Hergisten op fles (mislukt)

Gestart door Lange Möpper, 23-10-2016 23:19 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ronnie

Citaat van: Jacques op 30-01-2017  22:01 uDat maakt voor het uitvlokken van de gist niet uit. Voor de keuze van het calciumzout laat ik mij vooral leiden door de smaak die ik wil hebben. Calciumchloride voor een zachter, rondere smaak. Calciumsulfaat voor een hardere bittere smaak. Voor het omhoog brengen van de pH bij donkere bieren gebruik ik calciumcarbonaat. Dat is smaakneutraal.

Ach OK, gaat dus niet veel uitmaken voor mij.
Wat de smaak invloed betreft: deed ik al, maar is zelden dat ik het nog zachter wil hebben.
De laatste jaren wordt vaak versneden met het poedelzachte Montille water van Delhaize.

Lange Möpper

Citaat van: hansHalberstadt op 30-01-2017  20:20 uipv roerwerk kun je ook elke paar uur even zwenken zodat je alle gist opwolkt van de bodem.

Heb vandaag een mijn eerste bier met verbeterd recept weer gebrouwen. Had 1335 gist van 12 oktober 2016. Hier een giststarter mee gemaakt.
Dacht eerst dat het niet zou werken, maar ging toch geweldig. Het waterslot begon veel eerder met snel brobbelen. Ondanks dat ik geen roerder heb is het met gewoon zwenken prima gelukt...

Dat ga ik vaker doen op deze manier! top!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.