Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.
Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com
Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.
Ik heb nu een keer mijn Ali-beergun gebruikt. Het is inderdaad zeer aan te raden om het 'kopje' aan te knijpen die sprong er om de haverklap af wat een zooitje geeft (bier blijft dan stromen totdat je de ballock van je keg haalt). Bier slang die erbij zat vervangen heb ik ook gedaan omdat deze echt extreem stinkt.Het afvullen is me niet heel erg goed bevallen, ik was plm. 4 liter bier kwijt met instellen, alle flessen die ik vulde zaten barstens vol schuim en wilde niet tot de rand vol met bier hoelang ik er ook bier in liet lopen (kop van de beergun geheel onderin de fles). Een grote bende was het... Uiteindelijk met heel weinig druk (denk aan éën flesje vullen duurt minimaal 1 minuut) lukte het om de flessen vol genoeg te vullen en daarna te voorzien van een kroonkurk. Echter als ik nu een flesje uitschenk zit er mooi schuim op maar bijna geen koolzuur in het bier. (Het bier in de keg had genoeg koolzuur als ik er een bierje uit tapte)Hoe doen andere Ali beergun gebruikers het zodat er wel genoeg koolzuur op het bier zit?