Goedkope (spoelwaterketel) Wellco 20,9 liter 2500 Watt

Gestart door Biertje1985, 15-09-2016 20:15 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Heuvinger brouwerij

Om nog even op het verhaal verder te gaan.
Ik heb flink gebrouwen in de Vida xl ketel met een mashkookzak, https://www.unibrew-Nederland.nl/maischkookzak.html.
Aanbranden?
Niet met een Ikea stoompan inzet, https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90112531/
Bij het koken bleek mijn Vida Xl ketel flink aan te zetten.
Bovendien moest ik voor het spoelen mijn 1,7L water koker in te moeten zetten.
Vind ik zo even https://www.ebay.nl/itm/Burco-Cygnet-Commercial-20L-Catering-Hot-Water-Boiler-Tea-Urn-Stainless-Steel/222934556821?hash=item33e7ef6095:g:MFgAAOSwUP5a2e7X#shpCntId, toch maar even gekocht.
Koken doe ik dus gewoon weer buiten in de 40L inox BB ketel, met 12 kW brander.



Voor de maischpan bij de Action een 12 L prullenbak aangeschaft.
Er moet nog een bodem in, op de zaak ligt inox gaas 287 µm.
Er is ook een cnc snijmachine en er er ligt ook nog 2 mm rvs plaat.

Sander van Dijk


Heuvinger brouwerij

Citaat van: Sander van Dijk op 21-04-2018  21:37 uGoede tip! Ook gelijk besteld. € 27,- is geen geld.
Dat was ook mijn idee!
Zeker nu ik zie dat die Vida XL ketel waar ik amper €70 voor betaalde inmiddels is gestegen naar €135.
Ik heb een gebruikers handleiding van het ding op internet gevonden, daar in las ik de temperatuur instelling beduidend anders is dan bij de Vida Xl.
Op de schaalverdeling onder de draaiknop staan geen temperaturen, de knop blijkt 6 standen te hebben.
Ik ben benieuwd, gewoon rustig afwachten dus.

Mark GA



Burco Cygnet Commercial 20L

Ik kreeg gisteravond een email van eBay dat de verkoper malafide bleek te zijn.
Het artikel is verwijderd van eBay en je moet zelf actie ondernemen bij je bank om het betaalde bedrag terug te krijgen.
Ik heb betaald via PayPal, wat gekoppeld is aan mijn bankrekening.
Ik heb daarop mijn bank (ABN) via de app opdracht gegeven de betaling aan PayPal terug te boeken.
Vanmorgen met PayPal gebeld om te verifiëren dat dit de juiste manier was.
Dat is dus niet zo.
Het resulteert alleen in een negatief saldo op je PayPal rekening.
Dit moet je dan later zelf aanvullen. Het zijn dus twee betaalstromingen.

Hoe verder?
De verkoper heeft 30 dagen de tijd om het bedrag op te eisen bij PayPal.
Indien dit niet gebeurt binnen 30 dagen vervalt de transactie en wordt het bedrag teruggestort op je PayPal rekening.
Als zij dit wél doen moet jij als koper (na die 30-dagen-periode) een geschil openen bij PayPal.
De verkoper moet dan aantonen dat het product is verzonden én afgeleverd aan de koper.
Jij hebt aankoopbescherming bij PayPal dus je krijgt je geld gewoon terug.

Wel jammer want het was een gouden deal. Zo'n machine voor nog geen drie tientjes.
Het leek en bleek too good to be true...

Sander van Dijk

Citaat van: Mark Green Anchor op 26-04-2018  10:23 uWel jammer want het was een gouden deal. Zo'n machine voor nog geen drie tientjes.
Het leek en bleek too good to be true...


Ik heb hetzelfde bericht gehad. Inderdaad het was te mooi om waar te zijn.

Heuvinger brouwerij

Citaat van: Mark Green Anchor op 26-04-2018  10:23 uHoe verder?
De verkoper heeft 30 dagen de tijd om het bedrag op te eisen bij PayPal.
Indien dit niet gebeurt binnen 30 dagen vervalt de transactie en wordt het bedrag teruggestort op je PayPal rekening.
Als zij dit wél doen moet jij als koper (na die 30-dagen-periode) een geschil openen bij PayPal.
De verkoper moet dan aantonen dat het product is verzonden én afgeleverd aan de koper.
Jij hebt aankoopbescherming bij PayPal dus je krijgt je geld gewoon terug.

Klinkt dit als van dat ik geen actie hoeft te ondernemen om de munten terug te beuren?

Citaat van: Mark Green Anchor op 26-04-2018  10:23 uWel jammer want het was een gouden deal. Zo'n machine voor nog geen drie tientjes.
Het leek en bleek too good to be true...

Ik had er allerlei fantastisch dingen mee bedacht, iets van een spoelwaterketel of een kolom op de deksel om alcohol te stoken.
Jammer!

Mark GA

Citaat van: Brouwerij Hulzebos op 26-04-2018  17:41 uKlinkt dit als van dat ik geen aktie hoeft te ondernemen om de munten terug te beuren?
Als de verkoper na 30 dagen het geld niet claimt wordt de transactie ongedaan gemaakt. Het geld wordt dan als tegoed teruggestort op je PayPal rekening. Dus niet van je bank!

Als zij binnen 30 dagen wel dat geld afschrijven kun je als kopende partij een geschil openen waarbij PayPal het geld terug gaat vorderen voor jou bij de verkoper.

Je hoeft dus zelf niets te doen tot na 30 dagen.

Richard3

Is deze van dezelfde adverteerder: https://m.ebay.nl/itm/Burco-Cygnet-Commercial-20L-Catering-Hot-Water-Boiler-Tea-Urn-Stainless-Steel/112972760495?hash=item1a4db385af:g:sdwAAOSwQeha6cAx

Ik heb hem in ieder geval besteld, ben benieuwd of hij komt. in ieder geval betaald met PayPal, dus ik krijg mijn geld wel terug bij het niet nakomen van de afspraken.

Markiej87

Citaat van: Richard3 op 06-05-2018  16:56 uIs deze van dezelfde adverteerder: https://m.ebay.nl/itm/Burco-Cygnet-Commercial-20L-Catering-Hot-Water-Boiler-Tea-Urn-Stainless-Steel/112972760495?hash=item1a4db385af:g:sdwAAOSwQeha6cAx

Ik heb hem in ieder geval besteld, ben benieuwd of hij komt. in ieder geval betaald met PayPal, dus ik krijg mijn geld wel terug bij het niet nakomen van de afspraken.
Ben benieuwd. Zoek al een tijdje naar zo'n betaalbaar ding voor spoelwater dus als je hem binnen hebt hoor ik het graag!

hans100w

Citaat van: Richard3 op 06-05-2018  16:56 uIs deze van dezelfde adverteerder: https://m.ebay.nl/itm/Burco-Cygnet-Commercial-20L-Catering-Hot-Water-Boiler-Tea-Urn-Stainless-Steel/112972760495?hash=item1a4db385af:g:sdwAAOSwQeha6cAx

Ik heb hem in ieder geval besteld, ben benieuwd of hij komt. in ieder geval betaald met PayPal, dus ik krijg mijn geld wel terug bij het niet nakomen van de afspraken.

Als je kijkt naar de "bedrijfsgegevens":
8 Sydney Street
 Douglas
Isle of Man
IM1 3JG
United Kingdom
en je kijkt op google streetview zie je dit:

http://www.google.com/maps/@54.1559587,-4.483742,3a,54.4y,345.91h,95.11t/data=!3m6!1e1!3m4!1sMjY8PIK0f7dRg87NZqWCWg!2e0!7i13312!8i6656

Verkoper is reeds vanaf 2013 ingeschreven als zakelijke verkoper op ebay, heeft als verkoper meer dan een jaar geleden een ipad verkocht (1 feedback) en als koper 12 feedbacks gekregen van meer dan een jaar terug. Geen recente feedbackbeoordelingen.
De gebruiker heeft geen andere gebruikersnamen gebruikt op ebay.

Dit alles is info van ebay, zegt nog niet veel, maar is misschien nuttig bij het maken van een keuze.

Markiej87

De tien-liter varianten van deze ketels gaan voor 65 pond. 30 liter voor 100+. Ik geloof het dus nog niet helemaal :)

Heuvinger brouwerij

Citaat van: hans100w op 06-05-2018  22:28 uDit alles is info van ebay, zegt nog niet veel, maar is misschien nuttig bij het maken van een keuze.
Ea had ik ook gezien.
Die info lijkt erg op die verkoper van de vorige "aanbiedig".
Hopelijk gaat het goed, ik heb ook belangstelling, maar ik wacht nu wel even af.
Mijn betaling met paypal is niet geclaimd, maar is ook nog niet terug gestort.

hansHalberstadt

Citaat van: Brouwerij Hulzebos op 20-04-2018  21:10 u

Lijkt me wel dat je zo veel zuurstofinslag dus oxidatie krijgt in je opgevangen wort. Ik zou er een langer slangetje aan doen zodat het onder het vloeistofoppervlak terecht komt.
 

Jacques

Citaat van: hansHalberstadt op 06-05-2018  23:06 uLijkt me wel dat je zo veel zuurstofinslag dus oxidatie krijgt in je opgevangen wort. Ik zou er een langer slangetje aan doen zodat het onder het vloeistofoppervlak terecht komt.

Als het gaat om afgekoeld wort dat verzameld wordt vlak voor de vergisting is er niet zo veel aan de hand. Er staat in ieder geval geen brander onder de ketel, dus zo heel heet zal het wort niet zijn...
Beluchting zorgt voor een goede vergisting.

hansHalberstadt

Citaat van: Jacques op 06-05-2018  23:14 uAls het gaat om afgekoeld wort dat verzameld wordt vlak voor de vergisting is er niet zo veel aan de hand. Er staat in ieder geval geen brander onder de ketel, dus zo heel heet zal het wort niet zijn...
Beluchting zorgt voor een goede vergisting.
Ja kwestie van interpretatie in welk stadium de zaak zich bevindt. Brouwerij Hulzebos zal het wel kunnen vertellen. 

Richard3

Citaat van: Richard3 op 06-05-2018  16:56 uIs deze van dezelfde adverteerder: https://m.ebay.nl/itm/Burco-Cygnet-Commercial-20L-Catering-Hot-Water-Boiler-Tea-Urn-Stainless-Steel/112972760495?hash=item1a4db385af:g:sdwAAOSwQeha6cAx

Ik heb hem in ieder geval besteld, ben benieuwd of hij komt. in ieder geval betaald met PayPal, dus ik krijg mijn geld wel terug bij het niet nakomen van de afspraken.

Het was waarschijnlijk toch te mooi om waar te zijn. eBay heeft de transactie ook geblokkeerd, en de betaling staat op hold.

Heuvinger brouwerij

Citaat van: hansHalberstadt op 06-05-2018  23:36 uJa kwestie van interpretatie in welk stadium de zaak zich bevindt. Brouwerij Hulzebos zal het wel kunnen vertellen.
Het is wort welke nog gekookt moet gaan worden.
Het slankie lig in de planning!
Citaat van: Richard3 op 07-05-2018  16:24 uHet was waarschijnlijk toch te mooi om waar te zijn. eBay heeft de transactie ook geblokkeerd, en de betaling staat op hold.
Dromen zijn bedrog!
Er hoeft maar een zakenman te zijn die elektrisch ketels aanbiedt voor een nette prijs en dan draait hij een hele mooie omzet!

Jacques

Citaat van: Brouwerij Hulzebos op 07-05-2018  20:06 uHet is wort welke nog gekookt moet gaan worden.
Het slankie lig in de planning!

Dan is het dus verstandig oxidatie te voorkomen. Zoals Hans al schrijft hoeft dat niet veel te kosten. Een knietje en een meter siliconen slang is maar een kleine investering.

Heuvinger brouwerij

Citaat van: Richard3 op 07-05-2018  16:24 uHet was waarschijnlijk toch te mooi om waar te zijn. eBay heeft de transactie ook geblokkeerd, en de betaling staat op hold.
Op mijn paypal rekening is het bedrag toch schijnbaar geclaimd.

Na een tijdje rondklikken bij ebay en paypal, een geschil aangemaakt bij ebay.
Prompt ontving ik een email met als onderwerp:
CiteerUw geschil is opgewaardeerd tot een claim.
Citaat van: Jacques op 07-05-2018  21:51 uEen knietje en een meter siliconen slang is maar een kleine investering.
Ik heb er nu een stukje tuinslang opgeschoven.
Dat beviel mij wel, want ik kon emmers wisselen zonder de kraan te hoeven sluiten.

Jacques

Citaat van: Brouwerij Hulzebos op 19-05-2018  14:08 uIk heb er nu een stukje tuinslang opgeschoven.

Dat kun je beter vervangen door een siliconenslang. Tuinslang bevat weekmakers en die wil je niet in je bier.

HermanH


Mark GA

ik zou jezelf een hoop tijd en moeite besparen; of ze zijn gestolen of je krijgt binnenkort weer een melding dat de verkoper niet deugt.
De goedkoopste gaat vanaf € 225 nieuw.

Heuvinger brouwerij

Citaat van: Jacques op 19-05-2018  22:05 uDat kun je beter vervangen door een siliconenslang. Tuinslang bevat weekmakers en die wil je niet in je bier.

Vandaag maar een pijpje gebogen van inox 15x2

 

Ik wil nog wat slang bestellen, maar zo'n kleine post is zo weer € 5,95.
Nu had ik gedacht van ik bestel wat Vienna mout mee, is die van de de Swaen uitverkocht.
In mout van Weyermann heb ik geen zin in, want die mensen verkopen geen mout vanaf de mouterij volgens het Duitse forum.

Jacques

Citaat van: Brouwerij Hulzebos op 25-05-2018  20:04 uIn mout van Weyermann heb ik geen zin in, want die mensen verkopen geen mout vanaf de mouterij volgens het Duitse forum.

Niets mis met de mout van Weyermann. Dat je als particulier niet rechtstreeks hun mout kunt kopen doet niets aan de kwaliteit van de mout af.

Sander van Dijk

Citaat van: Brouwerij Hulzebos op 19-05-2018  14:08 uOp mijn paypal rekening is het bedrag toch schijnbaar geclaimd.

Na een tijdje rondklikken bij ebay en paypal, een geschil aangemaakt bij ebay.


Bij mij was het geld ook op het laatste moment geclaimd. Heel erg sneaky, want dan is de kans veel groter dat je dat over het hoofd ziet. Ik doe zoveel betalingen met Paypall, bij mij stond die transactie al niet meer op de eerste pagina, waardoor ik dit misschien niet meer had gezien. Ik had er nog wel een paar keer naar gekeken, maar nu werd ik getriggerd door het berichtje van Hulzebos.


Bedankt. Ik heb nu ook een claim bij Paypall ingediend.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.