Iemand ervaring met de Bulldog Beerbrewer 25

Gestart door KooTjoo, 30-09-2016 19:57 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wisdom

Dat ziet er inderdaad slim uit met die snelkoppeling.  :groots:
Spoelen is voldoende?  Blijft er niets in de spiraal zitten dan?

Jacques

Citaat van: Wisdom op 07-01-2017  17:44 uDat ziet er inderdaad slim uit met die snelkoppeling.  :groots:
Spoelen is voldoende?  Blijft er niets in de spiraal zitten dan?

Als je de spiraal een beetje uitrekt terwijl je deze spoelt blijft er niets achter.

daniel_oud



Ziet er uit als een mooi apperaat! Alleen het pompje lijkt met zwak.

nostratosphere

Sinds november 2016 heb ik deze Bulldog All in One en ik ben er erg tevreden over. Helaas mist er wat logica mbt de aansluiting maar wat aluminium gardena aansluitingen voor o.a. het kraantje aanschaffen en je hebt een prima systeem.
de bijgeleverde wortkoeler gebruik ik niet, hiervoor heb ik een betere aangeschaft en ben zeer tevreden.

Ik heb de thermostaat en timer uitgebreid getest en zelf gemeten wat de temperatuur werkelijk doet en deze wijkt maximaal maar 1 graad af van wat de display aangeeft. (dit bij gebruik van het circulatiepompje) je kunt je voorstellen dat de temperatuur afhankelijk is van waar je meet in de vloeistof.
Roeren is eigenlijk niet nodig maar ik doe dit zo nu en dan toch wel even. De rolkook die nodig is bij het koken van het wort behaal je makkelijk bij 2500 Watt, bij 1800 Watt een graadje erbij en ook dat werkt (wel duurt het dan langer voor de rolkook bereikt wordt).

De moutpijp filtert bijzonder goed en ook het filter binnenin aan het kraantje doet wat het moet doen. Het spoelfilter werkt lekker handig ook.
Een paar weken geleden mijn eerste batch weizen gebrouwen van 20 liter en deze staat nu te lageren.
Het werkt als n speer allemaal en ik kan hem aanraden, wel hier en daar zelf wat kleine aanpassingen doen en je hebt een prima kookketel.

Het pompje is niet zelfzuigend maar sluit hem aan op het kraantje en zet je kraantje iets open en het pompje aan, helemaal geen zwak pompje en het doet wat het moet doen. Geen problemen mee ondervonden.

Hay

Wat is er niet goed aan de bijgeleverde wortkoeler?
Leek me juist een goed ding.

nostratosphere

Ik wilde niet aangeven dat deze niet goed is, ik gebruik hem gewoon niet  ;) Hij is mijn reserve tot nu toe  :)
Ik heb er nu eentje die hoger is en die tot op de bodem komt zonder problemen, koelt dus gewoon een grotere hoeveelheid
Verder heb ik ook isolatie aangebracht, dit scheelt zeer veel rendement.

Zie foto:




dePol

@ Freelive,

Ik heb eens gezocht op Alixpress voor die koppeling maar vind die niet.  Heb je een artikelnummer of exacte naam waar ik op kan zoeken?

Bedankt,

Pol

Sander van Dijk


dePol


Loser

Even Off-topic, hoe krijg je de camlock soepel open en dicht? Ik heb ze ook op mijn brouwketel geplaatst maar gaan als de HEL dicht... Denk dat de dichting nog te nieuw is?

Marcel_k

Die wortkoeler is prima hoor, en het pompje ook!
 :)
Ik heb 2 stukken tuinslang aan de spiraal hangen, en met wat Gardena koppelingen klik ik het direct aan de waterkraan.
Tzt ga ik indien nodig de tuinslang nog vervangen door siliconen slangen, als dat beter tegen de hitte kan, maar vooralsnog koelt het uitstekend.

Vraagje: ik ben nu al die rvs 'spijker' kwijt die je bovenin dat pijpje moet stoppen.  Per ongeluk in de kliko gekieperd denk ik, samen met de bost.
Kun je die eenvoudig vervangen door iets anders? want is toch wel handig om te hebben.

Hay

Hoe dik is dat pijpje?
Anders past er misschien een messing kapje van 12 of 15 mm op.
Die solderen ze op een waterleiding om ze af te sluiten.

https://www.toppertools.nl/afbeelding.php?mode=productinfo&id=OTk4Njg0MTAxMjAwMDA=

zoiets.

freelive

Wat betreft zwaar sluiten camlock kan je het rubber vervanden door siloconen o-ring werkt ok
bij koop verschillende leveranciers zit er wat maatverschil in
Is camlock 1/2"  type a en b.
Voor in de ketel gewoon rubber er uit halen mag lekken.

 Gr C

freelive

Citaat van: Marcel_k op 15-01-2017  10:15 uDie wortkoeler is prima hoor, en het pompje ook!
 :)
Ik heb 2 stukken tuinslang aan de spiraal hangen, en met wat Gardena koppelingen klik ik het direct aan de waterkraan.
Tzt ga ik indien nodig de tuinslang nog vervangen door siliconen slangen, als dat beter tegen de hitte kan, maar vooralsnog koelt het uitstekend.

Vraagje: ik ben nu al die rvs 'spijker' kwijt die je bovenin dat pijpje moet stoppen.  Per ongeluk in de kliko gekieperd denk ik, samen met de bost.
Kun je die eenvoudig vervangen door iets anders? want is toch wel handig om te hebben.

Koop lange rvs bout  m10/m12/m14 x100 inbus zaag draad eraf

Marcel_k

Bedankt Hay en Freelive, ik ga op zoek naar zo'n bout.   :)

Hay

Ik vind het raar dat dit apparaat niet meer op de site van Brouwmarkt staat!
Al meer dan een week niet meer.

Thanatosti

Citaat van: Hay op 24-01-2017  19:13 uIk vind het raar dat dit apparaat niet meer op de site van Brouwmarkt staat!
Al meer dan een week niet meer.

Volgens mij staat hij er nog gewoon hoor: https://www.Brouwmarkt.nl/bulldog-beerbrewer-25-automatische-brouwketel.html

Hay

Ja inderdaad niet goed gekeken.
Vorige week was ie eraf en ik heb toen gebeld en ze vertelden me dat ie er weer op kwam.
Maar vanmiddag zag ik hem nog niet staan en dat vond ik raar, maar niet goed gekeken dus.

Peterrr

Klarstein , mundschenk

Is dezelfde fabriek ( ketel )scheelt flink wat euro's pomp zit intern
De regelaar is traploos en heeft 6 maisch stappen  ;)

Is de " nieuwe " versie van die ketel


https://m.alibaba.com/product/60573746141/Mini-Home-Brewing-Equipment-Beer-Mash.html?spm=a2706.7835515.1998800312.22.JRU3Ya

Op Alie Express 250 dollar
Of 50 liter
En op Amazon.de 349,- of 369, euro

Gewoon een tip


Grt Peter

Hay

De bulldog is 395 dus zoveel scheelt het niet.
En volgens mij zit bij die Klarstein geen koeler bij.
En als ik er al een koop wil ik juist deze omdat ik geen regelaar wil met 6 maischstappen.
Ik doe nu een eenstapsmaisch en wil dat dan ook per se blijven doen.
De Grainfather vind ik ook een leuk ding maar is duurder en al zeker met die nieuwe regelaar, zou er nog wel een met de oude willen.
Maar ik vind bij de Grainfather de koeler weer minder.
Ik wil ook per se een spiraal of dompelkoeler.

Martijn0172

De regelaar maakt toch niet uit of je eenstap gaat maischen?

Hay

Nee, maar in het geval van de Grainfather wordt het apparaat er wel duurder van en als je het niet nodig hebt is het zonde.
Maar ik heb wat filmpjes gezien van de bulldog en vind het een leuk en eenvoudig ding en niet duur.
En ik wil ook met mijn koelbox blijven brouwen dus het apparaat is er voor erbij.

joenedu

Hij is bij die winkel in Jubbega zelfs 392,50 nu. Ik heb er nu een keer mee gebrouwen en het bevalt prima, een hele fijne ketel. Zaterdag de 4e mag ik weer ;)

freelive

 Ik heb tijdje geleden brewcrafter 25 gekocht (zelfde ketel als buldog ) helaas alleen temp regeling
 Heb hier een Grainfather connect aangehangen werkt perfect mooie regeling en leuk speeltje



Martijn0172

Is dat makkelijk aan te sluiten? Ik ben zelf wel van de gadgets en ben wel gecharmeerd van de app-mogelijkheden van de Grainfather.


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.