Goedkope (spoelwaterketel) Wellco 20,9 liter 2500 Watt

Gestart door Biertje1985, 15-09-2016 20:15 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Biertje1985

Ik heb de wellco ketel besteld voor een erg lage prijs op ebay:
http://www.ebay.nl/itm/262173185241?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Lijkt mij een ideale ketel voor spoelwater, wanneer ik hem heb zal ik er wat uitgebreider op in gaan maar voor deze prijs kan je niet zonder zitten.


Jacques

Je kunt heb ook gebruiken als basis voor een imitatie Grainfather. Afgelopen weekend heb ik iets dergelijks gezien in Noord Scharwoude.

Segal

interessant! Weet je ook hoe dat aftapkraantje er van dichtbij uitziet? Wat ik er van het plaatje af kan zien lijkt het me moeilijk om daar een siliconenslang op aan te sluiten...

DLB

Dit is volgens mij zo'n koffiekraantje. Wij hebben iets soortgelijks als spoelwatervat. Gewoon het originele kraantje verwijderd en er een ander kraantje van de bouwmarkt op gemonteerd waar wel een siliconenslang op kan. Werkt perfect.

Jacques

Citaat van: Segal op 16-09-2016  09:31 uinteressant! Weet je ook hoe dat aftapkraantje er van dichtbij uitziet? Wat ik er van het plaatje af kan zien lijkt het me moeilijk om daar een siliconenslang op aan te sluiten...

Het was forumlid SanderH die de aanpassing gedaan heeft. Neem even met hem contact op. Kun je het met hem ook hebben over zijn ervaringen.

Fruitbiertje

Ook in eigen land zijn zulke ketels wel te koop.
Ongeveer voor dezelfde prijs, maar wel iets makkelijker met eventueel ruilen.
https://www.vidaxl.nl/p/50175/watergluhwein-koker-25l

Weet even snel niet meer wie, maar er is een forumlid die ook foto's van het verwisselen van het kraantje hiervan heeft geplaatst. Was een topic van zo'n maand of 2 geleden wat ook begon met een link naar eBay of Amazon.

SanderH

Zoals Jacques al vermelde heb ik van een soortgelijk model een brouwpot gemaakt. Daar zit de kraan nog gewoon in, mede omdat daar ook de buis waar het niveau op af te lezen is op zit.
Hoop dat deze foto wat verduidelijkt:


Ik wil de uitloop nog verplaatsen naar het hart van de bodem in plaats van de zijkant. Denk dat dat wat gaat schelen. Wat fijner schrootsel (voor gebrek aan een goed Nederlands woord) slaat daar nu neer en bij mijn HERMS waar de uitloop in het midden zit, heb ik dat probleem niet. Beide installaties hebben dezelfde filterplaat, de RIMS is gemaakt van de snijresten van de HERMS.

Verder is het model dat ik heb voorzien van twee elementen, 1 van 1300 W en 1 van 1500 W. Dat is bij elkaar 2800 W (2,8 kW). Net iets sneller met opwarmen.

In principe kun je in de koffie percolator/ gluhwein ketel (zoals ik hem heb gekocht) direct maischen, maar dan moet je wel goed roeren, anders kookt het aan.

Jacques

Citaat van: Fruitbiertje op 16-09-2016  16:24 uOok in eigen land zijn zulke ketels wel te koop.
Ongeveer voor dezelfde prijs, maar wel iets makkelijker met eventueel ruilen.
https://www.vidaxl.nl/p/50175/watergluhwein-koker-25l

Voor iemand die een aparte ketel wil hebben voor spoelwater zijn dit soort ketels ideaal. Met behulp van een STC-1000 of een UT-100 kun je zonder omkijken je spoelwater op temperatuur brengen.

Biertje1985

Citaat van: Jacques op 16-09-2016  22:43 uVoor iemand die een aparte ketel wil hebben voor spoelwater zijn dit soort ketels ideaal. Met behulp van een STC-1000 of een UT-100 kun je zonder omkijken je spoelwater op temperatuur brengen.
Precies, en in het aankomende nieuwe Brewboard met de MBSE software kan je, je hoofdketel en spoelketel op 1 groep verwarmen. Wanneer je eigen ketel niet verwarmt dan werkt de spoelketel en andersom.
(Voor de geautomatiseerde brouwers onder ons) (Dit kan overigens ook met het huidige bord met een kleine aanpassing)

Uiteraard kan je inderdaad ook gewoon een STC of de spoelketel thermostaat gebruiken, de thermostaat is niet zo precies maar dan kan je voor het spoelen nog wat koud water erbij gooien of nog even bij verwarmen.

Moraal is in ieder geval, dat je voor dit geld zeker niet zonder kan zitten / klooien met pannetjes op het fornuis.

Heuvinger brouwerij

Citaat van: Fruitbiertje op 16-09-2016  16:24 uOok in eigen land zijn zulke ketels wel te koop.
Ongeveer voor dezelfde prijs, maar wel iets makkelijker met eventueel ruilen.
https://www.vidaxl.nl/p/50175/watergluhwein-koker-25l
Hmm, toch maar besteld.
Ik brouw bier in 2 inox gamellen van 40 L, een voor het maischen, koken en een voor het spoelen.
Het spoelwater komt uit de combi ketel, helaas net niet warm genoeg en breng ik op 80° C met een niet regelbare elektrische waterkoker van 1,7 L.
Dat betekent gewoon voortdurend de spoelwater temperatuur controleren en heen en weer sjouwen van de keuken naar de garage.
Die water / gluhwein koker gaat mij nu dan veel gesjouw en gas besparen, ach stroom is hier toch na een investering gratis.
Ik blijf ook steeds verder doorgaan met het mechaniseren van mijn brouwerij!

Biertje1985

Ik vond die Wellco er beter uitzien dan die van VidaXL eigenlijk, zo een plastic bodem doet mij wat simpel aan. Maar het kan natuurlijk ook dat ik het helemaal verkeerd heb omdat ik de ketels niet in real life heb gezien.

rajd

Citaat van: Jacques op 16-09-2016  22:43 uVoor iemand die een aparte ketel wil hebben voor spoelwater zijn dit soort ketels ideaal. Met behulp van een STC-1000 of een UT-100 kun je zonder omkijken je spoelwater op temperatuur brengen.

Waarom zou je zo'n opstelling kiezen? Althans, de VidaXL waterkoker heeft een ingebouwde thermostaat. Naar ik aanneem (moet ik nog testen) wijkt deze vast wat af, echter dat lijkt me een kwestie van leren en anticiperen?

Jacques

Citaat van: rajd op 18-09-2016  21:42 uWaarom zou je zo'n opstelling kiezen? Althans, de VidaXL waterkoker heeft een ingebouwde thermostaat. Naar ik aanneem (moet ik nog testen) wijkt deze vast wat af, echter dat lijkt me een kwestie van leren en anticiperen?

Die thermostaten hebben een (te) grote marge waarbinnen ze aan en af slaan.
Een STC-1000 is veel nauwkeuriger.

rajd

Citaat van: Jacques op 18-09-2016  23:19 uDie thermostaten hebben een (te) grote marge waarbinnen ze aan en af slaan.
Een STC-1000 is veel nauwkeuriger.

Interessant; ik zal binnenkort eens een testje doen met mijn VidaXL unit en een externe thermometer.

Heuvinger brouwerij

Citaat van: Biertje1985 op 18-09-2016  21:35 uIk vond die Wellco er beter uitzien dan die van VidaXL eigenlijk, zo een plastic bodem doet mij wat simpel aan. Maar het kan natuurlijk ook dat ik het helemaal verkeerd heb omdat ik de ketels niet in real life heb gezien.
Die zwarte bodem van de  VidaXL is niet van plastic, maar van staal.
Ik heb het ding vandaag binnen gekregen, morgen er maar eens mee gaan testen en uitkoken met een soda oplossing.
De ketel is enkelwandig, dus gewoon gaatje boren, kraantje monteren.
Nog even nadenken over isolatie, warmte verlies is niet erg tussen 1 november en begin april, maar vlot opwarmen is wel fijn.
Het ding ziet er goed uit, misschien wel mijn eerste stap naar een RIMS.
Ach de elektriciteit is hier toch kostenloos.

mvanroem

Ik begin net met zelfbrouwen, heb nu een paar keer 5 Liter gebrouwen.
Ik wil naar ongeveer 20 Liter brouwen gaan. Die 20 Liter hebben met een aantal factoren te maken. Ruimte om te brouwen, opslag etc.
Nu wou ik het volgende doen: Met een RVS pan van 30 Liter maischen. Dit kan bij mij op het fornuis. Daarna wil ik gaan spoelen met de https://www.vidaxl.nl/p/50175/watergluhwein-koker-25l. Ik wou deze gebruiken omdat hij elektrisch is. Dit kan dan mooi naast het fornuis staan ivm ruimte op het fornuis zelf.

Vraag: Is deze hiervoor nu geschikt? Ik zag dat jandebehanger deze had aangeschaft en was benieuwd naar zijn ervaringen.
En ook in mijn situatie geldt, elektra is tegenwoordig gratis  ;) (oke, nog een paar jaar dan is de installatie afbetaald)

Eric v B

Citaat van: mvanroem op 23-09-2016  11:59 uEn ook in mijn situatie geldt, electra is tegenwoordig gratis  ;)
Zonnepanelen of van een lantaarnpaal?  ;D

mvanroem

Netjes afgetapt van de buren  ;)

Nee ik heb maar zonnepanelen gelegd. Sparen levert toch ook niets meer op.

rajd

Citaat van: mvanroem op 23-09-2016  11:59 uIk begin net met zelfbrouwen, heb nu een paar keer 5 Liter gebrouwen.
Ik wil naar ongeveer 20 Liter brouwen gaan. Die 20 Liter hebben met een aantal factoren te maken. Ruimte om te brouwen, opslag etc.
Nu wou ik het volgende doen: Met een RVS pan van 30 Liter maischen. Dit kan bij mij op het fornuis. Daarna wil ik gaan spoelen met de https://www.vidaxl.nl/p/50175/watergluhwein-koker-25l. Ik wou deze gebruiken omdat hij elektrisch is. Dit kan dan mooi naast het fornuis staan ivm ruimte op het fornuis zelf.

Vraag: Is deze hiervoor nu geschikt? Ik zag dat jandebehanger deze had aangeschaft en was benieuwd naar zijn ervaringen.
En ook in mijn situatie geldt, elektra is tegenwoordig gratis  ;) (oke, nog een paar jaar dan is de installatie afbetaald)

Ik hoop ten zeerste dat de VidaXL waterkoker daartoe geschikt is, ik heb de mijne ook voor dat doel gekocht :-). Zou ook niet weten waarom niet, het enige wat je nodig hebt om te spoelen is warm water op de juiste temperatuur. En zoals je wellicht kunt raden is een waterkoker (met instelbare temperatuur) ideaal voor het opwarmen van water :).

Jacques merkt (wellicht) terecht op dat de aansturing van dit soort waterkokers niet optimaal is. Heb ik zelf nog niet getest, maar ik geloof het graag. Je kunt dat ondervangen door met een externe sturing aan de slag te gaan òf (mijn plan) te leren hoe dit ding zich gedraagt en zo proberen te compenseren voor het eventuele afwijkende gedrag van de interne thermostaat. Daarbij doe ik overigens wel de aanname dat de waterkoker in staat is de temperatuur van het spoelwater redelijk constant te houden (af en toe eens roeren in het water zal daarbij vast helpen).

mbroek

Citaat van: rajd op 23-09-2016  20:23 uJacques merkt (wellicht) terecht op dat de aansturing van dit soort waterkokers niet optimaal is. Heb ik zelf nog niet getest, maar ik geloof het graag. Je kunt dat ondervangen door met een externe sturing aan de slag te gaan òf (mijn plan) te leren hoe dit ding zich gedraagt en zo proberen te compenseren voor het eventuele afwijkende gedrag van de interne thermostaat. Daarbij doe ik overigens wel de aanname dat de waterkoker in staat is de temperatuur van het spoelwater redelijk constant te houden (af en toe eens roeren in het water zal daarbij vast helpen).

Als je het brewboard uitbreid met een extra SSR en sensor kun je de warmwater ketel regelen met de MBSE software. De ketel wordt dan verwarmd op momenten dat de kookketel niet gestuurd wordt, alles kan dus op 1 groep. Ik doe dat nu ook zo, het spoelwater wordt akelig nauwkeurig op temperatuur gehouden.

rajd

Citaat van: mbroek op 23-09-2016  21:05 uAls je het brewboard uitbreid met een extra SSR en sensor kun je de warmwater ketel regelen met de MBSE software. De ketel wordt dan verwarmd op momenten dat de kookketel niet gestuurd wordt, alles kan dus op 1 groep. Ik doe dat nu ook zo, het spoelwater wordt akelig nauwkeurig op temperatuur gehouden.

Euh... damn. Dat wil ik ook :). De vraag is enkel hoe ik dat in mijn behuizing verwerkt zou krijgen, het ding is al redelijk vol. Vooral omdat het SSR ook een koelvin nodig al hebben. Schakelt dat mechanisme vaak? Is een mechanisch relais een optie? Dan zou het nl. wat compact kunnen. Ik zit inderdaad. met het probleem dat het qua groepen niet past, dus moet ik met lange kabels gaan werken. Of deze oplossing...

mbroek

Citaat van: rajd op 23-09-2016  21:16 uEuh.. damn. Dat wil ik ook :). De vraag is enkel hoe ik dat in mijn behuizing verwerkt zou krijgen, het ding is al redelijk vol. Vooral omdat het SSR ook een koelvin nodig al hebben. Schakelt dat mechanisme vaak? Is een mechanisch relais een optie? Dan zou het nl. wat compact kunnen. Ik zit inderdaad. met het probleem dat het qua groepen niet past, dus moet ik met lange kabels gaan werken. Of deze oplossing...

Ja, koeling heb je ook nodig. En het schakelt ook vaak, in hetzelfde ritme als de SSR van de kookketel. Als het nodig is gaat het spoelwater aan als de kookketel uit gaat, het benut de korte periodes zo vaak als dat nodig is. Er staat een filmpje in het software topic: http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,31472.msg486584.html#msg486584 Hier zie je het schakelen.


rajd

Citaat van: mbroek op 23-09-2016  23:39 uJa, koeling heb je ook nodig. En het schakelt ook vaak, in hetzelfde ritme als de SSR van de kookketel. Als het nodig is gaat het spoelwater aan als de kookketel uit gaat, het benut de korte periodes zo vaak als dat nodig is. Er staat een filmpje in het software topic: http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,31472.msg486584.html#msg486584 Hier zie je het schakelen.

Geweldig. Ik kon me niet bedwingen en ben tot een plan gekomen hoe ik de inrichting van mijn projectdoos aan kan passen dat een extra SSR + heatsink toch gaat passen. Wordt wel druk, maar ach. Nu ben ik blij dat ik actieve koeling (2 fans, 1x zuigen 1x blazen) heb ingebouwd.

Staat nog ergens te lezen hoe ik het brewboard aanpas zodat deze een 2e sensor en 2e SSR toelaat?

mbroek

Citaat van: rajd op 23-09-2016  23:55 uGeweldig. Ik kon me niet bedwingen en ben tot een plan gekomen hoe ik de inrichting van mijn projectdoos aan kan passen dat een extra SSR + heatsink toch gaat passen. Wordt wel druk, maar ach. Nu ben ik blij dat ik actieve koeling (2 fans, 1x zuigen 1x blazen) heb ingebouwd.

Staat nog ergens te lezen hoe ik het brewboard aanpas zodat deze een 2e sensor en 2e SSR toelaat?

Nee, zelf heb ik geen brewboard. Maar je bent vrij om het er in te maken. Kijk maar even bij board type 5, dat is mijn bord hoe ik die pennen gedefinieerd heb.
Het toekomstige brewboard gaat dit standaard krijgen, nu moet je nog reserve poortjes gebruiken. Vraag het anders even aan Jelle wat voor jouw het handigst werkt.

Over je koeling, slechts een van de 2 SSR's is tegelijk actief. Bij mij zitten ze samen op een royaal koelprofiel. In totaal wordt het niet veel warmer in je kastje. Wel opletten dat je zware SSR's neemt, we zijn erachter dat een 25DA Fotek eigenlijk maar 12,5 Ampere kan hebben. Het getal wat er op staat is de piek stroom, continue is het de helft (Chinese Ampere's zijn niet de onze  ;D). Ik zelf bestel uitsluitend de 50 Ampère versies, ze zijn nauwelijks duurder dan de lichte versies.


mbroek

Nog even over die spoelwater software. Als je begint met brouwen wordt eerst je maisch ketel tot 10 graden onder de inmaisch temperatuur opgewarmd, daarna je spoelwater ketel. Die gaat in een keer naar de ingestelde waarde (78 ºC bij mij) tenzij de maisch ketel even wegzakt. Maar als de spoelwater ketel eenmaal op temperatuur is geweest gaat alles verder als vanouds. Je moet dus eerder beginnen met opwarmen.

Ik wil het later wel slimmer gaan doen, maar daarvoor heb ik veel ervaring van gebruikers nodig. In de toekomst wil ik later gaan beginnen met spoelwater op te warmen, maar ik weet nog niet wat haalbaar is. Als het maischen klaar is moet je spoelwater dat ook zijn. Kortom, nu werkt het wat langzaam, maar wel zeker.
 

Heuvinger brouwerij

Citaat van: mvanroem op 23-09-2016  11:59 uVraag: Is deze hiervoor nu geschikt? Ik zag dat jandebehanger deze had aangeschaft en was benieuwd naar zijn ervaringen.
Ik heb die waterkoker deze week een keer aan het stroom gehad, meer voor uitkoken met soda en ervaring opdoen met de ingebouwde thermostaat.
Toch binnen een uur had ik 25 L water aan de kook.
De waterkoker op verschillende temperatuurstanden gezet, gemeten met de de digitale vleesthermometer van de Puis en dat klopte wel aardig.
De verwachting is dat bij de volgende brouwsessie het spoelwater beter op temperatuur is dan in het verleden.
Nog veel belangrijker is dat ik nu niet zo vaak tussen de keuken en de garage heen en weer hoef te lopen.
Ook het inmaischen wordt vast gemakkelijker met 25 L water op de juiste temperatuur.

Biertje1985

Citaat van: mbroek op 24-09-2016  19:42 uNog even over die spoelwater software. Als je begint met brouwen wordt eerst je maisch ketel tot 10 graden onder de inmaisch temperatuur opgewarmd, daarna je spoelwater ketel. Die gaat in een keer naar de ingestelde waarde (78 ºC bij mij) tenzij de maisch ketel even wegzakt. Maar als de spoelwater ketel eenmaal op temperatuur is geweest gaat alles verder als vanouds. Je moet dus eerder beginnen met opwarmen.

Ik wil het later wel slimmer gaan doen, maar daarvoor heb ik veel ervaring van gebruikers nodig. In de toekomst wil ik later gaan beginnen met spoelwater op te warmen, maar ik weet nog niet wat haalbaar is. Als het maischen klaar is moet je spoelwater dat ook zijn. Kortom, nu werkt het wat langzaam, maar wel zeker.
Ik denk dat een beetje geduld al prima genoeg is, al kan de marge wellicht wat strakker.

mbroek

Citaat van: Biertje1985 op 26-09-2016  21:08 uIk denk dat een beetje geduld al prima genoeg is, al kan de marge wellicht wat strakker.

Wat bedoel je met de marge?

Biertje1985

Citaat van: mbroek op 27-09-2016  10:16 uWat bedoel je met de marge?

Eigenlijk begreep ik je verkeerd  8) ik doelde op de in-maisch temperatuur. ik las het verkeerd om en dacht dat je eerst je spoelwater ging verwarmen  :nut:

De spoelketel (welco) is binnen, en het goede nieuws is, ruimte zat onder de ketel om een extra ssr te plaatsen en een keuzeschakelaar zodat ik zowel stand alone als via de
controller de ketel kan gebruiken.

hobbybob

Ik heb de 25 liter versie van VIDA ( destijds 65 uero volgens mij) ik gebruik hem voor het spoelwater.
De thermostaat is redelijk nauwkeurig werkt heerlijk voor het spoelwater.

Overigens komt er binnenkort ook een andere kap op ;) ;)

rajd

Citaat van: mbroek op 24-09-2016  19:31 uNee, zelf heb ik geen brewboard. Maar je bent vrij om het er in te maken. Kijk maar even bij board type 5, dat is mijn bord hoe ik die pennen gedefinieerd heb.
Het toekomstige brewboard gaat dit standaard krijgen, nu moet je nog reserve poortjes gebruiken. Vraag het anders even aan Jelle wat voor jouw het handigst werkt.

Over je koeling, slechts een van de 2 SSR's is tegelijk actief. Bij mij zitten ze samen op een royaal koelprofiel. In totaal wordt het niet veel warmer in je kastje. Wel opletten dat je zware SSR's neemt, we zijn erachter dat een 25DA Fotek eigenlijk maar 12,5 Ampere kan hebben. Het getal wat er op staat is de piek stroom, continue is het de helft (Chinese Ampere's zijn niet de onze  ;D). Ik zelf bestel uitsluitend de 50 Ampère versies, ze zijn nauwelijks duurder dan de lichte versies.

Ik ga even contact met Jelle leggen inderdaad - even kijken wat er hier mogelijk is.

V.w.b. de SSR's: ik had me inderdaad zoiets bedacht. Ik had weliswaar geen weet van de 50A modellen van Fotek, zodoende dat ik 40A modellen heb. Dat moet toch ook wel genoeg zijn? Het element in mijn brouwpan is 2800W. En ik heb er inderdaad een flinke koelrib onder zitten; deze: https://nl.aliexpress.com/item/Industrial-FOTEK-Solid-State-Relay-SSR-40A-thermal-grease-painted-heat-sink-2-screws/1984941366.html?spm=2114.010208.3.21.IPfM6S&ws_ab_test=searchweb201556_10,searchweb201602_5_10057_10065_10056_10068_10037_10055_10054_10069_301_10059_10033_10058_10032_418_10073_10017_10070_10060_10061_10052_10062_10053_10050_10051,searchweb201603_7&btsid=01ff7d08-f2a4-45e1-9def-436e4f30bd1b.

Daarnaast is ook mijn behuizing gekoeld. Nog niet mee gebrouwen, maar voorlopig heb ik het vertrouwen dat dit wel goed gaat komen :)

rajd

Citaat van: hobbybob op 27-09-2016  21:41 uOverigens komt er binnenkort ook een andere kap op ;) ;)

Vertel! Wat voor modificatie heb je in gedachten?

mbroek

Citaat van: Biertje1985 op 27-09-2016  21:24 uEigenlijk begreep ik je verkeerd  8) ik doelde op de in-maisch temperatuur. ik las het verkeerd om en dacht dat je eerst je spoelwater ging verwarmen  :nut:

De spoelketel (welco) is binnen, en het goede nieuws is, ruimte zat onder de ketel om een extra ssr te plaatsen en een keuzeschakelaar zodat ik zowel stand alone als via de
controller de ketel kan gebruiken.

Vandaar. Wel opwarmen gaat als volgt, maischketel ongeregeld opwarmen tot 10 graden onder de inmaisch temperatuur. Dan het spoelwater opwarmen. Daarna start het gewone brouwproces, dat betekent dat de inmaisch temperatuur wordt afgemaakt, maar nu met de PID.
Dat van die 10 graden lager was er altijd al, alleen je merkte het niet echt zonder spoelwater ketel.

Mooi dat je die ruimte hebt onderin. Wat ik trouwens nog als extra optie in de software wil zetten, de 2e SSR schakelt in als de 1e uit is. Je kan dan een ketel aansluiten met een mechanische thermostaat op die 2e SSR.
 

mbroek

Citaat van: rajd op 27-09-2016  22:03 uV.w.b. de SSR's: ik had me inderdaad zoiets bedacht. Ik had weliswaar geen weet van de 50A modellen van Fotek, zodoende dat ik 40A modellen heb. Dat moet toch ook wel genoeg zijn? Het element in mijn brouwpan is 2800W. En ik heb er inderdaad een flinke koelrib onder zitten; deze: https://nl.aliexpress.com/item/Industrial-FOTEK-Solid-State-Relay-SSR-40A-thermal-grease-painted-heat-sink-2-screws/1984941366.html?spm=2114.010208.3.21.IPfM6S&ws_ab_test=searchweb201556_10,searchweb201602_5_10057_10065_10056_10068_10037_10055_10054_10069_301_10059_10033_10058_10032_418_10073_10017_10070_10060_10061_10052_10062_10053_10050_10051,searchweb201603_7&btsid=01ff7d08-f2a4-45e1-9def-436e4f30bd1b.

De 40 A modellen zullen gerust 20 Ampère aan kunnen, dat zit wel goed. Maar een 25A type had je gebakken met een 2800 Watt element. Die koelplaten zien er groot genoeg uit.
Edit: ik gebruik 50 A omdat ze goedkoper zijn dan 40 A.

rajd

Citaat van: mbroek op 27-09-2016  22:56 uDe 40 A modellen zullen gerust 20 Ampère aan kunnen, dat zit wel goed. Maar een 25A type had je gebakken met een 2800 Watt element. Die koelplaten zien er groot genoeg uit.
Edit: ik gebruik 50 A omdat ze goedkoper zijn dan 40 A.

Top, gekke jongens die Chinezen :-)


mbroek

Citaat van: rajd op 28-09-2016  00:32 uTop, gekke jongens die Chinezen :-)

Dat weer wel, maar de specificaties die ze gebruiken  :huilen:

Chipmunk03

Hallo allemaal,

ik ben een 'newbe'. Vol interesse volg ik dit topic. Het heeft me doen besluiten om ook elektrisch aan de slag te gaan. Twee weken geleden het brewboard bij Jelle gekocht. Zelf een Arduino Nano gekocht bij Vanallesenmeer. Gelijk ook maar een SSR er bij, zodat bezorging zonder extra kosten was. Bij vidaxl de glühwein/waterkoker gekocht. Toen ik de volgende dag bij vidaxl ging kijken, was het twee Euro duurder. Blijkbaar slimme software op die site. Meer vraag, prijs omhoog.
Nou heb ik de onderkant van de koker geschroefd. Er zit een mechanische thermostaat, een SSR, twee verwarmingselementen en een temperatuursensor. Ik vraag me af of die mechanische temperatuurregeling vervangen kan worden door het Brewboard. Ik denk dat dat moet kunnen, alleen weet ik niet zo goed hoe dat moet. Heeft iemand dat al eens gedaan? Zo ja, hoe heb je dat dan gedaan?

De ketel is enkelwandig en levert energieverlies. Ik wil hem isoleren met radiatorfolie. Die folie heeft aan een kant een aluminium laag. Ik dacht er aan om die laag aan de binnenkant, tegen de ketelwand aan te lijmen. Daarna nog een laag er omheen met de aluminium laag naar buiten. Heeft iemand daar al ervaring mee opgedaan? Zou het plastic gaan smelten?

Ik had nog een kapotte accu boormachine van Praxis liggen. Ik heb de motor er uit gehaald. Is 16,8 Volt, maar werkt ook op 12 V. Bij Action is een pompje te koop voor € 1,30 dacht ik (onder de € 2,- in ieder geval) die je op een boormachine kan vastmaken. Die motor van de boormachine kan ik regelen met een PC voeding. Voordeel van de langere spanning is dat de motor niet zo heel snel draaide. En het blijft een lage spanning.
Met de pc voeding is ook 24V te maken, maar dat trekt de voeding niet. Maximale stroomsterkte is 0,4 Ampère. De motor trekt meer bij vol vermogen. Wellicht brand de motor door of wordt het toerental te hoog.


Biertje1985

Citaat van: Chipmunk03 op 21-10-2016  11:25 uHallo allemaal,

ik ben een 'newbe'. Vol interesse volg ik dit topic. Het heeft me doen besluiten om ook elektrisch aan de slag te gaan. Twee weken geleden het brewboard bij Jelle gekocht. Zelf een Arduino Nano gekocht bij Vanallesenmeer. Gelijk ook maar een SSR er bij, zodat bezorging zonder extra kosten was. Bij vidaxl de glühwein/waterkoker gekocht. Toen ik de volgende dag bij vidaxl ging kijken, was het twee Euro duurder. Blijkbaar slimme software op die site. Meer vraag, prijs omhoog.
Nou heb ik de onderkant van de koker geschroefd. Er zit een mechanische thermostaat, een SSR, twee verwarmingselementen en een temperatuursensor. Ik vraag me af of die mechanische temperatuurregeling vervangen kan worden door het Brewboard. Ik denk dat dat moet kunnen, alleen weet ik niet zo goed hoe dat moet. Heeft iemand dat al eens gedaan? Zo ja, hoe heb je dat dan gedaan?

De ketel is enkelwandig en levert energieverlies. Ik wil hem isoleren met radiatorfolie. Die folie heeft aan een kant een aluminium laag. Ik dacht er aan om die laag aan de binnenkant, tegen de ketelwand aan te lijmen. Daarna nog een laag er omheen met de aluminium laag naar buiten. Heeft iemand daar al ervaring mee opgedaan? Zou het plastic gaan smelten?

Ik had nog een kapotte accu boormachine van Praxis liggen. Ik heb de motor er uit gehaald. Is 16,8 Volt, maar werkt ook op 12 V. Bij Action is een pompje te koop voor € 1,30 dacht ik (onder de € 2,- in ieder geval) die je op een boormachine kan vastmaken. Die motor van de boormachine kan ik regelen met een PC voeding. Voordeel van de langere spanning is dat de motor niet zo heel snel draaide. En het blijft een lage spanning.
Met de pc voeding is ook 24V te maken, maar dat trekt de voeding niet. Maximale stroomsterkte is 0,4 Ampère. De motor trekt meer bij vol vermogen. Wellicht brand de motor door of wordt het toerental te hoog.

Een thermowell maken in de bodem of zijkant, de sensor DS18B20 die erbij zat erin? een SSR aansluiten op beide elementen.
(Die pomp dat snap ik niet helemaal) en daarna de PID inregelen.

Draait je bordje al?

tdp

Citaat van: Chipmunk03 op 21-10-2016  11:25 u...
De ketel is enkelwandig en levert energieverlies. Ik wil hem isoleren met radiatorfolie. Die folie heeft aan een kant een aluminium laag. Ik dacht er aan om die laag aan de binnenkant, tegen de ketelwand aan te lijmen. Daarna nog een laag er omheen met de aluminium laag naar buiten. Heeft iemand daar al ervaring mee opgedaan? Zou het plastic gaan smelten?
...

Niet specifiek met deze ketel maar wel met een weckketel en een RVS bierfust. Werkt in beide gevallen prima. Ik had ze echter niet gelijmd, maar gewoon passend gemaakt en demontabel.

Biertje1985

Misschien:

https://www.allesvoorlassen.nl/lastoebehoren/slijp-isolatie-en-lasdekens?prod_id=462640&gclid=Cj0KEQjw4rbABRD_gfPA2-uQqroBEiQA58MNdJlf0YkKhpEMnfBsVKIBsvFHyGe5XJGSISOCgalmHoYaAt9-8P8HAQ

Ik moet zeggen dat die 2500 Watt voldoende is om de boel goed op temperatuur te krijgen, het afkoelen gaat zeker niet zo snel, RVS heeft ook niet zo een goede warmteoverdracht.

Chipmunk03

Citaat van: Biertje1985 op 21-10-2016  12:22 uEen thermowell maken in de bodem of zijkant, de sensor DS18B20 die erbij zat erin? een SSR aansluiten op beide elementen.
(Die pomp dat snap ik niet helemaal) en daarna de PID inregelen.

Draait je bordje al?
Hoi Biertje,
Het bordje doet het. De Nano, die ik gekocht had, maakte kortsluiting. Ik heb van de webwinkel een nieuwe gekregen.

De software moest ik aanpassen voor het toetsenbord. Dat werkt nu allemaal goed.

Inmiddels ook aan het experimenteren met de Esp8266 en brewpiless er op gezet. Ik laat dat even rusten. Eerst maar eens praktijk ervaring opdoen. Komend weekend IPA brouwen.

Ik zag bij bouwmarkt 5 liter fusten, die ook in beertender achtige apparatuur kan worden gebruikt. Dat scheelt flesjes vullen. Heeft iemand er ervaring mee?

Het boormachinepompje bij de Action is ook bij Brouwmarkt of Brouwland te krijgen. Kost daar een tientje. Bij Action € 2,-. Ze zijn ook in RVS te krijgen. Kosten dan rond de € 40,-. Je kan het pompje gebruiken om het koelwater rond te pompen. Of juist op te warmen via een warmtewisselaar. € 2,- plus een oude boormachine. Levert een boel prutsplezier op.
Even Google-en en fysiek rond kijken levert toch wel wat besparingen op. Zo zag ik ook 12 liter PP emmers voor een tientje die bij Action € 2,50 kosten. Maar dat even ter zijde....
Het pompje wilde ik gebruiken om het wort rond te pompen, maar daar is hij niet geschikt voor. Hij moet gesmeerd worden met olie die je in het schoepenrad moet laten lopen. Ik heb er olijfolie voor gebruikt, maar dat komt in je wort en dat lijkt me niet goed. Ik heb nu een Solarpompje gekocht. Deze is geschikt voor voeding tot 105 graden Celsius.

Biertje1985


Chipmunk03

Hoi Biertje1985,

Ik ben een beetje aan het experimenteren. Ik heb nu ArdBir op geladen. Ik had het eerst aangepast voor een I2C schermpje in mijn test opstelling. Ik heb het nu uitgebreid voor verschillende typen beeldschermen.
Nu draait het op het Brewboard. Ik kon nog geen geschikte behuizing vinden. Maar ik wilde het niet in losse componenten, blootgesteld aan de omgeving laten liggen. Ik heb het tijdelijk in een kwarkbakje gebouwd.
Het pompje draait continu. Ben er nog niet achter waarom dat zo is.
Ook heb ik nu de gluhwein /waterkoker aangepast. Ik heb er een andere kraan op gemonteerd en het geheel in een isolerend jasje gestoken. Ik er ga binnenkort een nieuw biertje mee brouwen.


Chipmunk03

Ik heb, na het lezen van deze posts, een vidaXL gekocht en aangepast. Ik heb er een andere kraan opgezet, een pompje erbij gekocht, het Brewboardje van Biertje1985 erbij en vandaag alles getest. Hier is een plaatje van mijn opstelling.
Ik heb nog geen geschikt kastje. Om de boel een beetje geordend te houden en niet te duur uit te zijn voor een testopstelling, heb ik het brewboardje in een kwarkbakje gebouwd. (eerst de kwark opgegeten en bakje uitgespoeld  ;)).
De ketel heb ik geïsoleerd met Radiator isolatie materiaal. Bij kooktemperatuur is de ketel aan te raken, zonder je er aan te branden.
Pompje erbij gekocht. Om de een of andere reden blijft het pompje continue lopen. Biertje1985: weet jij waarom dat pompje blijft lopen?
Ik wil alleen de thermostaat schakelaar vervangen door een SSR, zodat het geheel kan worden aangestuurd door het Brewboardje. Ik heb de onderkant er vanaf geschroefd en er wat foto's van gemaakt. Kan er nog niet veel wijs uit worden. De thermostaat is een schakelaar. Die zou ik toch gewoon moeten kunnen vervangen door een SSR?
Ik heb nog nooit foto's gepost. Eens kijken of dat lukt.
Foto's:
https://photos.google.com/u/1/photo/AF1QipMq-3Kdtcnw2QbYq2fwa5F2rmSVWI70vm8dalAz
https://photos.google.com/u/1/photo/AF1QipMjG5LKbuQtZvagjNa934FLQxodQ9UkaeVd0Abg
https://photos.google.com/u/1/photo/AF1QipO5YUNOO1IRW64xGMYBwJZFJ665DI2165rgAZHY
https://photos.google.com/u/1/photo/AF1QipPzpmyDD1m1iIkzKrlWtdTsU0SCiXMp5kNQpqhC
https://photos.google.com/u/1/photo/AF1QipNxNvp2zGxUzQwv57SWL8zIfh6Yd_GnJFzo01k5

Ik geloof dat niemand het kan zien, behalve ik. Ik heb het maar op mijn Google+ neer gezet en gedeeld. Hier is de link:
https://plus.google.com/u/1/collection/seJkME

Biertje1985


SanderH

De thermostaat kun je inderdaad eruit halen door de beide draden die erop zitten op elkaar door te verbinden. Als je ketel echter boven de 100 graden is in te stellen hoeft dat niet. SSR kun je gewoon een WCD laten voeden en daar de stekker van de ketel in stoppen. Als je er ook in gaat koken is het wellicht de moeite waard om ook de maximaal thermostaat te overbruggen.

Chipmunk03

Zo doe ik dat nu ook. Ik heb de thermostaat op maximum gedraaid (110 °C) en de steker van de ketel in een stekerblok. De schakelaar van de ketel zet ik op aan. De stekerblok is verbonden met de SSR. Ik verbind die met de microcontroller via een telefoonsnoer dat ik nog had liggen en heb dat voorzien van headphone jacks. Makkelijk te verbinden. Ook de warmte sensor en de pomp heb ik van headphone jacks voorzien. Alles is nu modulair.

Heuvinger brouwerij

Citaat van: Chipmunk03 op 16-11-2016  23:15 uIk heb, na het lezen van deze posts, een vidaXL gekocht en aangepast. Ik heb er een andere kraan opgezet,
Nu ben ik benieuwd welk kraantje je gebruikt hebt.
Heb je ook een nieuw gaatje in de ketel geboord?

hobbybob


Chipmunk03

https://www.tyleenslang.nl/buitenkraantje/ vergelijkbaar met deze. Ik heb hem bij de gamma gekocht geloof ik voor 7 of 8 euro. Nu heb iik een Arsegan Easybrew 30 erbij gekocht. Zit een identieke kraan aan.

Heuvinger brouwerij

Om nog even op het verhaal verder te gaan.
Ik heb flink gebrouwen in de Vida xl ketel met een mashkookzak, https://www.unibrew-Nederland.nl/maischkookzak.html.
Aanbranden?
Niet met een Ikea stoompan inzet, https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90112531/
Bij het koken bleek mijn Vida Xl ketel flink aan te zetten.
Bovendien moest ik voor het spoelen mijn 1,7L water koker in te moeten zetten.
Vind ik zo even https://www.ebay.nl/itm/Burco-Cygnet-Commercial-20L-Catering-Hot-Water-Boiler-Tea-Urn-Stainless-Steel/222934556821?hash=item33e7ef6095:g:MFgAAOSwUP5a2e7X#shpCntId, toch maar even gekocht.
Koken doe ik dus gewoon weer buiten in de 40L inox BB ketel, met 12 kW brander.



Voor de maischpan bij de Action een 12 L prullenbak aangeschaft.
Er moet nog een bodem in, op de zaak ligt inox gaas 287 µm.
Er is ook een cnc snijmachine en er er ligt ook nog 2 mm rvs plaat.

Sander van Dijk


Heuvinger brouwerij

Citaat van: Sander van Dijk op 21-04-2018  21:37 uGoede tip! Ook gelijk besteld. € 27,- is geen geld.
Dat was ook mijn idee!
Zeker nu ik zie dat die Vida XL ketel waar ik amper €70 voor betaalde inmiddels is gestegen naar €135.
Ik heb een gebruikers handleiding van het ding op internet gevonden, daar in las ik de temperatuur instelling beduidend anders is dan bij de Vida Xl.
Op de schaalverdeling onder de draaiknop staan geen temperaturen, de knop blijkt 6 standen te hebben.
Ik ben benieuwd, gewoon rustig afwachten dus.

Mark GA



Burco Cygnet Commercial 20L

Ik kreeg gisteravond een email van eBay dat de verkoper malafide bleek te zijn.
Het artikel is verwijderd van eBay en je moet zelf actie ondernemen bij je bank om het betaalde bedrag terug te krijgen.
Ik heb betaald via PayPal, wat gekoppeld is aan mijn bankrekening.
Ik heb daarop mijn bank (ABN) via de app opdracht gegeven de betaling aan PayPal terug te boeken.
Vanmorgen met PayPal gebeld om te verifiëren dat dit de juiste manier was.
Dat is dus niet zo.
Het resulteert alleen in een negatief saldo op je PayPal rekening.
Dit moet je dan later zelf aanvullen. Het zijn dus twee betaalstromingen.

Hoe verder?
De verkoper heeft 30 dagen de tijd om het bedrag op te eisen bij PayPal.
Indien dit niet gebeurt binnen 30 dagen vervalt de transactie en wordt het bedrag teruggestort op je PayPal rekening.
Als zij dit wél doen moet jij als koper (na die 30-dagen-periode) een geschil openen bij PayPal.
De verkoper moet dan aantonen dat het product is verzonden én afgeleverd aan de koper.
Jij hebt aankoopbescherming bij PayPal dus je krijgt je geld gewoon terug.

Wel jammer want het was een gouden deal. Zo'n machine voor nog geen drie tientjes.
Het leek en bleek too good to be true...

Sander van Dijk

Citaat van: Mark Green Anchor op 26-04-2018  10:23 uWel jammer want het was een gouden deal. Zo'n machine voor nog geen drie tientjes.
Het leek en bleek too good to be true...


Ik heb hetzelfde bericht gehad. Inderdaad het was te mooi om waar te zijn.

Heuvinger brouwerij

Citaat van: Mark Green Anchor op 26-04-2018  10:23 uHoe verder?
De verkoper heeft 30 dagen de tijd om het bedrag op te eisen bij PayPal.
Indien dit niet gebeurt binnen 30 dagen vervalt de transactie en wordt het bedrag teruggestort op je PayPal rekening.
Als zij dit wél doen moet jij als koper (na die 30-dagen-periode) een geschil openen bij PayPal.
De verkoper moet dan aantonen dat het product is verzonden én afgeleverd aan de koper.
Jij hebt aankoopbescherming bij PayPal dus je krijgt je geld gewoon terug.

Klinkt dit als van dat ik geen actie hoeft te ondernemen om de munten terug te beuren?

Citaat van: Mark Green Anchor op 26-04-2018  10:23 uWel jammer want het was een gouden deal. Zo'n machine voor nog geen drie tientjes.
Het leek en bleek too good to be true...

Ik had er allerlei fantastisch dingen mee bedacht, iets van een spoelwaterketel of een kolom op de deksel om alcohol te stoken.
Jammer!

Mark GA

Citaat van: Brouwerij Hulzebos op 26-04-2018  17:41 uKlinkt dit als van dat ik geen aktie hoeft te ondernemen om de munten terug te beuren?
Als de verkoper na 30 dagen het geld niet claimt wordt de transactie ongedaan gemaakt. Het geld wordt dan als tegoed teruggestort op je PayPal rekening. Dus niet van je bank!

Als zij binnen 30 dagen wel dat geld afschrijven kun je als kopende partij een geschil openen waarbij PayPal het geld terug gaat vorderen voor jou bij de verkoper.

Je hoeft dus zelf niets te doen tot na 30 dagen.

Richard3

Is deze van dezelfde adverteerder: https://m.ebay.nl/itm/Burco-Cygnet-Commercial-20L-Catering-Hot-Water-Boiler-Tea-Urn-Stainless-Steel/112972760495?hash=item1a4db385af:g:sdwAAOSwQeha6cAx

Ik heb hem in ieder geval besteld, ben benieuwd of hij komt. in ieder geval betaald met PayPal, dus ik krijg mijn geld wel terug bij het niet nakomen van de afspraken.

Markiej87

Citaat van: Richard3 op 06-05-2018  16:56 uIs deze van dezelfde adverteerder: https://m.ebay.nl/itm/Burco-Cygnet-Commercial-20L-Catering-Hot-Water-Boiler-Tea-Urn-Stainless-Steel/112972760495?hash=item1a4db385af:g:sdwAAOSwQeha6cAx

Ik heb hem in ieder geval besteld, ben benieuwd of hij komt. in ieder geval betaald met PayPal, dus ik krijg mijn geld wel terug bij het niet nakomen van de afspraken.
Ben benieuwd. Zoek al een tijdje naar zo'n betaalbaar ding voor spoelwater dus als je hem binnen hebt hoor ik het graag!

hans100w

Citaat van: Richard3 op 06-05-2018  16:56 uIs deze van dezelfde adverteerder: https://m.ebay.nl/itm/Burco-Cygnet-Commercial-20L-Catering-Hot-Water-Boiler-Tea-Urn-Stainless-Steel/112972760495?hash=item1a4db385af:g:sdwAAOSwQeha6cAx

Ik heb hem in ieder geval besteld, ben benieuwd of hij komt. in ieder geval betaald met PayPal, dus ik krijg mijn geld wel terug bij het niet nakomen van de afspraken.

Als je kijkt naar de "bedrijfsgegevens":
8 Sydney Street
 Douglas
Isle of Man
IM1 3JG
United Kingdom
en je kijkt op google streetview zie je dit:

http://www.google.com/maps/@54.1559587,-4.483742,3a,54.4y,345.91h,95.11t/data=!3m6!1e1!3m4!1sMjY8PIK0f7dRg87NZqWCWg!2e0!7i13312!8i6656

Verkoper is reeds vanaf 2013 ingeschreven als zakelijke verkoper op ebay, heeft als verkoper meer dan een jaar geleden een ipad verkocht (1 feedback) en als koper 12 feedbacks gekregen van meer dan een jaar terug. Geen recente feedbackbeoordelingen.
De gebruiker heeft geen andere gebruikersnamen gebruikt op ebay.

Dit alles is info van ebay, zegt nog niet veel, maar is misschien nuttig bij het maken van een keuze.

Markiej87

De tien-liter varianten van deze ketels gaan voor 65 pond. 30 liter voor 100+. Ik geloof het dus nog niet helemaal :)

Heuvinger brouwerij

Citaat van: hans100w op 06-05-2018  22:28 uDit alles is info van ebay, zegt nog niet veel, maar is misschien nuttig bij het maken van een keuze.
Ea had ik ook gezien.
Die info lijkt erg op die verkoper van de vorige "aanbiedig".
Hopelijk gaat het goed, ik heb ook belangstelling, maar ik wacht nu wel even af.
Mijn betaling met paypal is niet geclaimd, maar is ook nog niet terug gestort.

hansHalberstadt

Citaat van: Brouwerij Hulzebos op 20-04-2018  21:10 u

Lijkt me wel dat je zo veel zuurstofinslag dus oxidatie krijgt in je opgevangen wort. Ik zou er een langer slangetje aan doen zodat het onder het vloeistofoppervlak terecht komt.
 

Jacques

Citaat van: hansHalberstadt op 06-05-2018  23:06 uLijkt me wel dat je zo veel zuurstofinslag dus oxidatie krijgt in je opgevangen wort. Ik zou er een langer slangetje aan doen zodat het onder het vloeistofoppervlak terecht komt.

Als het gaat om afgekoeld wort dat verzameld wordt vlak voor de vergisting is er niet zo veel aan de hand. Er staat in ieder geval geen brander onder de ketel, dus zo heel heet zal het wort niet zijn...
Beluchting zorgt voor een goede vergisting.

hansHalberstadt

Citaat van: Jacques op 06-05-2018  23:14 uAls het gaat om afgekoeld wort dat verzameld wordt vlak voor de vergisting is er niet zo veel aan de hand. Er staat in ieder geval geen brander onder de ketel, dus zo heel heet zal het wort niet zijn...
Beluchting zorgt voor een goede vergisting.
Ja kwestie van interpretatie in welk stadium de zaak zich bevindt. Brouwerij Hulzebos zal het wel kunnen vertellen. 

Richard3

Citaat van: Richard3 op 06-05-2018  16:56 uIs deze van dezelfde adverteerder: https://m.ebay.nl/itm/Burco-Cygnet-Commercial-20L-Catering-Hot-Water-Boiler-Tea-Urn-Stainless-Steel/112972760495?hash=item1a4db385af:g:sdwAAOSwQeha6cAx

Ik heb hem in ieder geval besteld, ben benieuwd of hij komt. in ieder geval betaald met PayPal, dus ik krijg mijn geld wel terug bij het niet nakomen van de afspraken.

Het was waarschijnlijk toch te mooi om waar te zijn. eBay heeft de transactie ook geblokkeerd, en de betaling staat op hold.

Heuvinger brouwerij

Citaat van: hansHalberstadt op 06-05-2018  23:36 uJa kwestie van interpretatie in welk stadium de zaak zich bevindt. Brouwerij Hulzebos zal het wel kunnen vertellen.
Het is wort welke nog gekookt moet gaan worden.
Het slankie lig in de planning!
Citaat van: Richard3 op 07-05-2018  16:24 uHet was waarschijnlijk toch te mooi om waar te zijn. eBay heeft de transactie ook geblokkeerd, en de betaling staat op hold.
Dromen zijn bedrog!
Er hoeft maar een zakenman te zijn die elektrisch ketels aanbiedt voor een nette prijs en dan draait hij een hele mooie omzet!

Jacques

Citaat van: Brouwerij Hulzebos op 07-05-2018  20:06 uHet is wort welke nog gekookt moet gaan worden.
Het slankie lig in de planning!

Dan is het dus verstandig oxidatie te voorkomen. Zoals Hans al schrijft hoeft dat niet veel te kosten. Een knietje en een meter siliconen slang is maar een kleine investering.

Heuvinger brouwerij

Citaat van: Richard3 op 07-05-2018  16:24 uHet was waarschijnlijk toch te mooi om waar te zijn. eBay heeft de transactie ook geblokkeerd, en de betaling staat op hold.
Op mijn paypal rekening is het bedrag toch schijnbaar geclaimd.

Na een tijdje rondklikken bij ebay en paypal, een geschil aangemaakt bij ebay.
Prompt ontving ik een email met als onderwerp:
CiteerUw geschil is opgewaardeerd tot een claim.
Citaat van: Jacques op 07-05-2018  21:51 uEen knietje en een meter siliconen slang is maar een kleine investering.
Ik heb er nu een stukje tuinslang opgeschoven.
Dat beviel mij wel, want ik kon emmers wisselen zonder de kraan te hoeven sluiten.

Jacques

Citaat van: Brouwerij Hulzebos op 19-05-2018  14:08 uIk heb er nu een stukje tuinslang opgeschoven.

Dat kun je beter vervangen door een siliconenslang. Tuinslang bevat weekmakers en die wil je niet in je bier.

HermanH


Mark GA

ik zou jezelf een hoop tijd en moeite besparen; of ze zijn gestolen of je krijgt binnenkort weer een melding dat de verkoper niet deugt.
De goedkoopste gaat vanaf € 225 nieuw.

Heuvinger brouwerij

Citaat van: Jacques op 19-05-2018  22:05 uDat kun je beter vervangen door een siliconenslang. Tuinslang bevat weekmakers en die wil je niet in je bier.

Vandaag maar een pijpje gebogen van inox 15x2

 

Ik wil nog wat slang bestellen, maar zo'n kleine post is zo weer € 5,95.
Nu had ik gedacht van ik bestel wat Vienna mout mee, is die van de de Swaen uitverkocht.
In mout van Weyermann heb ik geen zin in, want die mensen verkopen geen mout vanaf de mouterij volgens het Duitse forum.

Jacques

Citaat van: Brouwerij Hulzebos op 25-05-2018  20:04 uIn mout van Weyermann heb ik geen zin in, want die mensen verkopen geen mout vanaf de mouterij volgens het Duitse forum.

Niets mis met de mout van Weyermann. Dat je als particulier niet rechtstreeks hun mout kunt kopen doet niets aan de kwaliteit van de mout af.

Sander van Dijk

Citaat van: Brouwerij Hulzebos op 19-05-2018  14:08 uOp mijn paypal rekening is het bedrag toch schijnbaar geclaimd.

Na een tijdje rondklikken bij ebay en paypal, een geschil aangemaakt bij ebay.


Bij mij was het geld ook op het laatste moment geclaimd. Heel erg sneaky, want dan is de kans veel groter dat je dat over het hoofd ziet. Ik doe zoveel betalingen met Paypall, bij mij stond die transactie al niet meer op de eerste pagina, waardoor ik dit misschien niet meer had gezien. Ik had er nog wel een paar keer naar gekeken, maar nu werd ik getriggerd door het berichtje van Hulzebos.


Bedankt. Ik heb nu ook een claim bij Paypall ingediend.

Mark GA

Citaat van: Sander van Dijk op 28-05-2018  09:11 uBij mij was het geld ook op het laatste moment geclaimd. Heel erg sneaky, want dan is de kans veel groter dat je dat over het hoofd ziet. Ik doe zoveel betalingen met Paypall, bij mij stond die transactie al niet meer op de eerste pagina, waardoor ik dit misschien niet meer had gezien. Ik had er nog wel een paar keer naar gekeken, maar nu werd ik getriggerd door het berichtje van Hulzebos.


Thanks. Ik heb nu ook een claim bij Paypall ingediend.

Ben blij dat jij tenminste wel ONtopic blijft.
Intussen staat er weer zo'n ketel (andere verkoper, ander bedrag, zelfde type) op eBay.
Trap er niet in.

Heuvinger brouwerij

Citaat van: Sander van Dijk op 28-05-2018  09:11 uThanks. Ik heb nu ook een claim bij Paypall ingediend.
De verkoper mag nog reageren tot morgen, 29 mei.
Ik ben benieuwd hoe het dan verder gaat.
Typisch is wel dat al die goedkope elektrische ketels aangeboden worden met een account, waarmee een jaar niets is gebeurd.
Bovendien staat er maar een objekt te koop, nl de ketel.

Heuvinger brouwerij

Ik kreeg vandaag het volgende bericht:

CiteerWe hebben het onderzoek naar uw kwestie afgerond en in uw voordeel besloten.

Wij waren in staat een terugbetaling ter hoogte van £22,99 GBP terug te
vorderen en dit bedrag is op uw rekening bijgeschreven. Wij verzoeken u er
rekening mee te houden dat het maximaal vijf werkdagen kan duren voordat de
bijschrijving op uw rekening verschijnt.

Als de verkoper u nog meer verschuldigd is, zullen wij alles in het werk
stellen om ook dat te incasseren.

Als er niet genoeg geld op de rekening van de verkoper staat, zullen
gepaste acties tegen de verkoper worden ondernomen, waaronder beperking van
de rekeningprivileges van de verkoper.

Bovendien staan de munten ook weer op mijn rekening!
Het is voor mij weer goed afgelopen.

Mark GA

Citaat van: Brouwerij Hulzebos op 30-05-2018  16:54 uIk kreeg vandaag het volgende bericht:

Bovendien staan de munten ook weer op mijn rekening!
Het is voor mij weer goed afgelopen.
Paypal zeker? Netjes toch!

Heuvinger brouwerij

Citaat van: Mark GA op 30-05-2018  18:04 uPaypal zeker? Netjes toch!
Inderdaad, gewoon perfect.
Ze doen gewoon het, waarvan ze zeggen dat ze voor staan. :groots:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.