Iemand ervaring met de Bulldog Beerbrewer 25

Gestart door KooTjoo, 30-09-2016 19:57 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

beermenke

Ik heb een binnenpan van een oude boilerketel
Sleufjes in de bodem
Even bij een verwarmingsinstallateur langsgegaan en in het oud ijzer even de juiste doorsnede uitzoeken

tdp

Heb destijds zelf een pan gekocht op Ebay, is volgens mij dezelfde als Menno aanbiedt. Onder maak je sleuven, of je boort gaten en plaatst er filtergaas bovenop. Je moet alleen even goed kijken of de diameter past.

joenedu

Citaat van: j.heesters3 op 03-10-2016  10:04 uZoals eerder gezegd heeft mijn (beginnende) brouwmaat er een besteld. Aangezien hij wat kracht mist in een hand is deze ketel een uitkomst. Minder handelingen  en hij is volgens mij erg eenvoudig te reinigen. Nu nog een kleine takel voor de moutkorf. Hou jullie op de hoogte van de prestaties en werking van deze ketel.

Jos

Op zich ben ik wel benieuwd of jullie hier al wat mee gebrouwen hebben en wat jullie bevindingen zijn :)

j.heesters3

Citaat van: joenedu op 24-10-2016  16:10 uOp zich ben ik wel benieuwd of jullie hier al wat mee gebrouwen hebben en wat jullie bevindingen zijn :)

De eerste brouwdag zit in de pen. Recept (tripel karmeliet) is uitgezocht en de ingredienten zijn besteld. Zal weer een berichtje posten hoe het bevallen is.

Jos

joenedu

Citaat van: j.heesters3 op 24-10-2016  16:22 uDe eerste brouwdag zit in de pen. Recept (tripel karmeliet) is uitgezocht en de ingredienten zijn besteld. Zal weer een berichtje posten hoe het bevallen is.

Jos

Top, succes  :D


Mario72

Ik kan niet wachten om ermee aan de slag te gaan. Zit nu ff 10.000 km verderop maar zodra ik terug ben gaat meteen de ketel aan. De bevindingen worden natuurlijk hier ook vermeld :biersmile:

dePol

Heb hem gisteren gekocht in de dagdeal voor 375 op Brouwmarkt.   Er komt inderdaad binnenkort wel een nieuwe versie van uit, met een sparge plate erbij.  Maar die kunnen we in de toekomst misschien nog apart bestellen.   Of een pizzabakplaat genre dit (https://cookinglife.be/pizzabakplaat-25/?gclid=CjwKEAjwy8bABRD5osXMovTHpmQSJACfZY0Fwp_63TF8D0_a_nuWfd9PnpJcLDQ0aSvy_QVlzcxKYxoC36Xw_wcB) op het graanbed leggen.

Ik denk dat ze die dagdeals aanbieden omdat ze hun stock kwijt willen wegens het aankomend nieuwe model.  Voor 375 is dit een mooie ketel, dus in het oog houden als je er een wil.

Pol

Hay

Hier een link van een kort filmpje van dit apparaat



Haagse Wouter

Citaat van: Hay op 27-10-2016  23:22 uHier een link van een kort filmpje van dit apparaat



Het ziet er heel mooi uit.

Oxhead


Hay

Het is inderdaad gekletter maar niet meer als met al die andere apparaten toch?

Hopmans

Wauw, wat een lekker overzichtelijk apparaat.
De pomp aan de buitenkant.



Hopmans

Citaat van: Hay op 28-10-2016  17:18 uHet is inderdaad gekletter maar niet meer als met al die andere apparaten toch?

Lijkt mij ook. Gewoon spoelen.
Dat mag ook met andere systemen.
Hoeft niet, mag wel.
Beter van wel in mijn optiek.


Oxhead

Citaat van: Hopmans op 28-10-2016  19:07 uLijkt mij ook. Gewoon spoelen.
Dat mag ook met andere systemen.
Hoeft niet, mag wel.
Beter van wel in mijn optiek.



Waarom zou het wort laten kletteren tijdens het maischen beter zijn.  :weetniet:
 Het lijkt mij beter om in verband met oxidatie zuurstofinslag te voorkomen.
Het effect zal misschien niet zo erg groot zijn maar alle kleine beetjes helpen.

Hopmans

Citaat van: Oxhead op 28-10-2016  19:50 uWaarom zou het wort laten kletteren tijdens het maischen beter zijn.  :weetniet:
 Het lijkt mij beter om in verband met oxidatie zuurstofinslag te voorkomen.
Het effect zal misschien niet zo erg groot zijn maar alle kleine beetjes helpen.

Oh, bedoel je dat. Nee, kletteren is natuurlijk niet goed.
Ik dacht dat je het over spoelen had bij dit specifieke apparaat.
Nee, rustig aan spoelen i.d.d.

 :biersmile:

Hopmans

Wacht, na beter lezen zie ik wat je bedoeld.
Ja, ik denk dat men er een slangetje aan moet maken.
Een kleine modificatie.


Oxhead

Inderdaad zoiets, het spoelwater toevoegen met kletteren maakt niet uit. :brouwen:

Jacques

Citaat van: Oxhead op 28-10-2016  15:05 uWat een gekletter, niks voor mij.

Als ik het goed gezien heb in het fiilmpje kun je moutkorf ook op een lager niveau vastzetten. Dat doe ik bij mijn Braumeister ook. Hierdoor zit de onderkant van de korf in de vloeistof en kun je ook langzamer spoelen.

Oxhead

Vooral de terugvoer naar het filterbed gasa in het filmpje met flink wat verval en gekletter, door een slang of pijp tot net onder het vloeistofniveau zal dit een hoop oxidatie schelen.

j.heesters3

Vraag me af of iemand een Nederlandse gebruiksaanwijzing heeft van de Beerbrew 25. Mijn brouwmaat heeft de ketel binnen maar er geen gebruiksaanwijzing bij gekregen. Inmiddels wel de Engelse maar hij is op zoek naar een Nederlandse versie. Wie kan ons helpen?


Jos

dePol

Ik had hem in de dagdeal bij Brouwmarkt besteld. Hij is gsiteren aangekomen.  Ik dacht dat het om de versie 1 zou gaan (zonder sparge plate en zonder volumeaanduidingen in de ketelwand) maar het is wel degeliijk de versie 2 met alles erop en eraan .  Heel complete set voor 375, en volgens mij het zelfde dan de BeerBrew 25 Combo pack van Brouwland waar je 740€ voor kwijt bent. (https://www.Brouwland.com/nl/onze-producten/bierbereiding/brouwapparatuur/elektrische-brouwketels/d/Brewferm-beer-brew-25-totaalpakket).

Het zal nog wel een week of twee duren eer ik aan mijn volgende brouwsel begin, maar ik heb het toestel gisteren al eens bekeken.  Ziet er heel keurig en goed gebouwd uit.  Ik hou jullie op de hoogte als ik er mee aan de slag ga.

Pol

 

joenedu

Tof! Had ik nu maar... ;)
Ik hou het in de gaten.

j.heesters3

Citaat van: dePol op 03-11-2016  11:41 uIk had hem in de dagdeal bij Brouwmarkt besteld. Hij is gsiteren aangekomen.  Ik dacht dat het om de versie 1 zou gaan (zonder sparge plate en zonder volumeaanduidingen in de ketelwand) maar het is wel degeliijk de versie 2 met alles erop en eraan .  Heel complete set voor 375, en volgens mij het zelfde dan de BeerBrew 25 Combo pack van Brouwland waar je 740€ voor kwijt bent. (https://www.Brouwland.com/nl/onze-producten/bierbereiding/brouwapparatuur/elektrische-brouwketels/d/Brewferm-beer-brew-25-totaalpakket).

Het zal nog wel een week of twee duren eer ik aan mijn volgende brouwsel begin, maar ik heb het toestel gisteren al eens bekeken.  Ziet er heel keurig en goed gebouwd uit.  Ik hou jullie op de hoogte als ik er mee aan de slag ga.

Pol
Succes met je ketel. Vraag is of je er een handleiding bij gekregen hebt? Mijn brouwmaat niet namelijk.

Jos

Hay

Maar misschien denk ik te simpel, maar die vriend van jou heeft dat ding toch ergens gekocht?
Waarom daar niet ff bellen van hee joh waar is mijn handleiding?


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.