Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Haagsch Hoppenbier  (gelezen 6843 keer)

Offline Gerb

• Super lid
  • Land: nl
  • Elk bier een experiment
    • http://huisbrouwerij-het-ferment.blogspot.nl/
Re: Haagsch Hoppenbier
« Reactie #25 Gepost op: 30-09-2005 10:49 u »
MO,

Ik weet nog niet of ik er ook ben, maar als ik kom dan heb ik een witte anjer in mijn haar. Ik zie jouw gezicht elke keer voor me als ik een bericht van je zie, dus dat komt wel goed.

Als ik kom, neem ik wel een stuk of 10 biertjes mee.

Gerben

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Gerb

• Super lid
« Reactie #26 Gepost op: 14-10-2005 16:04 u »
Heren,

Morgen ben ik toch van plan af te reizen naar Oss. Helaas gisteren bij het proeven van dit bier, bleek het te stikken van de diacetyl. Het bier was niet helder en belangrijker nog, niet lekker. Ik neem dit bier dus niet mee. Na de eerdere discussie had ik bijna gehoopt dat het bier een enorme grassmaak zou ontwikkelen, maar helaas, het is een andere, gore smaak geworden. Ik hoop dat het in de tijd nog bijtrekt. Ik neem wl mij Saison met Cascade hop mee (voor de liefhebbers).

Gerb

Offline Edgar

• Super lid
  • Land: be
« Reactie #27 Gepost op: 14-10-2005 16:09 u »
Ik neem dit bier dus niet mee. Na de eerdere discussie had ik bijna gehoopt dat het bier een enorme grassmaak zou ontwikkelen, maar helaas, het is een andere, gore smaak geworden.

Neem het dus wl mee! Altijd interessant om afwijkingen te proeven!

Offline MO

• Beheerder
  • Super lid
    • Muifelbrouwerij
« Reactie #28 Gepost op: 14-10-2005 16:12 u »
hoe lang zit hij op de fles? Diacetyl verdwijnt na een paar weken meestal wel.

Offline Gerb

• Super lid
« Reactie #29 Gepost op: 14-10-2005 16:39 u »
Ja dat weet ik. Het bier zit pas 2 weken op de fles dus je kunt nog niet spreken van een brouwfout of van mislukt bier. Ik geloof wel dat het goed gaat komen met dit bier.

Gerb

Offline Adrie

• Super lid
  • Wie zijn bier eert, kiest voor vloeibaar
    • Brouwerij Het Witte Paard
« Reactie #30 Gepost op: 14-10-2005 17:24 u »
Neem toch maar mee, altijd interessant om te proeven (een Saison met Cascade trouwens ook!!).

Offline Gerb

• Super lid
« Reactie #31 Gepost op: 02-02-2006 17:43 u »
Dit is alweer een verouderde thread maar ik zit dit bier nu te drinken en ik ben wel tot de conclusie gekomen dat de Rochefort gist echt geen goede gist is voor een blond. Veel te uitgesproken scherp, oplosmiddelachtig. Het doet zowat zeer aan mijn verhemelte.
Ik denk dat de smaak ook niet echt helemaal super is, omdat ik later in water hop heb gekookt en dat aan het bier toegevoegd. Het bier is daarna niet meer helder geworden. Volgende keer meteen de goede bitterheid maar, of de hop met wort koken.

Van een grasachtige smaak (helaas) niets geproefd!

Gerb

Tags: