Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.
Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com
Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.
Zoals eerder gezegd heeft mijn (beginnende) brouwmaat er een besteld. Aangezien hij wat kracht mist in een hand is deze ketel een uitkomst. Minder handelingen en hij is volgens mij erg eenvoudig te reinigen. Nu nog een kleine takel voor de moutkorf. Hou jullie op de hoogte van de prestaties en werking van deze ketel.Jos
Op zich ben ik wel benieuwd of jullie hier al wat mee gebrouwen hebben en wat jullie bevindingen zijn
De eerste brouwdag zit in de pen. Recept (tripel karmeliet) is uitgezocht en de ingredienten zijn besteld. Zal weer een berichtje posten hoe het bevallen is.Jos
Hier een link van een kort filmpje van dit apparaat
Het is inderdaad gekletter maar niet meer als met al die andere apparaten toch?
Lijkt mij ook. Gewoon spoelen.Dat mag ook met andere systemen.Hoeft niet, mag wel.Beter van wel in mijn optiek.
Waarom zou het wort laten kletteren tijdens het maischen beter zijn. Het lijkt mij beter om in verband met oxidatie zuurstofinslag te voorkomen. Het effect zal misschien niet zo erg groot zijn maar alle kleine beetjes helpen.
Wat een gekletter, niks voor mij.
Ik had hem in de dagdeal bij Brouwmarkt besteld. Hij is gsiteren aangekomen. Ik dacht dat het om de versie 1 zou gaan (zonder sparge plate en zonder volumeaanduidingen in de ketelwand) maar het is wel degeliijk de versie 2 met alles erop en eraan . Heel complete set voor 375, en volgens mij het zelfde dan de BeerBrew 25 Combo pack van Brouwland waar je 740€ voor kwijt bent. (https://www.Brouwland.com/nl/onze-producten/bierbereiding/brouwapparatuur/elektrische-brouwketels/d/Brewferm-beer-brew-25-totaalpakket).Het zal nog wel een week of twee duren eer ik aan mijn volgende brouwsel begin, maar ik heb het toestel gisteren al eens bekeken. Ziet er heel keurig en goed gebouwd uit. Ik hou jullie op de hoogte als ik er mee aan de slag ga.Pol