Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: Iemand ervaring met de Bulldog Beerbrewer 25  (gelezen 66202 keer)

Offline Mario72

• Vol lid
  • Land: nl
  • Thuisbrouwerij De Gouwe Knakker
Re: Iemand ervaring met de Bulldog Beerbrewer 25
« Reactie #350 Gepost op: 06-01-2018 19:05 u »
Ik tap altijd een paar liter af om het te filteren, zodat de dingen die er niet inhoren (en niet in het bazookafilter blijven hangen) in het bostel blijven hangen. Daarnaast is het makkelijk aftappen en SG meten. Het is niet nodig, maar wel handig.
Dat doe ik ook. Tijdens het spoelen af en toe een litertje uit de ketel en weer over de bostel uitgieten. Meten, proeven, ruiken en inderdaad ervoor zorgen dat er zo min mogelijk vervuiling in je gistingsvat komt.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Marcel_k

• Senior lid
  • brouwt met Bulldog Beerbrewer 25
    • Twitter
« Reactie #351 Gepost op: 11-01-2018 15:09 u »

Ja inderdaad, en hij zit bij mij precies tussen de pootjes.
En voor het makkelijke schoonmaken, heb ik een camlock koppeling (Aliexpress  ;))

grt Peter
Heb ik nu ook. Ik heb 2x 1/2", op kraantje en op de filterheks. Goed idee van jullie!

Offline joenedu

• Vol lid
  • In hops we trust
« Reactie #352 Gepost op: 11-01-2018 15:59 u »
Heb ik nu ook. Ik heb 2x 1/2", op kraantje en op de filterheks. Goed idee van jullie!
Via Ali besteld? Ben wel benieuwd naar een linkje, zo'n filterheks lijkt me ideaal.

Offline Marcel_k

• Senior lid
  • brouwt met Bulldog Beerbrewer 25
    • Twitter
« Reactie #353 Gepost op: 11-01-2018 16:28 u »
Via Ali besteld? Ben wel benieuwd naar een linkje, zo'n filterheks lijkt me ideaal.
Njah, filterheks had ik al, maar lag in een hoekje te verstoffen. Dankzij die camlocks kan ik 'm nu weer gebruiken, want past nu op kraantje ipv bazookafilter
:-)

Of het écht gaat helpen... Dichtslibbende filters blijft altijd wel een issue, maar hopelijk wordt het (wat) minder.

Offline joenedu

• Vol lid
  • In hops we trust
« Reactie #354 Gepost op: 11-01-2018 16:43 u »
Njah, filterheks had ik al, maar lag in een hoekje te verstoffen. Dankzij die camlocks kan ik hem nu weer gebruiken, want past nu op kraantje ipv bazookafilter
:-)

Of het écht gaat helpen... Dichtslibbende filters blijft altijd wel een issue, maar hopelijk wordt het (wat) minder.

Bedankt voor je antwoord! Ik kijk wel of het de moeite waard is; ik ga nu gewoon met een lepel langs het bazookafilter en dan komt het ook wel goed, maar als het makkelijker en efficiënter kan is dat natuurlijk meegenomen.

Offline Mario72

• Vol lid
  • Thuisbrouwerij De Gouwe Knakker
« Reactie #355 Gepost op: 11-01-2018 20:05 u »
Daarom heb ik filterheks er weer uit gehaald omdat deze ook dichtslibte. Tevens vond dat ik er teveel achterbleef in de ketel.
Nu zit er in de ketel een RVS bocht dat net boven de bodem stopt.

Offline Peterrr

• ABV De Bierkaai
  • Super lid
  • Cooling is an Art!
« Reactie #356 Gepost op: 11-01-2018 20:35 u »
Precies als hier boven, zelfde verhaal.
Geen heks meer, maar het wort gaat door een nylon filterzak hup het vat in 👍
Grt Peter

Offline joenedu

• Vol lid
  • In hops we trust
« Reactie #357 Gepost op: 12-01-2018 09:26 u »
Nu zit er in de ketel een RVS bocht dat net boven de bodem stopt.

Hm dan is dat misschien een betere optie. Ik krijg met het bazooka-ding mijn ketel wel zo goed als leeg, de meegekomen prut zakt wel uit gedurende de vergisting. Maar zo'n bochtje is misschien nog idealer.

Offline Peterrr

• ABV De Bierkaai
  • Super lid
  • Cooling is an Art!
« Reactie #358 Gepost op: 12-01-2018 09:57 u »
Er is weer een nieuw type, Bulldog  :biersmile: