Aldi hss stappenboor

Gestart door Rich, 27-07-2016 10:01 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rich

http://www.aldi.nl/aldi_speciaalborenset_48_5_20499_34542.html

Vanaf zaterdag 30 juli 2016.

In het papieren krantje is duidelijk te lezen dat er HSS op de asjes staat dus geschikt om gaten te boren in RVS. Zo te zien inclusief bonus tegelboortjes ;)

Haagse Wouter

Ben benieuwd hoe lang ze meegaan :D.

RienP

Ik zag ze staan, maar ik laat ze liggen. Ooit 1x goedkope HSS boortjes gekocht. De punt was zo weg en dan kun je het boortje weggooien.
Zolang het niet te dik is gaat het misschien nog wel.

Rich

Ja iets andere prijsklasse dan Boschboortjes maar genoeg als je 1 of 2 keer een 1/2" gat in je pan wil hebben (zolang je hem niet op vol toeren op de klopstand er doorheen ramt zonder snijolie :) ). Ik gebruik zelf van die punches, net iets fijner.

Pim

Voor RVS heb je echt wel iets beters nodig dan HSS zoals Cobalt of Titanium. En dan nog is er een heel groot verschil in kwaliteit!
Goedkoop blijkt meestal duurkoop, is mijn ervaringen gereedschap.

En goed smeren natuurlijk, bv met olie, en veel druk, een laag toerental en een scherpe boor want anders verbrandt zelfs de beste boor.

seed7

Citaat van: Pim op 27-07-2016  10:43 uen veel druk,

Dat is dus de ellende met een stappenboor in dunne rvs plaat, voor je het weet duw je de rand van het gat iets naar binnen en snijdt de boor niet meer in de ontstane ronding. Geeft mij maar een trekpons.

Ingo

Pim

Citaat van: seed7 op 27-07-2016  10:54 uGeeft mij maar een trekpons

Helemaal mee eens Ingo. Dat betekent echter wel een behoorlijke investering wanneer je meerder maten nodig hebt.
Voor niet al te grote gaten (10-12 mm?) in RVS is een stappenboor nog wel te doen. Daarna een trekpons, zagen of met een plasmasnijder.

Haagse Wouter

Heb zelf altijd wel goede ervaringen gehad met gereedschap e.d. van de Aldi en Lidl. Maar dit soort boortjes heb ik mijn twijfels bij :p.

Pim

Citaat van: Haagse Wouter op 27-07-2016  11:34 uHeb zelf altijd wel goede ervaringen gehad met gereedschap e.d. van de Aldi en Lidl. Maar dit soort boortjes heb ik mijn twijfels bij :p.
Bij mij wat minder... helaas. Een vlakschuurmachine waarbij alles trilde, behalve de schuurplaat  :nut:
En na zo'n twee uur gebruik begon hij uit elkaar te rammelen. Niet eens de moeite genomen om hem terug te brengen maar zo in de kliko gemikt. En me meteen voorgenomen om nooit meer goedkoop gereedschap te kopen.  8)

Rich

Citaat van: Pim op 27-07-2016  11:31 uHelemaal mee eens Ingo. Dat betekent echter wel een behoorlijke investering wanneer je meerder maten nodig hebt.
Voor niet al te grote gaten (10-12 mm?) in RVS is een stappenboor nog wel te doen. Daarna een trekpons, zagen of met een plasmasnijder.

Ik heb de mijne van deze eBay winkelier. De verzending naar Nederland is nog wel redelijk te doen.

De Rentmeester

Investeer eens in vrienden. Er is altijd wel iemand met het juiste gereedschap die je wil helpen. En het juiste gereedschap is het minste werk met het beste resultaat.
Geef een klein kratje eigen brouwsel weg en mensen willen dan best iets voor je doen als je het netjes aanpakt. Vaak ook nog gezellig en hou je er nog meer vrienden aan over.

Johannesdeloper

Ben ik simplistisch?
Ik heb een 16 mm gat in een Polisinelli RVS vat gemaakt door er met een metaalboor een gat van 10 mm in te boren.
Vervolgens heb ik met een taps toelopend freesje van steen het gat groter gemaakt tot 16mm en vervolgens
de laatste braampjes en scherpe randen er met een schuurpapiertje afgehaald.
Ik ben tevreden met het resultaat.

Pimmels

Citaat van: Johannesdeloper op 27-07-2016  13:40 uBen ik simplistisch?
Ik heb een 16 mm gat in een Polisinelli RVS vat gemaakt door er met een metaalboor een gat van 10 mm in te boren.
Vervolgens heb ik met een taps toelopend freesje van steen het gat groter gemaakt tot 16mm en vervolgens
de laatste braampjes en scherpe randen er met een schuurpapiertje afgehaald.
Ik ben tevreden met het resultaat.
Zo doe ik het ook, en voor de grotere gaten een trekpons (incl. pijpensnijder) van de IKEA keuken afdeling € 12,95

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/28512100/

Johannesdeloper

Citaat van: Pimmels op 27-07-2016  13:47 uZo doe ik het ook, en voor de grotere gaten een trekpons (incl. pijpensnijder) van de IKEA keuken afdeling € 12,95

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/28512100/

Dat wordt weer een keer verplicht Zweedse balletjes eten  :groots:
(en er zijn er in Amsterdam nog meer op voorraad, dan dat er leden zijn bij Brouwvereniging de Bierkaai.)

Underdike

Citaat van: Haagse Wouter op 27-07-2016  11:34 uHeb zelf altijd wel goede ervaringen gehad met gereedschap e.d. van de Aldi en Lidl. Maar dit soort boortjes heb ik mijn twijfels bij :p.
Idem... De Lidl recipro-zaag is top & de nieter/tacker doet 't ook al eeuwen...

Haagse Wouter

Citaat van: Pim op 27-07-2016  11:45 uBij mij wat minder... helaas. Een vlakschuurmachine waarbij alles trilde, behalve de schuurplaat  :nut:
En na zo'n twee uur gebruik begon hij uit elkaar te rammelen. Niet eens de moeite genomen om hem terug te brengen maar zo in de kliko gemikt. En me meteen voorgenomen om nooit meer goedkoop gereedschap te kopen.  8)

Mja heb ook geen elektrisch gereedschap van ze.
Heb alleen handgereedschap, en dat is prima spul voor thuisgebruik.

Underdike

En ik vergat er nog 1... de grote schijf haakse slijper van Lidl werkt ook prima hiero

seed7

Citaat van: Rich op 27-07-2016  13:21 uIk heb de mijne van deze eBay winkelier. De verzending naar Nederland is nog wel redelijk te doen.

Ik koop ze gewoon in Nederland, vooral als je een speciale afmeting nodig hebt, 28,3 mm, daar past precies DIN25 zuivelbuis door en dan hoef je alleen nog maar met de TIG toorts te wapperen. Trekt probleemloos gaten in fusten.




Ingo

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.