Brouwwerk etiket

Gestart door hopjesvla, 14-09-2016 09:14 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hopjesvla

Hoppa, een etiketje.
Niet de eerste, maar wel het meest recentste. Het is nog een beetje 'werk in uitvoering', maar het begint al ergens op te lijken.

Enne?!: Limburgse uitdrukking met verscheidene interpretaties:
- als groet / begin van een conversatie (eerste "Enne?" daarna pas 'Hoe gaat het?'  ;) )
- uitroep bij een positieve ervaring: Enne! (dat is lekker..)
- uitroep bij een negatieve ervaring Enne? (Ik had er meer van verwacht...gadverdamme...)

 ;D


Drents Hopbier

Citaat van: hopjesvla op 14-09-2016  09:14 uHoppa, een etiketje.



Ik zou schrijven: Arnhems kraanwater, pilsmout, tarwemout, Saaz hop, Styrian Goldings hop
gebotteld:
alc. 8,2 vol.%

Hopbier

hopjesvla

Gebotteld.. Dat ik daar overheen heb gekeken met mijn 'bottelen'... Bedankt!

Dugraph

Simpel en strak, ik hou ervan!

Wel dusdanig versimpeld dat ik niet zou weten wat voor bier ik ga proeven. Misschien een goede toevoeging?

hans_nwk

Bier met Arnhems water met een Limburgse naam?

Je kunt het limburgse antwoord er ook bij zetten:

Enne?
Auch enne!

hopjesvla

Ha ha ha een kenner! (Er heeft ooit in De Limburger een heel artikel gestaan over hoe multi-interpretabel 'Enne' is naar aanleiding van de context, jammer dat ik dat niet meer heb )

Wellicht dat het volgende biertje  de naam "Auch enne" krijgt  ;) (ik ben zelf een export Limburger, maar spreek nog wekelijks vloeiend 'plat' )

Maar inderdaad, een toevoeging naar het soort bier is een goede suggestie.

De Rentmeester

En, dan komt zeker: ik pak er nog enne.
Voor de leken: ik pak er nog eentje (biertje)

Fermon

Simpel maar strak, is ook wel mijn ding.
Je vergeet nog een ding qua ingrediënten: gist ;D

hopjesvla

En weer een nieuwe...



Edit: ik zie dat ik nog wat aan de uitlijning van de teksten moet doen...

026

Wel lekker dat Arnhemse kraanwater... :biersmile:

hopjesvla


Neetje

Vind je etiketten mooi.
Heb je ook een foto van etiket op een fles?
Dan krijg je pas het echte beeld. Sputnik en de tekst eronder lijkt nogal breed.

hopjesvla

Ga van het weekend denk ik etiketjes plakken, zal dan eens een foto maken. Ik print ze met een Brother labelprinter, dus ze komen sowieso wat anders qua kleur eruit te zien. Maar inderdaad, misschien even de grootte van de tekst aanpassen

hopjesvla


Nerro

Ik heb nooit begrepen waarom je de moutsoorten, hopsoorten, gisttype, IBU en EBC waardes op de fles zou zetten. Wat mij betreft is dat "achter de schermen" leuk maar voor de consument is het witte ruis.

Wel een héél gaaf etiket verder!

Dugraph

Citaat van: Nerro op 22-11-2016  15:39 uIk heb nooit begrepen waarom je de moutsoorten, hopsoorten, gisttype, IBU en EBC waardes op de fles zou zetten. Wat mij betreft is dat "achter de schermen" leuk maar voor de consument is het witte ruis.

Wel een héél gaaf etiket verder!

Ik doe het omdat ik het zelf leuk vind om te weten wat erin zit en welke waardes het heeft behaald. Ik denk dat de meesten hier niet commercieel gaan met hun flesjes. De bieren worden uitgedeeld, geruild en zelf gedronken. En dan is wat extra informatie wel zo handig.

hopjesvla

Citaat van: Dugraph op 22-11-2016  16:24 uIk doe het omdat ik het zelf leuk vind om te weten wat erin zit en welke waardes het heeft behaald. Ik denk dat de meesten hier niet commercieel gaan met hun flesjes. De bieren worden uitgedeeld, geruild en zelf gedronken. En dan is wat extra informatie wel zo handig.

Precies, ook niet-brouwende vrienden vinden het leuk om te lezen wat er allemaal in zit.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.