #35 Gepost op: 14-11-2016 20:31 u »
Ja, is alleen bluetooth. Maarrrr. Bij mij stond hij van het weekend in de schuur de borrelen, terwijl ik in de huiskamer zat. Gewoon nog contact, door een paar stenen muren.

Offline Munckerik

• Boven 10 berichten
  • *
  • www.bio-brouwmaat.nl
    • bio-brouwmaat.nl
« Reactie #36 Gepost op: 14-11-2016 20:31 u »
Koppeling connect control box is enkel via bluetooth.

Offline Martijn0172

• Super lid
« Reactie #37 Gepost op: 15-11-2016 09:17 u »
Ok, mocht ik het doorzetten dan zal mijn brouwruimte in mijn geissoleerde schuur plaats vinden. Deze is van hout, plastic en glaswol. 8 meter verder een glazen pui en daarachter mijn woonruimte, dat zou dus kunnen werken

Offline KLucky_13

• Junior lid
  • **
« Reactie #38 Gepost op: 15-11-2016 09:54 u »
Ik neem aan dat je niet per se moet verbonden zijn om nog steeds te timers te zien lopen? Ik kan het niet bevestigen maar het zou logisch zijn dat deze gewoon blijven verder lopen tot je terug in range bent?

Offline Munckerik

• Boven 10 berichten
  • *
  • www.bio-brouwmaat.nl
    • bio-brouwmaat.nl
« Reactie #39 Gepost op: 15-11-2016 11:18 u »
Ik heb net even getest. Het is in mijn huis, tuin en garage best moeilijk om "out of range" te komen. Ben ik "out of range" dan blijft de timer gewoon doorlopen.

Offline KLucky_13

• Junior lid
  • **
« Reactie #40 Gepost op: 15-11-2016 11:34 u »
Zie, geen probleem dus om even uit je brouwruimte te stappen en out of range te gaan :-) De controls blijven in de grainfather zitten, niet in je Smartphone, dus deze zal ook gewoon vrolijk blijven verder lopen. In jij krijgt nog altijd tijdig je waarschuwing als er actie van de gebruiker vereist is :-)

Offline chm

• Junior lid
  • **
« Reactie #41 Gepost op: 15-11-2016 11:35 u »
Is die nieuwe controler ondertussen los te koop?

Offline KLucky_13

• Junior lid
  • **
« Reactie #42 Gepost op: 15-11-2016 11:38 u »
Hier nog niet, Niels van Homebrewshop wist me te vertellen dat het wel nog deze maand moest gaan binnenkomen. Weet niet hoe het zit met andere verdelers.

Offline chm

• Junior lid
  • **
« Reactie #43 Gepost op: 15-11-2016 14:15 u »
Ik bestel ook bij onze Niels:)

Offline ForBeerLovers

• Boven 10 berichten
  • *
  • abdij bieren en whisky's , that's DAMN good
    • vdh-meat
« Reactie #44 Gepost op: 20-12-2016 21:47 u »
Weet er iemand of de nieuwe controler ook te gebruiken is in destillatie mode? Ik heb namelijk ook de allambic... Zou top zijn als ik ook hiermee kon destilleren...

Offline Herman

• Maischen doe je in een koelbox! (of in een grainfather)
  • Beheerder
  • Super lid
  • www.biergildegroningen.nl
    • Groningsch Bier- en wijnmakersgilde
« Reactie #45 Gepost op: 20-12-2016 21:55 u »
Waarom zou dat niet kunnen? In principe is de oude controle hier al geschikt voor, dus de nieuwe minimaal even goed lijkt me. Maar heb geen ervaring om met je te delen v.w.b. de stookhoed e/o controller.

Offline ForBeerLovers

• Boven 10 berichten
  • *
    • vdh-meat
« Reactie #46 Gepost op: 21-12-2016 16:57 u »
Omdat ik de app niet in kan zonder  connectie te maken, misschien is er iemand die de nieuwe controller heeft en daar dus een optie "destill" tussen heeft staan, kan er niets over vinden op internet.

Offline Loser

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #47 Gepost op: 21-12-2016 19:00 u »
Omdat ik de app niet in kan zonder  connectie te maken, misschien is er iemand die de nieuwe controller heeft en daar dus een optie "destill" tussen heeft staan, kan er niets over vinden op internet.

Dit staat niet in de app. Ofwel heb ik er al elke keer overgekeken.
Maar als je via de app werkt kan je wel gewoon manueel je temperatuur bij sturen.
Ik weet niet hoe je moet destilleren maar ofwel gebruik je zoals bij de vorige controller hem gewoon manueel?

Offline McMelloW

• Super lid
  • Huysbrouwerij 'Op Zuylen'
« Reactie #48 Gepost op: 22-12-2016 11:47 u »
Hier kan je de Instructions van de Connect Controller downloaden.

Offline AntonM

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #49 Gepost op: 22-12-2016 20:27 u »
De Grainfather Connect app is nu ook voor Android beschikbaar in de Play Store.

Offline McMelloW

• Super lid
  • Huysbrouwerij 'Op Zuylen'
« Reactie #50 Gepost op: 22-12-2016 20:52 u »
Hier kan je de vernieuwde Instructions downloaden voor de Grianfather in combinatie met de Alembic.  Zie pagina 3

Als je de Controller Connect Box in de Power Control Mode zet, kan je de power input regelen en zo de snelheid van verdampen / destilleren regelen. Dit kan met de oude controller niet.

Offline ForBeerLovers

• Boven 10 berichten
  • *
    • vdh-meat
« Reactie #51 Gepost op: 23-12-2016 16:06 u »
Bedankt!

Tags: