Ik heb sinds enkele maanden het maatje groter (ik brouw 23 liter met de grainfather en dan was deze te klein om genoeg headspace te behouden). Ik heb er nog steeds niet mee gebrouwen door tijdsgebrek. Ik heb een koelkast gekocht in de Media markt voor nog geen 200 euro. Hier 2 weerstanden in van 50 watt en een ventilator. Ik zal straks eventueel een foto posten.
Je zegt dat je samples wil nemen, hou er rekening mee dat de gewone CTT (niet de brewmaster edition), geen sample kraantje heeft. Ik heb dit ook niet en dat is wel een nadeel. Je zal dus moeten aftappen langs de grote kraan (bovenste). Daar moet je voorzichtig mee zijn (ik spreek uit ervaring; ik had hem al eens volledig gevult met water). Dit zijn heel grote kranen en daar staat dus wel wat kracht achter als je de kraan per ongeluk wat te ver open zet :-D Maar verder denk ik wel dat dit moet lukken om staaltjes te nemen als je wat voorzichtig bent. Een sample kraan is altijd bij te plaatsen, deze worden afzonderlijk verkocht door SS brewtech, samen met de nodige klokboor om in RVS te boren (ik zie dat zelf niet zitten om in mijn dure CCT te gaan boren moest er wat fout gaan).
Ik heb nu die Tilt hydrometer besteld, dan moet ik in theorie al helemaal geen samples meer nemen :-)