Novax pomp geluidniveau

Gestart door rover8772, 06-09-2016 13:34 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rover8772

Heb uit Italië een Novax 20b pomp gekocht, maar wat een tering herrie (sorry voor het taalgebruik) maakt dat ding!
Is dit normaal? In de beschrijving staat dat ie onder de 70 dB zou moeten zitten, maar daar gaat ie volgens mij ver over heen.

Iemand ervaring hiermee?

Underdike

Is veel direct geluid neem ik aan, dus als je het op een schuimmatje legt en er een doosje met isolatievoering erin er overheen zet, dan zal het meeste toch weg zijn?

seed7

Beetje met de bouten van de pompkop spelen kan helpen, iets minder vast aandraaien maar wel zo dat het niet gaat lekken. Anders uit elkaar halen en iets van de achterkant van het vleugelrad afschuren.

Hoort niet zo maar is niet anders, een bekend euvel.

Ingo

rover8772

Oké ga ik eens proberen. Bedankt!

Serge VL

Ik heb ook zo een pomp, en het geluid dat je hoort is volgens mij pure cavitatie, ik heb nog niets moet bij schuren of vast of los moeten schroeven, gewoon een kraan in de uitgang geplaatst en geknepen tot het geluidsniveau daalt, werkt ook, en is zeer goed voor je pomp.

rover8772

Probleem opgelost. Het was de beschermkap aan de achterkant die scheef zat. Maakt nu een mooi snorrend geluid. Zal er ook een kraan in de uitgang zetten of een motor regeling want 1700
Liter per uur is iets te veel van het goede voor mijn RIMS. Bedankt voor het meedenken...

RoodeLeeuwVenlo

Goeie tip Serge.
Ga ik ook doen.

Gerlachus

Boven in de behuizing van de pomp is plek zat voor een toerenregelaar. Kun je zo op Ebay bestellen, die van een kilowatt zijn klein en kosten geen drol.

Als je dunne slangen gebruikt (pomp is dacht ik voor 3/4 of 1" bedoeld) dan jankt hij wel door de turbulentie aan de zuigzijde. Toerental omlaag brengen is dan een optie of een bypass maken, waardoor hij een deel van de perszijde aan de zuigzijde terug krijgt. Die optie is de beste voor de levensduur en het geluidsniveau.

rover8772

Heb hier nog een regelaar uit een stofzuiger, moet ook werken denk ik zo.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.