Iemand ervaring met de Bulldog Beerbrewer 25

Gestart door KooTjoo, 30-09-2016 19:57 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

freelive

  Is te doen thermometer probe plaatsen 2x stekker c14
  Door de Grainfather wordt max 2000 W element gebruikt bij zwaarder element splitsen
  Ik maisch op 1800 W (Connect regelt vermogen) bij koken buiten de controller om 700 W bijschakelen
  dit effe controleren
  app loaden en aan de gang
 
 

Jacques

Citaat van: Hay op 24-01-2017  23:14 uIk doe nu een eenstapsmaisch en wil dat dan ook per se blijven doen.

Met elke 'automaat' kan dat. Maar waarom daar per se aan willen vasthouden? Waarom je beperken? Omdat je het niet anders gewend bent is volgens mij een slecht argument.

Hay


Jacques

Citaat van: Hay op 25-01-2017  21:52 uOmdat het niet nodig is.

Komt een beetje over als een auto met een versnellingsbak waarmee je alleen in de eerste versnelling rijdt. Je komt er mee vooruit maar als je doorschakelt gaat het toch een beetje sneller.
Even naar 73 ºC kan je rendement én je vergistingsgraad aanzienlijk verhogen. Bij 73 ºC worden er namelijk ook vergistbare suikers aangemaakt.

Hay

Dacht dat die discussie over maischstappen hier al vaak genoeg gevoerd is en dit topic gaat over de bulldog.
En die vergelijking van die auto kon ik in je blog al niet vatten.

Jacques

Citaat van: Hay op 25-01-2017  23:00 uDacht dat die discussie over maischstappen hier al vaak genoeg gevoerd is en dit topic gaat over de bulldog.
En die vergelijking van die auto kon ik in je blog al niet vatten.

De vergelijking wordt door mij gemaakt omdat je je wilt beperken terwijl dat niet nodig is. Met een Bulldog kun in allerlei versnellingen rijden. Dat maakt het rijden wat comfortabeler. Maar het is natuurlijk jouw goed recht om je te beperken.

tdp

Citaat van: Jacques op 25-01-2017  23:08 uDe vergelijking wordt door mij gemaakt omdat je je wilt beperken terwijl dat niet nodig is. Met een Bulldog kun in allerlei versnellingen rijden. Dat maakt het rijden wat comfortabeler. Maar het is natuurlijk jouw goed recht om je te beperken.

Als Hay alleen op een temperatuur wil maischen is dat toch prima? Hele volksstammen doen een eenstapsmaisch, ik zie het probleem niet? Wanneer Hay tevreden is met een eenstapsmaisch, dan is het voor hem toch geen beperking?

Jacques

Citaat van: tdp op 26-01-2017  09:43 uAls Hay alleen op een temperatuur wil maischen is dat toch prima? Hele volksstammen doen een eenstapsmaisch, ik zie het probleem niet? Wanneer Hay tevreden is met een eenstapsmaisch, dan is het voor hem toch geen beperking?

Natuurlijk mag Hay zelf uitmaken hoe hij wilt brouwen. Maar per se alleen eenstaps willen maischen is jezelf onnodig beperken. Waarom meerstaps uitsluiten? Dat wordt door nog meer (hobby)brouwers gedaan dan alleen eenstaps.

Om een andere vergelijking te maken een schilderij met 50 kleuren grijs kan stemmig of spannend zijn maar een schilderij met meer kleuren is vaak veel aantrekkelijker.

De Bulldog is niet de beperking in deze, het is de brouwer die zich zelf beperkt... Overigens worden vaak niet alle mogelijkheden van een apparaat gebruikt. Daar heb je normaal gesproken geen last van. Vaak gebruik je niet de mogelijkheden omdat je ze niet kent. Als je ze eenmaal de mogelijkheden geleerd hebt ontdek je meestal dat ze toch wel handig zijn.

Mthijs

Hi,

Ik zag zojuist dat hij bij Brouwmarkt nu in de aanbieding is voor 349,-
Dus mocht iemand hem willen aanschaffen: nu doen!

Thanatosti

Bij een Ierse brouwshop (http://www.homebrewwest.ie/bulldog-brewer-new-pump-power-supply-free-for-v1-and-v2-purchasers-6819-p.asp) krijg je nu een nieuwe voeding voor de pomp van V1 en V2, omdat de meegeleverde niet krachtig genoeg is/schijnt te zijn. Hebben jullie hier al last van gehad, dat de pomp vastslaat?
Ik heb er pas 1 keer mee gebrouwen dus kan er nog niet zo veel van zeggen maar mocht ik er last mee krijgen dan ga ik toch maar eens bij Brouwland informeren of zij ook zo'n nieuwe voeding kunnen regelen

ArneSmits

Zo, zondag ophalen en de 12e de eerste brouwdag met deze ketel. Ben benieuwd! Heeft iemand eigenlijk al een goede instelling voor BrouwHulp voor deze gevonden?

Marcel_k

Citaat van: Thanatosti op 01-02-2017  20:45 ukrijg je nu een nieuwe voeding voor de pomp van V1 en V2, omdat de meegeleverde niet krachtig genoeg is/schijnt te zijn. Hebben jullie hier al last van gehad, dat de pomp vastslaat?
3x mee gebrouwen tot volle tevredenheid. ik heb (gelukkig) geen problemen whatsoever.

Mario72

Citaat van: Thanatosti op 01-02-2017  20:45 uHebben jullie hier al last van gehad, dat de pomp vastslaat?
Ik heb nu 4 batches met deze ketel gebrouwen en ik ben nog steeds tevreden met deze ketel. Ondanks het verschil in ingestelde temperatuur en daadwerkelijk gemeten temperatuur is hier goed mee te werken. Qua pomp heb ik ook geen problemen. Nog geen vastlopers of andere ongein. Het enige wat ik nog wil doen is de ketel aan de buitenkant isoleren.

joenedu

Ik heb zaterdag voor de 2e keer met deze ketel gebrouwen. Bij de voorbereidingen in de ochtend bleek tot mijn schrik het pompje niets meer te doen. Daarop heb ik het pompje uit elkaar geschroefd, wat zitten 'pielen' en vervolgens werkte het pompje weer. Gelukkig maar. Helaas bleef het pompje tijdens de laatste maischstap 'hangen', hij sloeg vast en kreeg het wort niet meer rond. We hebben hem een beetje handmatig moeten helpen, er tegenaan tikken, friemelen, gelukkig gebeurde dat niet eerder in de maisch. Het blijft wel een zwak stukje van de Bulldog Brewer...
Maar voor de rest bevalt de ketel prima! Een plezier om er mee te brouwen.

chm

Kan je die pomp niet vervangen door een beter model?

joenedu

Citaat van: chm op 07-02-2017  10:35 uKan je die pomp niet vervangen door een beter model?


Zit er inderdaad wel aan te denken. Ik spoel hem nu goed schoon, even de volgende brouwsessie afwachten.

Ventus

Heb deze ketel ook aangeschaft in november.
Inmiddels 7 verschillende brouwsels gemaakt en over het algemeen heel tevreden.
Pompje blijft inderdaad soms een beetje haken, dit schijnt aan de voeding te liggen en niet aan het pompje.
Op het moment dat de pomp niet aanslaat tijdens het maischen werkt het ook om de slang lager te houden en het wort op te vangen in een schone emmer oid, de pomp slaat dan meestal snel aan door het hevelmoment. het wort kan je dan vanuit de emmer weer rustig bovenin de ketel terug gieten.
Wat me wel opvalt is dat de rendementen erg uiteenlopen. Des te meer kilo's er in de stort zitten, hoe hoger lijkt het wel.
Met een batch van 25 liter haal ik 75-80% en bij een batch van 10 liter met grofweg hetzelfde maischschema misschien 65-70%.
Iemand anders hier ook last van?

Thanatosti

Citaat van: Ventus op 07-02-2017  11:39 uHeb deze ketel ook aangeschaft in november.
Inmiddels 7 verschillende brouwsels gemaakt en over het algemeen heel tevreden.
Pompje blijft inderdaad soms een beetje haken, dit schijnt aan de voeding te liggen en niet aan het pompje.
Op het moment dat de pomp niet aanslaat tijdens het maischen werkt het ook om de slang lager te houden en het wort op te vangen in een schone emmer oid, de pomp slaat dan meestal snel aan door het hevelmoment. het wort kan je dan vanuit de emmer weer rustig bovenin de ketel terug gieten.


vandaar ook mijn opmerking: Bij een Ierse brouwshop (http://www.homebrewwest.ie/bulldog-brewer-new-pump-power-supply-free-for-v1-and-v2-purchasers-6819-p.asp) krijg je nu een nieuwe voeding voor de pomp van V1 en V2, omdat de meegeleverde niet krachtig genoeg is/schijnt te zijn.

ik ga eens even kijken of er niet goedkoop een nieuwe voeding aan te schaffen is

joenedu

Citaat van: Thanatosti op 07-02-2017  11:57 uvandaar ook mijn opmerking: Bij een Ierse brouwshop (http://www.homebrewwest.ie/bulldog-brewer-new-pump-power-supply-free-for-v1-and-v2-purchasers-6819-p.asp) krijg je nu een nieuwe voeding voor de pomp van V1 en V2, omdat de meegeleverde niet krachtig genoeg is/schijnt te zijn.

ik ga eens even kijken of er niet goedkoop een nieuwe voeding aan te schaffen is


Ik hou het in de gaten. Misschien eens navragen bij Brouwmarkt of dat in Nederland ook gaat gebeuren...

j.heesters3

Citaat van: Thanatosti op 07-02-2017  11:57 uvandaar ook mijn opmerking: Bij een Ierse brouwshop (http://www.homebrewwest.ie/bulldog-brewer-new-pump-power-supply-free-for-v1-and-v2-purchasers-6819-p.asp) krijg je nu een nieuwe voeding voor de pomp van V1 en V2, omdat de meegeleverde niet krachtig genoeg is/schijnt te zijn.

ik ga eens even kijken of er niet goedkoop een nieuwe voeding aan te schaffen is

Mijn brouwmaat heeft deze ketel ook aangeschaft om te gaan beginnen met brouwen. De eerste keer heb ik hem geholpen en alles ging goed . Goed bier geworden, wel wat verbeterpunten voor de 2e brouw maar je moet je ketel wel leren kennen.. Tweede brouw werkte de pomp ook niet meer. Hij heeftvhet opgelost door te roeren in de moutkorf. Pomp is door hem opgestuurd naar Brouwmarkt. Nu nog afwachten.

Jos

ArneSmits

Deze ketel ondertussen ook opgehaald. De temperatuur lijkt heel aardig te kloppen, en 10L water was zo aan de kook. Ik kan bij die van mij het vermogen ook per 100W instellen in plaats van 700/1800/2500W, zou dit de V3 dan al zijn?

Zondag brouwdag, ben benieuwd.

Thanatosti

Citaat van: ArneSmits op 07-02-2017  19:50 uDeze ketel ondertussen ook opgehaald. De temperatuur lijkt heel aardig te kloppen, en 10L water was zo aan de kook. Ik kan bij die van mij het vermogen ook per 100W instellen in plaats van 700/1800/2500W, zou dit de V3 dan al zijn?

Zondag brouwdag, ben benieuwd.

Dat lijkt inderdaad de V3 te zijn ja. Kun je eens kijken wat voor voeding er bij de pomp zit?

ArneSmits


Thanatosti

Citaat van: ArneSmits op 08-02-2017  08:52 uDit zijn de specs:


Bedankt voor je moeite. Ik heb inderdaad een ander modelnummer: GM08-120050 met een output van 0,5 Ampere.

j.heesters3

Citaat van: Thanatosti op 08-02-2017  09:26 uBedankt voor je moeite. Ik heb inderdaad een ander modelnummer: GM08-120050 met een output van 0,5 Ampere.

Dat zou inderdaad veel verklaren. Dubel vermogen voor het motortje.

Jos


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.