Iemand ervaring met de Bulldog Beerbrewer 25

Gestart door KooTjoo, 30-09-2016 19:57 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mario72

Citaat van: joenedu op 06-01-2018  13:57 uIk tap altijd een paar liter af om het te filteren, zodat de dingen die er niet inhoren (en niet in het bazookafilter blijven hangen) in het bostel blijven hangen. Daarnaast is het makkelijk aftappen en SG meten. Het is niet nodig, maar wel handig.
Dat doe ik ook. Tijdens het spoelen af en toe een litertje uit de ketel en weer over de bostel uitgieten. Meten, proeven, ruiken en inderdaad ervoor zorgen dat er zo min mogelijk vervuiling in je gistingsvat komt.

Marcel_k

Citaat van: Peterrr op 30-11-2017  15:56 uJa inderdaad, en hij zit bij mij precies tussen de pootjes.
En voor het makkelijke schoonmaken, heb ik een camlock koppeling (Aliexpress  ;))

grt Peter
Heb ik nu ook. Ik heb 2x 1/2", op kraantje en op de filterheks. Goed idee van jullie!

joenedu

Citaat van: Marcel_k op 11-01-2018  15:09 uHeb ik nu ook. Ik heb 2x 1/2", op kraantje en op de filterheks. Goed idee van jullie!
Via Ali besteld? Ben wel benieuwd naar een linkje, zo'n filterheks lijkt me ideaal.

Marcel_k

Citaat van: joenedu op 11-01-2018  15:59 uVia Ali besteld? Ben wel benieuwd naar een linkje, zo'n filterheks lijkt me ideaal.
Njah, filterheks had ik al, maar lag in een hoekje te verstoffen. Dankzij die camlocks kan ik 'm nu weer gebruiken, want past nu op kraantje ipv bazookafilter
:-)

Of het écht gaat helpen... Dichtslibbende filters blijft altijd wel een issue, maar hopelijk wordt het (wat) minder.

joenedu

Citaat van: Marcel_k op 11-01-2018  16:28 uNjah, filterheks had ik al, maar lag in een hoekje te verstoffen. Dankzij die camlocks kan ik hem nu weer gebruiken, want past nu op kraantje ipv bazookafilter
:-)

Of het écht gaat helpen... Dichtslibbende filters blijft altijd wel een issue, maar hopelijk wordt het (wat) minder.

Bedankt voor je antwoord! Ik kijk wel of het de moeite waard is; ik ga nu gewoon met een lepel langs het bazookafilter en dan komt het ook wel goed, maar als het makkelijker en efficiënter kan is dat natuurlijk meegenomen.

Mario72

Citaat van: Marcel_k op 11-01-2018  16:28 uOf het écht gaat helpen... Dichtslibbende filters blijft altijd wel een issue, maar hopelijk wordt het (wat) minder.
Daarom heb ik filterheks er weer uit gehaald omdat deze ook dichtslibte. Tevens vond dat ik er teveel achterbleef in de ketel.
Nu zit er in de ketel een RVS bocht dat net boven de bodem stopt.

Peterrr

Precies als hier boven, zelfde verhaal.
Geen heks meer, maar het wort gaat door een nylon filterzak hup het vat in 👍
Grt Peter

joenedu

Citaat van: Mario72 op 11-01-2018  20:05 uNu zit er in de ketel een RVS bocht dat net boven de bodem stopt.

Hm dan is dat misschien een betere optie. Ik krijg met het bazooka-ding mijn ketel wel zo goed als leeg, de meegekomen prut zakt wel uit gedurende de vergisting. Maar zo'n bochtje is misschien nog idealer.

Peterrr


teckna

Dat ziet er al weer een stuk beter uit.
Wellicht hadden ze ook gelijk een tegenstroomkoeler kunnen maken.
De dikkere isolerende wand is een mooie toevoeging.
Heeft iemand hem al hier?

Paul

Davester

Is dit merk een beetje van de markt verdwenen of is het gewoon lastig vindbaar?

jpt

Citaat van: Davester op 13-04-2019  22:48 uIs dit merk een beetje van de markt verdwenen of is het gewoon lastig vindbaar?
Volgens mij heeft de Brouwmarkt alleen nog een kistje reserve onderdelen. Het is eigenlijk ook wel zo'n apparaat wat tijdelijk nieuw is en wat allang ingehaald werd door andere prijsvechters.  Zo hoort het misschien ook wel.

Jacques

Citaat van: jpt op 14-04-2019  00:35 u... Het is eigenlijk ook wel zo'n apparaat wat tijdelijk nieuw is en wat allang ingehaald werd door andere prijsvechters.  Zo hoort het misschien ook wel.

Tsja, brouwautomaten komen en gaan, maar bierbrouwen zal altijd bestaan.

Het klopt dat de ontwikkelingen van brouwautomaten heel hard gaan. Toch heb je geen automaat nodig om een goed bier te brouwen. Met een gewone pan gaat dat ook prima.
Een automaat is vooral gemak. Maar het kan ook een ergernis worden als hij stuk is. Goed dat de leverancier nog wat reserve-onderdelen heeft. Nu maar te hopen dat er daarvan nog voldoende zijn. Niet alle brouwautomaten worden even degelijk uitgevoerd.

jpt

Citaat van: Jacques op 14-04-2019  09:27 uTsja, brouwautomaten komen en gaan, maar bierbrouwen zal altijd bestaan.

Het klopt dat de ontwikkelingen van brouwautomaten heel hard gaan. Toch heb je geen automaat nodig om een goed bier te brouwen. Met een gewone pan gaat dat ook prima.
Een automaat is vooral gemak. Maar het kan ook een ergernis worden als hij stuk is. Goed dat de leverancier nog wat reserve-onderdelen heeft. Nu maar te hopen dat er daarvan nog voldoende zijn. Niet alle brouwautomaten worden even degelijk uitgevoerd.
Zo'n pompcirculatie maakt een en ander zeker wel wat makkelijker en minder plakkeriger. Met een pan kun je verder prima klooien, dat heeft zich inmiddels wel bewezen, ja.

Bij een prijsvechter weet je dat de onderdelen niet de beste zijn. Het pompje begeeft het het eerst. Bij mij wel. 
Met een beetje goed zoeken heb je een veel betere, type iwaki (mp-6r). 
Zolang het blijft werken, is het ok.

Een volgend systeem zal vast weer heel anders zijn. Met bijvoorbeeld een betere voeding, een maischprogramma, betere drukknopjes, degelijker materiaal ipv dit blik.


Scorpionrose

Citaat van: Davester op 13-04-2019  22:48 uIs dit merk een beetje van de markt verdwenen of is het gewoon lastig vindbaar?

Wordt verkocht onder de naam Klarstein.

CeesM

Citaat van: Scorpionrose op 14-04-2019  10:47 uWordt verkocht onder de naam Klarstein.
Uiterlijk lijkt het daar wel op, maar de Klarstein is enkelwandig.


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.