Iemand ervaring met de Bulldog Beerbrewer 25

Gestart door KooTjoo, 30-09-2016 19:57 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KooTjoo

Ik keek vanovond even op de site van Brouwmarkt en zag deze aanbieding voorbijkomen. Ken iemand dit apparaat of heeft iemand er ervaring mee?

https://www.Brouwmarkt.nl/bulldog-beerbrewer-25-automatische-brouwketel.html

Oscar

Wellicht hetzelfde als al die andere 1-pans brouwinstallatie... Het principe wordt er niet anders van...

KooTjoo

Nee, maar gaat het alleen om het principe? Dan zou dit antwoord ook gelden voor alle auto's. Ze hebben allemaal 4 wielen en brengen je van A naar B toch...

freelive

Hallo

 Ik heb dezelfde (onder merk brewcrafter 25). Is een goede ketel en nette prijs
 geen reservewiel

 Gr Cees

Haagse Wouter

Citaat van: KooTjoo op 30-09-2016  20:52 uNee, maar gaat het alleen om het principe? Dan zou dit antwoord ook gelden voor alle auto's. Ze hebben allemaal 4 wielen en brengen je van A naar B toch...

Tegenwoordig is dat ook zo. Er zijn eigenlijk geen nieuwe auto´s meer die er zomaar mee ophouden :p. Tenminste van de gangbare merken. Er zal vast wel een gare Indiase maker zijn die prut maakt.

KooTjoo

Citaat van: freelive op 30-09-2016  21:29 uIk heb dezelfde (onder merk brewcrafter 25). Is een goede ketel en nette prijs geen reservewiel.

Bedankt Cees hier kan ik wat mee.

Oscar

Citaat van: KooTjoo op 30-09-2016  20:52 uDan zou dit antwoord ook gelden voor alle auto's. Ze hebben allemaal 4 wielen en brengen je van A naar B toch...

Klopt inderdaad, maar wat wil je? Goed bier brouwen toch? En wil je daar € 200,- voor uitgeven of € 2000,- beide kan, maar je bier wordt er niet beter van... ;) Of wil je de blits maken met je installatie?

Haagse Wouter

Citaat van: Oscar op 30-09-2016  22:03 uKlopt inderdaad, maar wat wil je? Goed bier brouwen toch? En wil je daar € 200,- voor uitgeven of € 2000,- beide kan, maar je bier wordt er niet beter van... ;) Of wil je de blits maken met je installatie?

Ligt er wel aan waar de problemen zitten in je bierbrouwen denk ik? Als je mega onhandig bent en zo dan kan ik me voorstellen dat een wat handigere installatie kan helpen.

KooTjoo

Citaat van: Oscar op 30-09-2016  22:03 uKlopt inderdaad, maar wat wil je? Goed bier brouwen toch? En wil je daar € 200,- voor uitgeven of € 2000,- beide kan, maar je bier wordt er niet beter van... ;) Of wil je de blits maken met je installatie?
Ja inderdaad, ik stel deze vraag alleen omdat ik de blits wil maken met een mooie glimmende installatie. Niet omdat ik op zoek ben naar info of ervaringen over gebruiksgemak, degelijkheid etc.

Ik ga deze installatie ook niet gebruiken hoor maar monteer er een mooie lampenkap op en zet hem in de huiskamer zodat de visite hem kan bewonderen.

freelive

  Ach alles is een keuze en die maak je voor jezelf kan niemand wat schelen of je een bulldog koopt of een grainfather als jij er maar een lekker biertje mee kan brouwen

Haagse Wouter

Citaat van: KooTjoo op 30-09-2016  22:09 uja inderdaad, ik stel deze vraag alleen omdat ik de blits wil maken met een mooie glimmende installatie. Niet omdat ik op zoek ben naar info of ervaringen over gebruiksgemak, degelijkheid etc.

Ik ga deze installatie ook niet gebruiken hoor maar monteer er een mooie lampenkap op en zet hem in de huiskamer zodat de visite hem kan bewonderen.

Als je wilt heb ik nog een oude vitrine liggen!

KooTjoo

Citaat van: Haagse Wouter op 30-09-2016  22:14 uAls je wilt heb ik nog een oude vitrine liggen!
Een staande of liggende? ;)

DavidR

Tsjonge, jonge, kan hier niet normaal gereageerd worden? Er wordt gewoon naar ervaringen/meer info gevraagd, en niet of het anders, duurder of goedkoper kan. Je bouwt een HERMS toch ook niet om alleen de blits mee te maken? Elke installatie heeft zijn voor- en nadelen, en kosten. Of de kosten opwegen tegen de voor- en nadelen kan ieder voor zich bepalen, mits je op de hoogte bent.

En ja, ik ben zelf ook geinteresseerd. Op dit moment nog BIAB op het gasfornuis, maar twijfel over Grainfather. Dit zou een mooi goedkoop alternatief kunnen zijn.

Ik heb alwel gezien dat er een nieuwe versie aankomt (http://www.homebrewwest.ie/bulldog-brewer-all-in-one-brewing-system-444-c.asp) met oa. maatverdeling en een sparge plate.

EvdBroek

Citaat van: DavidR op 01-10-2016  13:26 uTsjonge, jonge, kan hier niet normaal gereageerd worden? Er wordt gewoon naar ervaringen/meer info gevraagd, en niet of het anders, duurder of goedkoper kan.

Eens, dit soort reacties is forumvervuiling, daar heeft niemand wat aan.

jpt

Al die brouwmachines hebben een 304 legering. Ik vermoed dat je een losse pomp buiten het apparaat hebt staan. Het ziet er uit als grainfather, alleen beter geprijsd.  Ik denk dat je er wel een goede deal aan hebt, als je bijvoorbeeld klein behuisd bent en je precies de inhoud van een 20 L fust wilt kunnen brouwen.

Misschien komt er nog wel een goedkopere concurrent in de nabije toekomst.

Jacques

Citaat van: EvdBroek op 01-10-2016  13:44 uEens, dit soort reacties is forumvervuiling, daar heeft niemand wat aan.

Ben ik gedeeltelijk mee eens. Het is niet nodig om de draak te steken met een ander.

Neemt niet weg dat je met een Braumeister, Grainmaster, Beerbrewer of welke rims of herms dan ook geen beter bier brouwt. Het wordt alleen wat makkelijker. Met een pan met een hevelfilter brouw je de mooiste bieren is mijn ervaring. Voorwaarde is wel dat je de bostel spoelt, iets wat met de BIAB-methode niet dan wel niet in afdoende mate doet.

Hopmans

Citaat van: Jacques op 01-10-2016  20:36 uBIAB-methode.

Mmm, wat gemist denk ik.  ???

Eigen schuld Hopmans, moet je maar wat vaker op het forum zitten  ;)



Jacques

Citaat van: Hopmans op 01-10-2016  21:22 uMmm, wat gemist denk ik.  ???

Eigen schuld Hopmans, moet je maar wat vaker op het forum zitten  ;)

Persoonlijk vind ik niet dat je iets gemist hebt. De BIAB-methode is een brouwmethode waarbij gebrouwen wordt in een grote zak die in de brouwketel hangt. De methode is dankzij Australische hobbybrouwers weer in de belangstelling gekomen (vandaar de Engelstalige afkorting voor brewing in a bag). Maar het gaat eigenlijk om een aloude hobbybrouwmethode, die ik al heel wat jaren geleden achter mij heb gelaten.

Er is een voorziening nodig om te zorgen dat de zak boven de bodem blijft. Doe je dat niet dan is de kans op aanbranden of smelten van de zak groot.
Het idee is dat je na het maischen de zak omhoog haalt en het beslag gefilterd wordt door de mazen van het doek. Bij deze methode is spoelen niet gebruikelijk.

Het voordeel is dat het goedkoop is (buiten de aanschaf van een rekje voor op bodem van je pan en een takel...), je snel filtert, het wort niet afkoelt en je meteen kunt opwarmen voor het koken.
Nadeel is dat je snel sporen met wort hebt als je geen voorziening treft voor het uitlekken van de zak boven de ketel. Door het kletteren van het wort heb je meer oxidatie. Een ander nadeel is dat je niet spoelt. Hierdoor mis je wat in het karakter van je bier.

Bij Beerbrewer kun je wel spoelen en dat is een voordeel voor de kwaliteit van je bier.

Hopmans

OK dan.

Dat is i.d.d. de manier zoals ik dat bij de aller eerste keer zelf brouwen deed.
Pan met een filterzak erin. Laag rendement.
Ik had vrij snel een filterkuip gemaakt.




broeder Paulus

Bierbrouwen is ook een tijd in de pot roeren en filteren met hevelfilter, en dat vind ik het leuke aan deze hobby.
Zodat je toch een grote halve dag bezig bent. De all in one installaties nemen alles van je over wat is er dan nog leuk aan. Maar ieder zijn mening hierover.
Groetjes

Oscar

Citaat van: broeder Paulus op 02-10-2016  16:28 uDe all in one installaties nemen alles van je over wat is er dan nog leuk aan.

Geen idee. Mensen willen wel bier brouwen maar het mag geen tijd en moeite kosten denk ik... :P

KooTjoo

Citaat van: Oscar op 02-10-2016  18:40 uGeen idee. Mensen willen wel bier brouwen maar het mag geen tijd en moeite kosten denk ik... :P

Oscar, jij bent wel een ster in het denken voor andere mensen hè? Waarom iedere keer zulke 'zure' reacties/antwoorden op heel normale en legitieme vragen?

Eric v B

Citaat van: KooTjoo op 02-10-2016  18:54 uOscar, jij bent wel een ster in het denken voor andere mensen hè? Waarom iedere keer zulke 'zure' reacties/antwoorden op heel normale en legitieme vragen?
Een barista houdt ook niet van Senseo(?)   ;)

j.heesters3

Een kennis van mij (beginnend brouwer) heft er vandaag een besteld. Hij heeft niet zo veel ruimte en een installatie als deze , neemt niet zo veel plaats in. We gaan hem binnenkort uittesten en hou jullie op de hoogte.

Jos

Biertje1985

Al met al wel erg prettig geprijsd, ik vraag me af of de controller die erop zit ook goed-fijn-precies werkt.


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.