Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Ss Brewtech Chronical 7 gal / 26.5 ltr fermenter  (gelezen 5798 keer)

Offline MrJeJo

• Vol lid
  • Land: nl
Ss Brewtech Chronical 7 gal / 26.5 ltr fermenter
« Gepost op: 22-07-2016 18:26 u »
Iemand ervaring met genoemde CCT? Ik heb deze besteld om af te zijn van het overhevelen, makkelijk de trub en gist eronder af te tappen en eenvoudig een sample te kunnen nemen voor SG meting. Volgens mij past deze maat ook redelijk bij mijn 20 liter Braumeister, ik weet alleen niet of de fermenter vol genoeg is met de 10 liter verkorte moutpijp (levert ca. 8 liter wort op), i.v.m. temperatuursonde?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline JanWillem

• Junior lid
  • **
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Ss Brewtech Chronical 7 gal / 26.5 ltr fermenter
« Reactie #1 Gepost op: 22-07-2016 19:44 u »
Ik heb een dergelijke CCT. Bevalt mij erg goed. 8 liter haalt het net wel/ net niet. Maar volgens mij werkt het boven je vloeistof ook redelijk. Ik verwacht geen grote temperatuurverschillen in het vat zelf. Maar wellicht zijn daar andere inzichtenů

Offline bierinjisp

• Senior lid
  • Bier, je kan er niet genoeg over leren
    • QBier.nl
« Reactie #2 Gepost op: 10-10-2016 11:57 u »
Bevalt de CCT (nog)?

Ben ook benieuwd of jullie de koeling die hierbij aan te schaffen is gebruiken.

Offline KLucky_13

• Junior lid
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 10-10-2016 12:08 u »
Ik heb sinds enkele maanden het maatje groter (ik brouw 23 liter met de grainfather en dan was deze te klein om genoeg headspace te behouden). Ik heb er nog steeds niet mee gebrouwen door tijdsgebrek. Ik heb een koelkast gekocht in de Media markt voor nog geen 200 euro. Hier 2 weerstanden in van 50 watt en een ventilator. Ik zal straks eventueel een foto posten.

Je zegt dat je samples wil nemen, hou er rekening mee dat de gewone CTT (niet de brewmaster edition), geen sample kraantje heeft. Ik heb dit ook niet en dat is wel een nadeel. Je zal dus moeten aftappen langs de grote kraan (bovenste). Daar moet je voorzichtig mee zijn (ik spreek uit ervaring; ik had hem al eens volledig gevult met water). Dit zijn heel grote kranen en daar staat dus wel wat kracht achter als je de kraan per ongeluk wat te ver open zet :-D Maar verder denk ik wel dat dit moet lukken om staaltjes te nemen als je wat voorzichtig bent. Een sample kraan is altijd bij te plaatsen, deze worden afzonderlijk verkocht door SS brewtech, samen met de nodige klokboor om in RVS te boren (ik zie dat zelf niet zitten om in mijn dure CCT te gaan boren moest er wat fout gaan).

Ik heb nu die Tilt hydrometer besteld, dan moet ik in theorie al helemaal geen samples meer nemen :-)

Offline KLucky_13

• Junior lid
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 10-10-2016 12:22 u »
Foto's:

1ventilator blaast naar onder, de andere naar boven. Op deze manier hoop ik een soort van geforceerde luchtcirculatie te krijgen

Offline MrJeJo

• Vol lid
« Reactie #5 Gepost op: 10-10-2016 13:21 u »
Bevalt de CCT (nog)?

Ben ook benieuwd of jullie de koeling die hierbij aan te schaffen is gebruiken.

Ik heb de CCT in een koelkast met STC-1000:

Met een kijkglas om het bezinksel te zien:

Offline KLucky_13

• Junior lid
  • **
« Reactie #6 Gepost op: 10-10-2016 13:28 u »
Dat kijkglas is wel cool gedaan. Zelf gemaakt of ergens kunnen kopen dat past op de koppelingen?

Welke meerwaarde geeft dit eigenlijk?

Offline MrJeJo

• Vol lid
« Reactie #7 Gepost op: 10-10-2016 20:57 u »
Ik laat dit soort spul uit China komen. Bij SS Brewtech kost zoiets 50 euro excl. verzending, en er is geen kwaliteitsverschil. Sterker nog, al het RVS van SS Brewtech komt ook uit China.

Zo kan ik een idee te krijgen wanneer ik gist of trub kan aftappen.

Zie 'tri clamp sightglass' van 38 mm voor 34 euro incl verzending.

http://www.ebay.nl/itm/331880539180?_trksid=p2057872.m2749.l2649&var=540945711219&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Offline KLucky_13

• Junior lid
  • **
« Reactie #8 Gepost op: 11-10-2016 08:45 u »
Ik blijf het wel een cool idee vinden en zou het bijna zelf gaan bestellen :p Maar ik weet niet meteen of het zo een meerwaarde geeft.. Zie je echt duidelijk het verschil tijdens het aftappen wanneer je alle trub meehebt?

Als dat zo is kan je inderdaad door het glas kijken wanneer je moet stoppen met aflaten.

Offline MrJeJo

• Vol lid
« Reactie #9 Gepost op: 11-10-2016 18:54 u »
Het is gewoon handig, niet noodzakelijk. Ik kan nu mooi zien wanneer en hoeveel trub / gist er is bezonken en wanneer ik de kraan moet dichtzetten tijdens aftappen. Ook met koudhoppen handig (als je met pellets werkt zoals ik).

Let wel op dat je de poten verlengd, anders past het spul er mogelijk niet onder.

Offline bastiaanD

• Vol lid
  • hmmmmmm, ik vind alles lekker
« Reactie #10 Gepost op: 11-10-2016 19:49 u »
Ik heb sinds een paar maanden de brew master edition. Prachtig spul, zeer degelijk. Super praktisch om na het koelen het wort te koelen in de cct. Hoef ik geen platenkoeler te kopen.

Offline hans_nwk

• Super lid
« Reactie #11 Gepost op: 03-07-2017 10:57 u »
Ik heb de CCT in een koelkast met STC-1000:

Met een kijkglas om het bezinksel te zien:

Dat ziet er leuk uit!
Ik ga op zoek naar een andere vergistingskast omdat een scharnier kapot is (een scharnier kost meer dan ik voor de koelkast betaald heb).
Als er dan toch een nieuwe kast moet komen dan een met ruimte voor een cct.

Welke hoogte heb je nodig voor jouw constructie met kijkglas? Heb je vlinderkleppen geinstalleerd?

Ik geloof dat ik nog wel even aan het puzzlen ben voor ik iets gekocht heb!
Groet,
Hans
Heb je de klassieke of de brewmaster versie