Beerput in brouwzaal

Gestart door Veeckmans, 17-08-2016 14:19 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Veeckmans

Beste Brouwers,

Ik ben begonnen aan extra ruimte te bouwen voor mijn brouwinstallatie. In de toekomstige brouwzaal is echter een beerput aanwezig. Ik vroeg mij af of ik die, ivm(wilde)gisten, best hermetisch kon afsluiten of kan dat geen kwaad? Anders sluit ik hem af met gewoon composiet deksel wat +-200 euro goedkoper is dan een hermetisch.

Met vriendelijke groeten,

Roel


wilbertd

Wiki leert mij:
Een beerput is een put waarin menselijke uitwerpselen opgevangen worden. Vroeger was boven de put een bankje met een gat aangebracht, de zogenaamde poepdoos. Deze was algemeen in gebruik voordat er waterclosets kwamen en de wc's op een riolering werden aangesloten. Vandaag wordt vooral in Vlaanderen de benaming "beerput" nog gebruikt voor de septische put.

Tja, voor wilde gisten zou ik mij niet zo zorgen maken.... :o
Brouwen boven een poepdoos lijkt mij niet zo smakelijk, ik zou er lekker een hermetisch deksel op doen.

De HaAn

Het is toch niet een septische put die nog in gebruik is.
Als het niet meer gebruikt wordt kun je er ook voor kiezen om hem eruit te slopen en vol storten met zand.
Of er uit slopen en opnieuw metselen met een deksel kan de ruimte perfect dienen als lager ruimte.
Ik gebruik zelf een kruipruimte om mijn bier op te slaan.

Veeckmans

Beste,
De septische put is nog in gebruik. Nu ligt er een gewoon gietijzeren deksel op dat op zich nog aardig afsluit. Geen geur dus, maar ik vond het toch een risico om dit zo te laten. Ik sluit hem hermetisch af dan ben ik zeker. Bedankt voor de antwoorden!

Erwin Warners

Als hij nog in gebruik is zou ik hem zo afsluiten dat je er wel bij kunt in geval van. Echter zou ik het zo makkelijk mogelijk maken voor mezelf en toch zorgen dat hij zeer goed afsluit. Bijvoorbeeld indien mogelijk met een rubber pakking, maar ik weet de situatie niet natuurlijk.

Oscar

Beer = bier  dus een bierput... ;D  hoort dat in en brouwerij ?  :weetniet: >:D

EBC


Amateurke

Ik vond de "verdwenen" vorige reactie van EBC veel meer "to the point" dan het simpele " :brouwen:"

Drents Hopbier

Citaat van: Oscar op 20-08-2016  22:37 uBeer = bier  dus een bierput... ;D  hoort dat in en brouwerij ?

Als Beer = bier dan put = sink.  Beetje consequent blijven.

HHopbier

hansHalberstadt

Citaat van: Oscar op 20-08-2016  22:37 uBeer = bier  dus een bierput... ;D  hoort dat in en brouwerij ?  :weetniet: >:D
Als het niet mislukt niet nee.

wilbertd

Citaat van: Oscar op 20-08-2016  22:37 uBeer = bier  dus een bierput... ;D  hoort dat in en brouwerij ?  :weetniet: >:D

Een eindeloze bierput, dat ben ik.
(maar niet in de brouwerij nee  ;) )

EBC

Citaat van: Amateurke op 21-08-2016  08:52 uIk vond de "verdwenen" vorige reactie van EBC veel meer "to the point" dan het simpele " :brouwen:"

 ;)

En dat was zoiets als:
Wat denk je nou zelf ... moet je ons dit echt vragen?

Of nog erger:
Weet je zeker dat je daar een brouwzaal wilt inrichten.

en dan:
Stel je voor dat je professioneel gaat, hoe denk je dat de voedselveiligheid er over zal oordelen?

Uitzuigen en volstorten met beton.

Oscar

Citaat van: EBC op 21-08-2016  21:52 uStel je voor dat je professioneel gaat, hoe denk je dat de voedselveiligheid er over zal oordelen?

Whoahahahahaha Brouwerij de Beerput... ;D >:D 

hansHalberstadt

Ik probeer me een voorstelling te maken hoe zoiets kan ontstaan. Een WC huisje in de tuin met beerbut en dan onvoldoende ruimte hebben om je brouwhuisje ergens anders te zetten oid  :weetniet: Leg het eens uit?

EvdBroek

Citaat van: Oscar op 21-08-2016  21:54 uWhoahahahahaha Brouwerij de Beerput... ;D >:D
😂😂😂 Hahaha

Erwin Warners

Citaat van: Oscar op 21-08-2016  21:54 uWhoahahahahaha Brouwerij de Beerput... ;D >:D 

Doet het goed met je brouwtip doorspoelen tot gewenst volume :P

Eric v B

Ik wil adviseren: Leegzuigen en ontsmetten met Star San. ;D

Haagse Wouter

Citaat van: Eric v B op 22-08-2016  23:52 uIk wil adviseren: Leegzuigen en ontsmetten met Star San. ;D

Wel een epische brouwketel.

SanderH

Citaat van: Haagse Wouter op 25-08-2016  14:03 uWel een epische brouwketel.
Je bedoelt een septische brouwketel!

duonra

Citaat van: SanderH op 25-08-2016  14:03 uje bedoelt een septische brouwketel!

Mooi he, humor  >:D

Veeckmans

Citaat van: hansHalberstadt op 21-08-2016  22:03 uIk probeer me een voorstelling te maken hoe zoiets kan ontstaan. Een WC huisje in de tuin met beerbut en dan onvoldoende ruimte hebben om je brouwhuisje ergens anders te zetten oid  :weetniet: Leg het eens uit?

De ruimte die ik beschikbaar heb was een oud aangrenzend hok, wat ik heb opgemetst.Zoals wel meer oude huizen hebben, zit mijn wc niet in het huis zelf maar in dat aangrenzend hok bovenop de beerput.Bij ons noemen ze dat wel eens "de koer".Ik kan er nu enkel in vanuit mijn huis en niet vanuit het hok.Ondertussen heb ik het deksel van de beerput vervangen door een degelijk Kio-deksel.Ik heb er vertrouwen in dat dit gaat werken. Niet iedereen heeft de financiële mogelijkheid om zomaar bij te bouwen, laat staan de rompslomp om te mogen bouwen.Dus dit was voor mij de beste optie.Nieuwe waterleiding aanwezig, regenwaterput met regenwater om door mijn koelspiraal te laten lopen (eco!)en elektriciteit. Ik neem de suggestie van 'brouwerij de beerput' mee ;D
Wie weet wat voor topbieren worden daar wel niet gebrouwen! :brouwen:

Groeten,

Roel

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.