Wyeast gist

Gestart door Fermon, 31-08-2016 16:28 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fermon

Beste dames & heren hobbybrouwers.

Morgen ga ik een poging wagen om de Westmalle tripel te brouwen(kloon).
Nu ga ik voor het eerst gist gebruiken van Wyeast, en heb de verpakking vanmiddag gesmackt ;)
Nu om 16:23 staan de verpakkingen (2 stuks) al behoorlijk bol.


Ik heb gelezen dat de binnenste zakje met voeding minimaal een dag voor het brouwen gesmackt moet worden, vandaar dat ik het vandaag al heb gedaan.

Mijn vraag is nu: moet ik de verpakkingen vannacht in de koelkast leggen of gewoon op kamertemperatuur laten?
De productiedatum van de gist is: 8  augustus 2016 dus de gist is behoorlijk vitaal lijkt mij.

Etn82

De verpakkingen kan je gewoon buiten de koeling houden. Ergens op een redelijke constante temp. is prima.

Jacques

Toch raad ik aan om verpakkingen Wyeast die echt strak staan in de koelkast te bewaren.

Biertje1985

Nieuwe verpakking, ik heb hem ook al. Perfect productiedatum 10-08  ;D
Erg vers dus.

Ik heb het idee dat het binnenzakje wat makkelijker smackt nu, daar zat ik ook wel eens mee te klooien dus als mijn idee klopt
vind ik dat een vooruitgang. ^-^

Ow en prop maar in de koelkast, dan kan je de gist wat langer bewaren. (of die nou bol is of niet)

Fermon

Citaat van: Biertje1985 op 01-09-2016  18:47 uNieuwe verpakking, ik heb hem ook al. Perfect productiedatum 10-08  ;D
Erg vers dus.

Ik heb het idee dat het binnenzakje wat makkelijker smackt nu, daar zat ik ook wel eens mee te klooien dus als mijn idee klopt
vind ik dat een vooruitgang. ^-^

Ow en prop maar in de koelkast, dan kan je de gist wat langer bewaren. (of die nou bol is of niet)

Ik zat behoorlijk te prutsen om het zakje kapot te krijgen, was mijn eerste keer  :nut:

Ze liggen niet meer in de koelkast, ik heb vanochtend gebrouwen :brouwen:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.